Tippek a kiváló karácsonyi kampány elkészítéséhez

Szerző: Jakus Dóra,
karácsonyi kampány

A téli ünnepkör és az újév közeledtével a legtöbb cég szép lassan belekezd az idei karácsonyi kampány kivitelezésébe. Ha szorgalmasak közé tartozol, a tervezésen már biztos túl vagy, de ha halogatós személyiség vagy, vagy egyszerűen a last minute ötletekben bízol, akkor sem vagy egyedül, erről biztosíthatunk.

Az első és legfontosabb dolog, hogy ilyenkor a B2B és a B2C vállalkozások is belendülnek, vagyis a szokásosnál is nagyobb a zaj, azaz elképesztően nehéz kitűnni. Senki sem lát ki az ünnepi dekoráció, a szarvasok, a mikulásfigurák és a hógömbök rengetegéből, így nem árt, ha valami újat húzol ki (bocsánat) a puttonyból. Segítünk és mutatunk néhány példát a multik tárházából, amit érdemes mintául venni!

Fokozd az érzelmeket!

Az érzelmi elkötelezettség elérése egész évben fontos, szeretetmárkává válni pedig minden cégvezető és marketinges álma, de karácsonykor extrán igaz az, hogy a többség a szívét követi az esze helyett. A valódi, mély érzelmekkel megtöltött tartalmak, legyen az kép vagy videó része, mérhetetlenül nagyobb megosztási adatokat fog mutatni, mint az üresen csengő sallangok.

Tökéletes példa erre a Sainsbury tavalyi videója, amit a Brit Királyi Légióval közösen hozott létre. Sokszor láttuk, de még mindig könnyeket csal a szemünkbe:

Add át az ünnepi hangulatot

Amikor a karácsonyra gondolsz, milyen érzések jutnak először eszedbe? Ne légy cinikus, tedd félre a tolongást és a pénzköltés miatti idegeskedést, és gondolj a pozitív dolgokra! Az otthon melege? Szeretet? A megajándékozott szemének csillogása? Nosztalgia az elmúlt évek hangulatát felidézve? Na ugye! Az ünnep csodálatos, ám erre sokszor érdemes emlékeztetni az embereket, mert a mindennapok problémái könnyen elnyomják a jó dolgokat.

John Lewis, “Monty a pingvin” című videója éppen ezt teszi, átadja a hangulatot. A fő elem a kisfiú és pingvinjének kapcsolata, ám a kisfilm lezárása nyitja fel igazán a szemeket. Ha véletlenül eddig lemaradtál róla, nézd meg mindenképp! Csodálatos.

Pluszpont, hogy csak a videó kb. közepétől van tél és derül ki, hogy ez az ünnepi kampány része, vagyis jó példát képez arra, hogy nem kell a karácsonyt üveggömbökkel csicsázott szaloncukorként letolni az emberek torkán.

Vállalj be valami újat

Cukiság és mély érzelmek ide vagy oda, a közönség egy hányadának bizony nincs rengeteg pénze, ne adj isten nagy családja, de az ünnep ettől még nekik is lehet szép. A konvenciók felrázása és az ő érdekükben egészen nyugodtan kipróbálhatsz valami újat, ahogy azt a Body Shop is tette az idei videójában.

Tartalmazza ugyanis azokat az elemeket (zene+ajándékok+tél megjelenítése), amitől az emberek rájönnek, hogy időszakos kampányról van szó, de a fürdőszobai, zuhanyzói megjelenés szokatlannak mondható.

Ráadásul a szemekbe könnyeket csaló, gyönyörű felvételek után meglepően üdítően hat, hogy végre lehet kicsit nevetni is két adag sütemény megsütése, meg a fa talpba faragása között. Nézd csak:

Támogasd meg

Az egyik legnagyobb hiba meglepő módon az önbizalomból fakad. Nagyszerű kampányt készítettél, és azt gondolod, hogy maguktól fognak dőlni a like-ok, kommentek, fognak millióan tweetelni és önálló életre kelve terjed majd az alkotásod?

Azt kell hogy mondjuk, valószínűleg nem. Biztos sokan maguktól is találkoznak majd az előállított tartalommal, de különösen ebben a zsúfolt időszakban kicsi az esélye annak, hogy pont a tiédet ragadják ki a tömegből. Miért érnéd be ennyivel, ha egy jó tervvel, na meg egy jól célzott, befektetett összeggel egyenesen a célcsoportod figyelmébe ajánlhatod? A disztribúciós stratégia éppen annyira fontos, mint maga a tartalom!

 

Ne rejtegesd a márkát

Egy, a témában végzett kutatás nyilvánosságra hozta azt, ami szembemegy az utóbbi évek trendjeivel. A XXI. században nem divat óriási márkajelzéseket mutogatni, a kevesebb több ideológia érvényesül, de ezt most cáfolták.

Jobban mondva nem is cáfolták, de annyiban ellent mondtak neki, hogy a vizsgálatok szerint semmilyen összefüggés nincs aközött, hogy mennyire van brandingelve az adott tartalom, és hogy milyen mértékben osztják azt meg. A hangsúly a content minőségén van, és ez így van jól.

Egy szó mint száz, ne vesztegesd a pénzed olyan tartalomra, amiről még csak azt sem fogják tudni, hogy a tiéd!

 

Ünnepeld a Katikat és a Petiket

Egy időben minden fotón és minden videóban, az összes kampány valamennyi részében ismert arcok tűntek fel. Különösen igaz ez a magyar piacra, ahol kevesebb hírességgel kell beérnünk, úgyhogy sokszor ugyanazok az arcok köszöntek vissza innen-onnan.

Vannak persze remek példák erre is, mondjuk a Burberry videója Romeo Beckhammel,

de mivel a karácsony családi ünnep, sokkal közelebb lehet hozni a közönséget a kampányodhoz, ha hétköznapi(nak tűnő) személyekkel töltöd meg. Természetesebben fog hatni és a számok szerint teljesíteni is jobban fog, ha a közönség sajátjának érzi az élményt. Persze biztos van, aki Beckhamékkel is tud azonosulni. :)

Vegyük például a WestJet példáját 2013-ból. Boldogok? Igen. Akár te is lehetnél ott? IGEN!

 

Ahogy az év minden napján, az ünnepek előtt és alatt is nagyon nehéz megsaccolni, hogy mi lesz átütő siker és mi fog rossz szájízt kiváltani a célcsoportból, de ha szem előtt tartod a fentieket, valószínűleg nem lesz probléma.

Hamarosan érkezünk még néhány ünnepi tippel, de addig is,
ha segíthetünk valamiben, fordulj hozzánk bátran itt vagy írj a chaten!

 

Five tips to make your Christmas ad an online hit


Ajánlott bejegyzések