Menü

Tippek a céges LinkedIn profil javításához

Ha rendelkezel LinkedIn profillal, de úgy érzed, hogy nem úgy teljesít, ahogyan szeretnéd, akkor most adunk pár tippet, amivel maximalizálhatod az eredményeket. A következőkben választ kapsz arra a kérdésedre, hogy hogyan javíts a céges LinkedIn profil teljesítményén. 1. Azonosítható képi elemek Két fő pontnak kell megfelelnie a vizuálisan a LinkedIn profilodnál, az egyik a céged logója, amelynek összhangban kell lennie minden oldaladdal és marketing tevékenységeddel, a másik a cover kép, amely a profilodon tetején látható és akkor változtatod, amikor szeretnéd, de mindenképpen egységben kell maradnia a profilképpel. Ezek a cover képek, akár hiszed, akár nem fontosak lehetnek a céged szempontjából, hiszen ez alapján ragadsz meg az emberek emlékezetében és azonosítják veled a felismerhető motívumokat. A következő példán is látható, hogy a Hubspot a banner képénél erős színeket választott és a szövegnek is nagy jelentősége van a "Academy and You", amely a kampányukra utal, melynek neve: #FindYourAnd hashtag campaign. linkedin engagement Annak ellenére, hogy feltüntetheted a céges oldaladat külön, mi azt javasoljuk, hogy már a banner képen legyen látható az cím és a telefonszám, viszont nem kell tartalmaznia a logót, mert az úgyis látható lesz a profilképen. A cover időszakos változtatása elősegítheti, hogy a közelgő eseményekről értesítsd az embereket, esetleg egy új sorozatról, termék bevezetésről, hashtag kampányról, a legjobb ügyfélről, stb. A Ventic Technology például az új CEO-t mutatja be a háttérképén. linkedin engagement   2. Promózd a landing paged A weboldalad URL-je a legtöbb esetben fel van tüntetve a profilodon, azonban ha éppen különleges akciót hirdettél vagy elkészült egy új landing page, akkor nyugodtan cseréld ki arra a fő linket, így egyenesen az érdekes információk felé terelheted a látogatókat. linkedin engagament 3. Beszéljen helyetted a látvány Sok helyzetben a céges bemutatkozásból születik az első benyomás. Lehet, hogy az álláskeresők néznek utána, vagy a partnerek szeretnének több információt a cégedről, esetleg potenciális vevők szeretnének ellenőrizni téged, ezért fontos, hogy azonnal szimpatizáljanak veled. A legtöbb vállalkozás csak bemásol egy szakaszt a saját oldaláról. Ez valószínűleg jobb mint a semmi, de van ennek egy jobb módja is. Írj te egy leírást, amely közvetlenül az emberekhez szól, akik látogatják az oldalad, és mondd el nekik, hogy ki vagy te és hogyan tudnák a felsorolt szolgáltatásokat hasznosítani a saját céljukra. A következő képen Jeanne Bliss a CostumerBliss vezetője mondja el a cég történetét, a saját hátterét, mert tudja, hogy az ügyfél aki felkereste őt, milyen problémával küszködhet és felajánlja a megoldást. linkedin engagement 4. Javítsd a keresési leírásod Adj a leírásodhoz új kulcsszavakat, amikkel sokkal könnyebben megtalálnak. Válassz ismert szavakat és olyanokat, amelyek a te cégedhez tartozhatnak, így sokkal könnyebben rád találnak egy keresés során. linkedin engagement 5. Főszerepben az erősségeid A Showcase oldalak egyfajta aloldalként szolgálnak a LinkedIn-en és érdemes is őket használni. Egyfajta kirakat az oldalra látogató ügyfélnek: bemutathatod a fő terméked vagy olyan szolgáltatásokat, amikről tudod, hogy érdekelheti az oldalra látogatókat. linkedin engagement Minden showcase page egy önálló oldal, amelynek saját vizuális rendszere van, közönsége, tartalma és analitikája. linkedin engagement Azonban ne hozz létre showcase oldalt minden termékednek, erre van a LinkedIn-nek termék külön oldala. 6. Top of Mind A cégek annyit frissítenek, hogy az emberek gyakran feladják a sok hír böngészését és csak azokat nézik, amik tényleg érdeklik őket. A LinkedIn feltöltés ugyanaz, mint egy Facebook vagy Twitter poszt. Ugyanúgy figyelsz a képekre, hogy miket teszel közzé, mert az egyik legfontosabb momentuma a posztoknak. A főoldalon nagyon nagy a verseny a cégek között, ezért kell olyat alkotnod, amely azonnal felkelti a figyelmet. Úgy maradhatsz a figyelem középpontjában, ha azokat is bejelölöd, hogy milyen eszközöket használsz a megosztásokra például: Hootsuite, Sociamonials, vagy Oktopost. linkedin engagement Ha feltöltesz valamit három lehetőséged lesz:
  • általános: mindenki, aki követi az oldalad látni fogja a posztod
  • célcsoport: ha adott közönséget szeretnél elérni, akkor mindenképpen használd ezt
  • szponzorált: fizetett hirdetés olyanok számára, akiket szeretnél elérni, de nem követik a céges oldaladat
linkedin engagement Folyamatosan ellenőrizd a követőket, azt hogy mik a trendek. Frissíts minél többet, hogy elérd a megfelelő célközönséged. 7. Közösségi engagement Mindig tartsd szemmel a LinkedIn értesítéseket! Megmutatja, hogy mennyien voltak aktívak, mennyien írtak megjegyzést és ezekre milyen gyorsan válaszoltál. Építs ki jó kapcsolatot és hűséget a közönségeddel! Érdemes erre odafigyelni, hiszen egy válasz körülbelül 1 percet vesz igénybe és ez a felhasználónak sokat jelenthet. linkedin engagement Összefoglalás Ahhoz, hogy egy jól működő céges profilod legyen a LinkedIn-en érdemes lehet ezeket a tippeket betartani. A felhasználók hűségének megtartása nagyon fontos, emellett új követőket is kell szerezni folyamatosan. Követni kell az aktuális trendeket és figyelned arra is, hogy azokat mi érdekelheti, akik téged követnek.

Amennyiben szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkban és gyere el a workshopunkra!

7 Ways to Improve Your LinkedIn Company Page

blog