Top 5: content optimalizálás kezdőknek

Szerző: Csorba Zsanett,
content optimalizálás

Biztosak vagyunk benne, hogy te is hallottál arról, hogy a content marketing a jövő hulláma és egyre több helyen látni, hogy élnek ezzel a lehetőséggel, de vajon jól is használják őket? A válaszunk erre az, hogy nem. Ennek rengeteg oka lehet, de ha már írunk valamiről, akkor azt csináljuk jól, hiszen az élet nem mindig igazságos, ezért előfordulhat, hogy olyan témát kapsz, ami nem érdekel és nem is vagy benne otthon. Viszont a cél minden szempontból ugyanaz, hogy minél nagyobb látogatottságot szerezz a honlapodnak, de ehhez szükséged lesz néhány extra lépésre is!

Az ideális content optimalizálás érdekében 5 olyan dolgot kell előtérbe helyezned, amely minden esetben több embert vonzz majd az oldaladra!

1. Újrahasznosítás

Írni egy ismeretlen témáról sokszor nem egyszerű, de a content marketing szépsége, hogy nincs lehetetlen feladat. Mindig mindenre van megoldás, hiszen kimeríthetetlen a tudástár. A legfelkapottabb témák leginkább a tippek vagy a problémákra megoldást találó írások. Mondhatnánk, hogy nem lehet őket a végtelenségig bevetni, pedig egy alkotói válságnál jól jöhetnek a korábbi bejegyzések. Csak annyit kell tenned, hogy átdolgozod őket, esetleg új képeket teszel be.

Azért próbálj meg mindig az aktuális dolgokra koncentrálni, hiszen a naprakészség bármilyen témában elengedhetetlen.

2. Cím

Ha már megtaláltad azt a kérdéskört, amit szeretnél kifejteni, akkor csak a címen kell gondolkodnod. Ez a második legnehezebb feladat, hiszen elég jónak kell lenni ahhoz, hogy rákattintsanak, mégsem árulhatsz el mindent azonnal. Egy igazi dilemma.

A mi tanácsunk, hogy a cím legyen rövid, ütős és tartalmazza azokat a kulcsszavakat, amikre optimalizálni szeretnél. A hatékonyságod érdekében pedig vesd be a H1 taget, amely vizuálisan és a kódban is hangsúlyt ad a legfontosabb adatoknak. Ez nem egy bonyolult folyamat, mindössze egy kódot kell elhelyezned  és középre beírnod a címet <h1> </h1>.

A H1 után a H2 jön, amely nem annyira erős, de érdemes alkalmazni. Ezeket az alfejezetek és címek kijelölésére használjuk és itt is megemlítenénk azt, hogy a kulcsszavakat ki kell emelni, mert úgy sokkal jobb lesz az elérés.

3. Képek

A képek mindig nagy problémát okozhatnak, hiszen ott lebeg a kérdés, hogy vajon ezt használhatod-e vagy sem? Mi számít lopásnak? Mi a helyes megjelölési mód? A mi nézetünk szerint, ahhoz, hogy tényleg egyedi legyél törekedned kell arra, hogy saját képeket használj fel. Itt viszont újabb kérdés merül fel, hogy milyen a jó kép? Mindenképpen kerüld a rossz minőségű fotókat, illetve ábrákat, hogy ne legyél kiábrándító az olvasóid számára!

Az a legjobb, ha egy grafikus segít neked vagy esetleg van olyan ismerősöd, aki ért a photoshophoz így sokkal könnyebb lesz a megfelelő illusztrációt vagy felvételt felhasználni. Ha erre nincs lehetőséged, akkor a legjobb megoldás a stock portálok használata. Szerencsére egyre jobb fényképeket találni és a megvásárlásuk után bármikor felhasználhatod őket újra!

4. Meta description

Mielőtt rátérnénk az utolsó pontunkra, a megosztásra, először fel kell, hogy hívjuk a figyelmedet a legnyilvánvalóbb dologra a meta beállításokra. Mielőtt közzétennéd az adott blogodat, jó, ha figyelsz egy fontos tényezőre! A Meta Description kulcsfontosságú a Google rangsorolási szempontjából. Természetesen ebben a pár mondatban is szerepelnie kell a kulcsszónak, mert ez lesz az a szöveg, melyet a keresők kidobnak a cím és a link mellett. Ha erre nem figyelsz, akkor a Google megcsinálja helyetted, de annak nem fogsz örülni, szóval jó ha résen vagy!

5. Közösségi média megosztás

Elérkeztünk a végső állomásunkra már csak egy dolog van hátra: a megosztás. Ugyanis ez az egyik alapvető tétele a blogolásnak. A már sok éve lehetőséget biztosító közösségi média a kulcs a népszerűsítésre. Általában a legtöbben a Facebookot használják a közzétételre, hiszen ez az egyik legfelkapottabb platform. Úgy is mondhatnánk, hogy aki nincs fent, az nem létezik. Oszd meg az írást saját oldaladon vagy csoportokba, ahol tudod, hogy a témád releváns, így nem lesz gond belőle a későbbiekben. Azét jó, ha  a többi közösségi social media felületet is górcső alá veszed, érdemes a Twitteren, LinkedInen is megosztani a tartalmadat a jobb elérés érdekében.

Te is láthatod,  hogy ezek a lépések létszükségszerűek, hogy elérd a célodat. Az eredmények optimalizálásánál nem kell azonnal a legrosszabbra gondolni, hiszen pár egyszerű szabály betartásával bármit elérhetsz. Egyet semmiképpen ne felejts el! Az ügyfél mindig az első!

Amennyiben  szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!


Ajánlott bejegyzések