Vége a hatásvadász tartalmaknak a Facebookon!

Szerző: Hegedüs Hedvig,
hatásvadász tartalmak

A Facebook előállt egy új algoritmussal, ami teljesen átalakítja majd a hírfolyamban megjelenő bejegyzések sorát, annak érdekében, hogy élvezhetőbbé tegye a böngészést az ismerőseink által közzétett posztok között.

A közösségi oldal hírfolyamának pont az lenne a lényege, hogy a felhasználók az ismerőseik által közzétett tartalmakat lássák a hírfolyamukban, azonban vannak olyan szolgáltatók, akik mindezt figyelmen kívül hagyva, olyan hatásvadász címekkel tesznek közzé bejegyzéseket, amelyek felhívó mivoltukkal rengeteg kattintás generálnak, így zavaróan, szinte mindenkinek a hírfolyamában megjelennek.

A Facebook csapata azonban előállt egy megoldással ezzel a problémával szemben!

A posztszűrő rendszer folyamatos apróbb módosításai mellett a Facebook bejelentette, hogy legújabb algoritmusával azok ellen a szolgáltatók ellen lép fel, amelyek hatásvadász címekkel érik el, hogy a felhasználók kattintsanak a bejegyzésükre.

A „clickbait”, tehát a kattintásvadász tartalmak szűrésére és kiszorítására vállalkoztak. Például ilyen és ehhez hasonló című posztok lepik el a hírfolyamot: „Amikor benézett az ajtón, és meglátta EZT… engem SOKKOLT!”, vagy „Krumplit tett lefekvés előtt a hajára, hihetetlen, ami ezután történt”. Ezekből a lényegi információ kimarad, csak azután tudja meg a felhasználó, miről is van szó, hogy a cikkre kattintott.

A hasonló bejegyzések visszaszorítására fejlesztették ki a legújabb algoritmusukat, amellyel felveszik a versenyt a nem megfelelő tartalmak ellen.

A felhasználói visszajelzések azt mutatták, hogy erre a lépésre szükség van a közösségi oldal autentikusságának fennmaradásához.

Hogyan tudja szűrni ezeket a tartalmakat a Facebook?

Az új rendszer a visszatérő szófordulatokra koncentrálva szűrni tudja a kattintásvadász tartalmakat, amelyeket aztán száműz a hírfolyamból. Két csoportot alakítottak ki a több tízezer bejegyzésből, amelyek alapján a rendszer működik. Az első csoport az, amely bejegyzések címei lényeges információt tartalmaznak, a másik pedig az, amelyben nincs olyan fontos információ, amely a cikk tartalmára utal.

A Facebook csapata folyamatosan dolgozik azon, hogy a kattintásvadász tartalmakat kiszorítsa a hírfolyamból annak érdekében, hogy az információáramlás megfelelő maradhasson a felhasználók hírfolyamában, ezzel biztosítva a kellemes böngészést.

Amennyiben  szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!

News Feed FYI: Further Reducing Clickbait in Feed


Ajánlott bejegyzések