Menü

Taktikázz! Technikai tanácsok a közösségi médiához

Szeretnéd az új terméked eljuttatni minél több emberhez a social mediában, de nem tudod hogyan tedd? Ez egy folyamatosan fennálló probléma napjainkban, hiszen rengeteg versenytárs közül kell kitűnnöd! A termékek bevezetése nem könnyű, nagyon nehéz sikereket elérni, de ha egy hatalmassal robbanással indítasz, akkor azonnal megjegyeznek! Ha már csak a stratégia maradt hátra, akkor megosztunk veled most pár hasznos tanácsot, hogyan tudnád elérni azt a bizonyos bummot a közösségi médiában. 1. Tervezz egy teaser kampányt Termék bevezetésénél manapság elmaradhatatlan egy jó teaser kampány. Ez a rövid kis bemutató betekintést nyújt és olyan információkkal szolgál, amelyek azonnal felkeltik az érdeklődést. Izgalmat és várakozást generál, oly módon, hogy amikor eljön a nagy nap, akkor az emberek azonnal rohannak és megveszik az adott terméket. A következő képen a Coldplay 2004-es Twitter kampányát láthatjuk, ami segített elindítani az új album útját. tanácsok a közösségi médiához   Ha szeretnéd megcsinálni a saját teasered, akkor a Canva segítségével megtervezheted! tanácsok a közösségi médiához tanácsok a közösségi médiához A két különböző képen is azonnal felfedezzük, hogy mi áll a középpontban: a kávé. Azt is megfigyelhetjük, hogy éppen annyi információt oszt meg, ami elég ahhoz, hogy felkeltse az emberek figyelmét itt valami történni fog. Lehet erről beszélgetést kezdeményezni és folyamatosan csepegtetni az információkat, amivel fenntartjuk a folyamatos érdeklődést. 2. Hozz létre saját hashtaget A hashtag használatával könnyen tudsz kategorizálni egy terméket, mert ez biztosít arról, hogy ezeknek a használatával minden egy helyen lesz. A felhasználók ezáltal sokkal könnyebben férnek majd hozzá az információkhoz. Ezzel a gyűjtő hashtaggel könnyebben felkelted majd a figyelmet, mert a potenciális vásárlók egyszerűbben fognak rátalálni az információkra, majd a későbbiekben a hashtagek alatt megoszthatják a véleményüket is. Ha úgy érzed ezt a módszert veted be, akkor a hashtag legyen minél egyszerűbb, megjegyezhető, de mégis egyedi. Kerüld a túl hosszú szavak használatát! Kiváló példa erre a HBO #CatchDrogon kampánya, ami még az 5. évad előtt született meg. tanácsok a közösségi médiához Ahogy a kínálatod növekedni fog, úgy fogod tudni a hashtageket is felhasználni. Egyre jobbakat és egyedibbeket tudsz majd bevetni a későbbiekben. Használhatod őket majd teaserekhez, különféle kampányokhoz és játékokhoz. tanácsok a közösségi médiához 3. Versenyek Mindannyian szeretjük a menő versenyeket ugye? Vegyük csak például a Sziget Fesztivál játékát, amiben hazai és külföldi csapatok vesznek részt és különböző feladatokat kell megoldaniuk segítségbe véve a közösségi média felületeit. Ezek az igazán hype dolgok. Közösség teremtő reklám, kell ennél jobb?

Mission:Szitizen 2016

A lényeg, hogy arra buzdítsd a követőidet, hogy aktivizálják magukat. Legyél kreatív és imádni fognak! A Travel Country az instagram oldalán szólította versenyre a követőt: tanácsok a közösségi médiához A Canva templatejeit is használhatod, hogy létrehozz hasonlót: tanácsok a közösségi médiához   tanácsok a közösségi médiáhozNem kell, hogy a felhívás minden adatot tartalmazzon, elég csak a leglényegesebb információkat közölni, hogy képben legyen az emberek. Ha mégis szeretnéd, hogy minden fontos információt tartalmazzon a kép, akkor ügyelj a struktúrára! 4. Számlálj vissza Ha visszaszámlálsz egy új termék bejelentésénél, akkor azonnal felkelted a felhasználók érdeklődését. Gondolj csak bele, minden visszaszámlálásnál tudjuk, hogy valami olyat fogsz kapni, amire tényleg érdemes várni. Így tett az egyik nagy világmárka a MANGO is: tanácsok a közösségi médiához A cél az, hogy folyamatosan fenn maradjon az érdeklődés és közben apró információkat is el lehet szórni, hogy az a bizonyos parázs mindig izzon. Ha készen állsz egy hasonló mutatványhoz, akkor mutatunk két példát, hogy könnyebben készítsd el a saját visszaszámlálód: tanácsok a közösségi médiához   tanácsok a közösségi médiához   5. Posztolj időben A social media soha nem megy nyaralni! Az időben való posztolás nagyon fontos, főleg egy sorozatnál. Miután lement egy rész, azonnal lehet kérdezni a nézőket, hogy tetszett-e, szerintük mi fog történni a következő részben. A lényeg fenntartani a folyamatos figyelmet, hogy ne hagyd, hogy elfelejtsék a történéseket! Erre nagyszerű példa a Samsung Galaxy 7: tanácsok a közösségi médiához   tanácsok a közösségi médiához   Ezeket a posztokat, akár előre is beidőzítheted, mert a lényeg ugyanaz lesz. A terméked promózása, mindig kapjon más vizuális megjelenést, lássák valami újat mutatsz. Akár egy versenyt is létrehozhatsz, ahol az első posztban felhívod a figyelmet, hogy kezdődik a játék és elindult a jelentkezés, a másodikban pedig figyelmezteted a közönséged, hogy már csak egy napjuk maradt a jelentkezésre. tanácsok a közösségi médiához   tanácsok a közösségi médiához   Ahhoz, hogy megszerezd a maximális érdeklődést megfelelő időpontban kell megosztanod, hogy elérd a célközönséget. 6. Ne becsüld alá a Call to Actiont! Építsd bele a CTA gombot a posztjaidba. Néha nem elég az információ vagy egy aranyos kiskutyás poszt, tudatnod kell velük, hogy verseny van és itt tudnak jelentkezni. tanácsok a közösségi médiához Ne felejtsd el, hogy mindig kreatívnak kell lennie, hiszen a vizuális tartalom nagyon fontos egy-egy felhívásnál. Figyelj arra, hogy a tartalmad és a képed releváns legyen egymással. Különben értelmetlen lesz az egész! tanácsok a közösségi médiához   tanácsok a közösségi médiához   Összegzés Reméljük a tanácsok a közösségi médiához írásunkkal segítettünk és most már te is bátran bevállalod a hasonló felhívásokat, hiszen az a lényeg, hogy emlékezzenek rád, benne maradj a flowba és még nyereséged is legyen! Ezekkel az ötletekkel garantáltan ki fogsz tűnni a versenytársaid közül!  

Amennyiben szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkban és gyere el a workshopunkra!

10 tactics for launching on social media and generating buzz, inspired by companies who’ve done it [with free templates]

blog