Menü

Social media leckék - tanulj a nagyoktól!

A social media kiharcolta magának a must-have jelzőt, hiszen a márkák szempontjából elengedhetetlen a jelenlét a különböző felületeken. Jobbnál jobb tartalmaknak kell születniük a felhasználók számára, ezért fontos, hogy megbizonyosodj arról mindent jól csinálsz-e. De hol is kezdjük? A legjobb kiindulópont, ha belenézel a nagykutyák csatornáiba. Mit csinálnak? Mi a titkuk, hogy ekkora sikereket értek el? Most néhány nagyobb márkát fogunk szemügyre venni, hogy lásd mit és hogyan érdemes csinálnod! 1. Fontos a vizuális megjelenés Ha meg kellene nevezni egy darab eszközt, ami a közösségi média stratégiájának az élén szerepel (mert az egyik legfontosabb momentum) akkor a vizuális tartalmat mondanánk. A social media egyre csak több és több képi alapú tartalmat állít elő, ami azonnal megragadja a figyelmet. A számok bizonyítják, hogy a fotóknál sokkal nagyobb az elköteleződés. Nézzük milyen egy Buffer által megosztott tipikus poszt: social media A kép az idézettel sokkal vonzóbbá teszi majd a linket az emberek szemében. Most jöjjön a Facebook oldaluk: social media Mi nagyon szeretjük a jó infografikákat és úgy tűnik a Buffer csapata is, hiszen kihasználták a szolgáltatásukat és olyat tudtak összerakni, ami egyszerre szórakoztató és hasznos. Branding szempontjából nagyon fontos a jó infografika, főleg akkor, ha informatív, szuper és megosztható. Itt létre tudsz hozni saját infografikát. social media social media 2. Válts ki érzelmeket Az emocionális branding a tervezés egyik kulcseleme. Ha megfelelően használod fel az érzelmeket a márkád szempontjából, akkor létrehozhatsz egy erőteljes kötődést a felhasználók körében. A TOMS is hasonlóan cselekedett és vívta ki az emberek szemében a tiszteletet. Mind ismerjük a jótékonysági cipővásárlásukat. Ez egy olyan üzleti modell, ami a legtöbb márkának is pozitív példaként szolgálhat, hiszen minden ott van, amire szükség lehet ilyenkor: empátia, kedvesség, hála és egy közösség. social media Folyamatosan képeket posztol, hogy hol is tart a kampány nem hagyja, hogy ez csak egyszeri reklámnak tűnjön! social media A jól megfogalmazott szöveg, a cselekvésre ösztönzés, az érzelmileg felhasznált grafikák és képek egy átfogó kampányt adnak, ami egy merev cégből egy érzelmi márkát alakít ki, mely még vonzóbb lesz a közönség számára. Ha te is szeretnél hasonlóan az emberekre hatni, akkor először próbálj ki egy olyan idézetet, ami szerinted a közönségednek megfelelő lesz. social media 3. Hasznos és értékes tartalom Sokszor a márkák a közösségi médiában csak azt teszik közzé, hogy vásárold meg a termékeiket, ezt hol tudod megtenni és miért ez a legjobb választás. Ez eléggé rossz módszer, hiszen értékes tartalmakat kell közvetíteni az emberek felé, ami hasznos lehet számukra és érdekes. Azáltal, hogy eredeti és informatív tartalmat osztasz meg a közönségeddel, egyfajta példakép leszel majd. social media social media 4. Lépj kapcsolatba a közönségeddel Az igazat megvallva az elmúlt években rengeteg példát láttunk már arra, hogy a márkák beszélgetéseket folytatnak a fogyasztókkal. Amikor a szociális média igazi uralkodóvá vált, a nagy brandek elfelejtettek kommunikálni a felhasználókkal, miközben folyamatosan tartalmat szolgáltattak. Az állandó kontakt jó, hiszen látják az emberek, hogy fontosak az adott cégnek. Nézzük a Spotify ezt hogyan oldotta meg: social media social media Mint látható mindkét üzenet közvetlen elkötelezettséget ér el a közönségnél. Ha te is szeretnél hasonlót a követőidnél, akkor kezdeményezz beszélgetéseket, próbáld meg rávenni őket kreatív módokon, hogy megnyilvánuljanak. social media 5. Inspiráld a fogyasztókat Mutasd meg a termékeidet, motiváld a közönségedet, ezekkel egy igazán vonzó és ütős stratégiát tudsz létrehozni. A Nike példáján okulva láthatod, hogy mennyire jól kihasználják ezt a lehetőséget. social media social media A másik dolog amit a Nike csinál és teljesen egyedülálló, hogy a közönségének személyre szabott válaszokat ad. social media Figyel a részletekre, hiszen motivációs tartalmakat oszt meg a felhasználókkal, ezért is olyan felejthetetlen és sikeres. 6. Adj hozzá egy kis személyiséget A cél mindig az, hogy egy márkának saját hangja legyen és személyisége. Ezzel éri el, hogy emlékezetes és legendás legyen a közönség szemében. A MailChimp ikonikus személyiséget alkotott meg a majom személyében, hiszen egyszerre szórakoztató és játékos. social media social media Ügyelj arra. hogy a márkád első látásra felismerhető legyen. A többi rajtad múlik! A közösségi média, olyan akár egy medence végtelen lehetőségekkel. Hasznos lehet figyelni, hogy a nagykutyák hogyan használják ki a social media adta lehetőségeket. Találd meg a márkád szempontjából leginkább megfelelő stratégiát és ragaszkodj hozzá.

Amennyiben szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!

8 Social Media Lessons You Can Learn From The Pros [With Templates]

 
blog