Tartalom optimalizálás az alapoktól

Szerző: Jakus Dóra,
tartalom optimalizálás

Jó tartalmat írni remek dolog, de jót írni, ráadásul céllal, a lehető legjobb. A legtöbbek vágya persze az, hogy óriási forgalmat tereljenek a honlapjukra, ezzel pedig elkötelezett potenciális ügyfeleket szerezzenek. Ez azonban nem történik meg magától és főleg nem akkor, ha a blogoláson kívül nem teszel meg néhány extra lépést az ideális tartalom optimalizálás érdekében.

Összeállítottunk egy 8 pontot tartalmazó listát, amelyeket alkalmazva növelheted a blogod keresési eredményeit. Minden elem egyenként járul hozzá a blogod közönségének növekedéséhez, így a céged sikeréhez is.

 

Cím

Sokszor nagyon nehéz a legfontosabb és a másodlagos kulcsszavakat, illetve egyéb, fontos információkat is egyetlen címbe zsúfolni úgy, hogy még értelme is legyen. Ám mint sok más, ez is többnyire a gyakorlás kérdése.

A cím legyen rövid, frappáns és tartalmazzon olyan kulcsszót vagy kulcsszavakat, amikre optimalizálni szeretnél. Ha pedig igazán hatékony szeretnél lenni, állítsd be a H1 taget (hasonló rendszer a szövegszerkesztők címsoros módszeréhez), vagyis vizuálisan és a kódban is kiemeli a legfontosabb adatokat.

Ez egyáltalán nem bonyolult, mindössze el kell helyezned ezt a kódot <h1> </h1> és középre beírnod a címet. Értelem szerűen, amennyire csak lehet, ezt érdemes az oldal kódjának elejére kalibrálni. Ezzel pedig máris sokat tettél a tartalom optimalizálás hatékonyságáért.

 

H2 tag

Az előző után a H2 tagek alkalmazása áll a rangsorban. Kevésbé meghatározó elem, mint a cím és a H1 tag, de mindenképp érdemes bevetni.

Leginkább az egyes bekezdések, alfejezetek címeinek megjelölésére ajánlom, főleg úgy, hogy azok kulcsszavakat is tartalmazzanak – ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni. Sokkal erősebb így a tartalom optimalizálás, mint ha csak félkövér vagy kövér betűtípusokkal emelnéd ki az egyes témák, alpontok kezdetét. A Google és más keresőmotorok felismerik ezeket a jelöléseket és nagyon pozitívan értékelik.

 

Közösségi média megosztás

A blogolás legalapvetőbb tétele, hogy a blogger terjeszteni szeretné a leírtakat. Erre nyújt lehetőséget, immáron évek óta a közösségi média népszerűsége. Helyezz el social media (like, share, tweet) gombokat minden bejegyzés alatt, így akinek tetszett a bejegyzés, biztosan megmutatja majd másoknak is. Ez a legjobb és a leghatékonyabb módja a terjesztésnek. Egyszerű, ugye?

 tartalom optimalizálás

Egyedi képek

Amikor csak lehet, törekedj arra, hogy egyedi, saját képeket használj a bejegyzésekben. Mondanunk sem kell, de a rossz minőségű fotók vagy ábrák rendkívül kiábrándítóak, arra viszont muszáj felhívnunk a figyelmet, hogy jó minőségű képek, engedély nélkül történő felhasználása súlyos következményeket vonhat maga után.

Ha van grafikus a cégnél, esetleg az ismeretségi körödben, kérd meg őt, hogy készítsen számodra infografikákat, illusztrációt, amennyiben pedig erre nincs lehetőséged vagy valóságos képeket szeretnél, regisztrálj valamelyik képekkel kereskedő stock portálra. Ez ugyan igényel némi befektetést, de a megvásárlásuk után szabadon alakíthatod és terjesztheted a profik által készített képeket. Megéri majd!

 

Gyorsaság

Ez alatt a teljes honlapod gyorsaságára gondolunk. A felhasználói élmény szempontjából elsődleges tényező, hogy mind az egyes lapok, mind a képek gyorsan töltődjenek le.

Amennyiben WordPress alapon írsz blogot (a legtöbben ezt használják), a letöltődés gyorsaságát úgy optimalizálhatod, ha beveted valamelyik, kifejezetten erre a célra szánt plugint. Ezek segítenek abban, hogy ha valaki már meglátogatta a honlapod, az a következő alkalommal ahelyett, hogy megvárná, míg minden újra letöltődik, egy statikus html filet kap, vagyis gyorsabbnak érzékeli a tartalmat.

 

Meta Description

tartalom optimalizálásA Meta Description nagy szerepet játszik abban, hogy az egyes oldalakat hova rangsorolja a Google. Természetesen még ez a 2-3 mondat hosszúságú, kifejezetten tömör leírás is tartalmazzon kulcsszavakat, de interakciót gerjesztő felhívást is elhelyezhetsz benne, hiszen ez a pici szöveg lesz az, amit a keresők kidobnak a cím és a link mellett.

Amennyiben te nem írod és állítod be magadnak, a Google megcsinálja majd helyetted, az pedig bizony nem mindig kedvező, úgyhogy érdemes figyelmet szentelni neki!

 

Belső linkek

Szuper, ha már van egy rakás nagyszerű bejegyzésed, de ha nem kapcsolod össze a megfelelő tartalmakat, akkor bizony nem sokat ér. Használj belső linkeket, vagyis az újabb bejegyzésben ajánld a korábbiakat, a fontos szakszavakat nyugodtan linkeld egy másik posztból, ahol bővebben írtál róluk és ehhez hasonlók. Javítani fog a statisztikádon.

 

Újrahasznosítás

Az örökzöld tartalmak elkészítése nagyon nehéz dolog. Persze sok olyan téma van, ami mindig érdekli az embereket, ilyenek például a különböző tippek vagy a gyakran felmerülő problémák megoldását tárgyaló bejegyzések.

Természetesen ezeket sem lehet a végtelenségig bevetni és sokszor érdemesebb inkább a nagyon aktuális dolgokra összpontosítani, de ha végképp alkotói válságba kerülsz, nyugodtan vedd elő néhány korábbi bejegyzésed és dolgozd át őket. Új ábrák, néhány új bekezdés és máris újra hasznát veheted a korábbi munkáidnak.

Láthatod, hogy ezek a lépések nem igényelnek sok időt, de bizony sokat segíthetnek az eredményeid optimalizálásánál. Mint mindig, most is az ügyfél legyen az első: legyen jól strukturált, átlátható és informatív a blogod, így lesz értelme a teljes SEO-nak.

 

Blog Content Optimization: How to Enhance Search Rankings


Ajánlott bejegyzések