Menü

Üzenj a vásárlóknak - SMS marketing

A szöveges üzenetküldés egyre elterjedtebbé vált a kommunikációban. Bárki, aki egy mobiltelefon tulajdonosa, attól függetlenül, hogy okostelefon, akkor is eljutnak hozzá az üzenetek. Az utóbbi években, még egy csoport került fel az sms hálózatokba: a márka. Eleinte a fogyasztók nem szívesen nyitottak a szöveges üzenetek felé. Egy 2012-es felmérés szerint az Egyesült Királyságban a Direkt Marketing szövetség és a VELTI megállapította, hogy az emberek 33%-a kap mobilon keresztül ajánlatokat és nagy részük meg sem nézi, ez később változott, mert a fogyasztók egyre inkább nyitottabbak lettek a személyre szóló marketing üzenetekre. Sőt, egy 2014-es felmérés szerint, az emberek szívesebben vásárolnak, ha személyre szabott üzeneteket kapnak, amiben vonzó ajánlatok szerepelnek. Ezeknek az üzeneteknek a növekedése és pozitív elérése kétségtelenül annak köszönhető, hogy egyre több a mobil felhasználók száma, mondta Yoni Ben-Jehuda. A legtöbb felhasználónak egy karnyújtásnyira van a készüléke és mindig elérhető, így prémium platformon is lehet megcélozni egyedi közönséget. Az üzenet küldés előnyei Ha azt szeretnénk, hogy üzlet jöjjön létre valós időben, akkor nincs is jobb választás, mint a szöveges üzenetek küldése. Vannak, akik kikapcsolják az értesítéseket e-mailekről és más közösségi hálózatokról, de ettől függetlenül a célzott üzenetet ugyanúgy megkapják. Amikor megkapja ezeket az üzeneteket a felhasználó, a készüléke képernyőjén fogja látni és már akkor benyomást tehet egy szöveg vagy egy kép. A Geo-mapping segít abban, hogy a megfelelő felhasználókat célozd meg, a helymeghatározó segítségével és olyan tartalmat nyújthat, ami ténylegesen érdekelheti a felhasználót. A legnagyobb előnye az sms-eknek, hogy míg a spamek nagy valószínűséggel a kukában végzik, addig ezek az üzenetek elérik a hatásukat. Mikor üzenet érkezik a telefonodra, automatikusan megnyitod és elolvasod.   Használd a szöveges üzenetet helyesen Bár a szöveges marketing üzenet hatékony lehet, de nem minden cég számára. Ha nem igazodik a termék vagy szolgáltatás az üzenethez és, amit kínálnak nem elég meggyőző, vagy nem alakít kapcsolatot a közönséggel, akkor nem használ. A márkáknak óvatosan kell működniük azon a bizonyos határvonalon, a hasznos és releváns között. A Hipcricket felmérés alapján, 52%-a a fogyasztóknak úgy érezte, a marketing szövegek az utóbbi kategóriába estek, ezért kell jól beleépíteni az sms-be a marketing stratégiát.   Szerezz engedélyt Mint az e-mail marketingnél, neked is érdekedben áll, hogy engedélyt kérj a fogyasztóktól, mielőtt elküldöd a szöveges üzeneteket. Ez nem azt jelenti, hogy főként olyanoknak küldöd akiket tényleg érdekel, de kizárhatod azt, hogy olyanokra is „pazarlod” akiket egyáltalán nem érdekel. Csak akkor tudod ezeket nekik küldeni, ha engedélyt adtak rá az ügyfelek vagy potenciális ügyfelek, kicsit olyan ez, mint a hírlevél. Ha ezekhez nincs meg a kellő engedélyed, akkor ne használd.   Csak okosan A szöveges üzenetküldés nem egy költségkímélő műfaj, de ha úgy alakítod ki őket, mint egy mobil alkalmazást vagy programot, tehát lehetőséget adsz a továbbiak megvásárlására vagy valami elérésére, kedvezménnyel megnyerheted a közönségedet. A szöveges üzenetek hasonlóan az e-mail marketinghez egy marketing stratégiára épülnek fel, csak itt üzenetre szabva. Az üzeneteket ne küldd túl gyakran, gondolj az időzítésre és ne hosszú szövegekben gondolkozz.   Legyen értéke Nem számít, hogyan viszed végbe a marketing szöveges üzeneteket, győződj meg arról,hogy hozzáadott értéket nyújtson a felhasználónak. Az üzenet nem lehet öncélú, mondta Keller. Az első számú cél az, hogy a fogyasztó számára valódi értéket nyújt a szöveges üzenet.  

Amennyiben érdekesnek tartottad a cikket és szívesen tudnál meg többet a webmarketing titkairól, akkor gyere a Google Groundon lévő workshopunkra, az Online Marketing Inspirációkra!

marketing workshop  
blog