Van még hely másnak is a Facebookon kívül?
A Facebook betöltötte a 12. életévét, ami internetes években mérve egy emberöltőnek számít. Az ember akár azt is érezhetné, hogy a platform már túl öreg és irreleváns. Pedig épp ellenkezőleg! Erősebb mint valaha, hiszen mindennap valamilyen új funkciót szállít a felhasználóknak. Szóval minek is kellene másik platformot használnunk? Tényleg van még hely másnak is a Facebookon kívül, és ha igen, akkor ezekkel kellene a marketingeseknek foglalkoznia?
Az agresszív vásárló
Először is a Facebook az elmúlt pár évben egy agresszív vásárlói/funkció szállító üzemmódba váltott. Az egész az Instagrammal kezdődött. Azóta a cég megvásárol minden olyan startupot és platformot, ami felkelti az érdeklődését és hasznosnak bizonyulhat. Az MSQRD és a Whatsapp csak néhány ezek közül, melyek igazolják, hogy a Facebook nem csak azt tudja, hogy hogyan vásárolja meg ezeket, hanem elismeri az értéküket is. Tehát gyakorlatilag minden a Facebook leányvállalata lesz.
A kegyetlen valóság
Szóval mit csináljunk? Kellene más social hálózatokkal is foglalkoznunk? A Twitter omladozik, az Ello nem más mint egy csalódás, a LinkedIn most már Microsoft, és egyikük sem adott nekünk semmilyen emlékezetes funkciót az elmúlt időszakban.
Nézzük csak meg, hogy mely az a social media felület, amely virágzik. Igen, ez nem lehet más, mint a Snapchat. Vajon miért lehet az, hogy gyorsan növekszik legyőzve még a Twittert is? A válasz egyszerű: mert annyira más. Nézzünk szembe a tényekkel, nem a legintuitívabb platform, de ez az amiért annyira szórakoztató. A lehetőségek végtelenek, ami egyszer menedéket nyújtott a tinknek a szülők elől, az most felzárkózik az idősebb demográfiához.
Ez a radikális különbség tette a Snapchatet ütőssé, amely ma már a kampányokat formálja. Szóval üdvözünk téged egy új korszakban, ahol a komplex media uralkodik.
Amennyiben szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!