Menü

Web Summit 2016 - Ahol a tech világ találkozik

A Web Summit Európa leggyorsabban növekvő technológiai konferenciája, ahol az ipar összes befolyásos szereplője és feltörekvő csapata azért gyűlik össze, hogy tanuljon, tapasztalatot szerezzen és kipróbálja magát akár kiállítóként, akár előadóként vagy résztvevőként. A hat évvel ezelőtt csupán 500 résztvevővel induló esemény mostanra 51.000-es létszámúvá nőtte ki magát, így vált mára Európa legfelkapottabb networking eseményévé. Aki kicsit is szeretne számítani és megválni a csepp a tengerben feelingtől, annak minden vágya, hogy legalább egyszer, de inkább évente eljuthasson a Web Summitra. Idén ez végre nekünk is sikerült, és ha követsz minket a HRENKO Digital Facebook oldalán, akkor már több élő és felvételes közvetítésbe belefuthattál, de most tartunk nagyjából a konferencia felénél, úgyhogy összefoglaljuk írásban is az eddigieket.

web summit

Ez történik idén a Web Summiton:

AI is the future of growth: a konferencia egyik jelentős témája a mesterséges intelligencia, amit több nézőpontból is vizsgált, több előadó. Paul Daugherty előadásának fő fonala az volt, hogy a mesterséges intelligencia nem jobb típusú emberek létrehozásáról szól, hanem arról, hogy az emberek életét jobbá tegyék. Mivel idővel munkahely vesztés is előfordulhat majd az emberszabású robotok elterjedésével, így ezzel lehet vitatkozni, de Daugherty szerint ilyenkor sem az emberek kiváltására kell majd koncentrálni, hanem arra, hogy a mesterséges intelligenciának köszönhetően sokkal hatékonyabb, gyorsabb, jobb minőségű elvégzett munka nyerhető. Mark Sagar, Giving artificial intelligence a face című előadásában pedig arról tudhattunk meg többet, hogy mi emberek hogyan reagálunk egymás megnyilvánulásaira, és hogy ezt hogyan és miért érdemes átültetni a technológiába. Mark segítségével végignézhettük, hogy ez miképpen történik a valóságban, hogy "tér öntudatra" egy digitális személyiség. Az eredmény megdöbbentő volt, a közönség minden tagjának felállt a hátán a szőr.

Is the internet making us more stupider: David Schneider angol humorista egyedi stílusában vitatta azt a feltevést, hogy az
internettől egyre csak hülyébbek leszünk.
Mondhatnánk, hogy legelső mondatával meglepte a közönséget, miszerint a válasz igen, de ez nem igaz. A résztvevők többsége helyeslően és nem kis öniróniát gyakorolva bólogatott. David előadásának végére azonban mindenki ráébredhetett, hogy az emberiségnek korábban is voltak jócskán hibái, mindössze nem kerültek ilyen szinten nyilvánosságra, viszont a világháló közösségé kovácsoló erejét felesleges lenne vitatni, így ha ugyan hülyébbek is leszünk, legalább együtt válunk azzá. The future of work in a mobile, digital work (Sean Ryan - Facebook): Sean az új üzletek felépülésének modelljét mutatta be, aminek két fázisa van. Az első olyan, mint a vadászrepülő, hiszen a gyorsaságról, meredek emelkedésről szól, a második pedig olyan, mint a tengerészet, hiszen a helyes út fellelését helyezi előtérbe, amihez képest ugyanolyan fontos az egyensúly megtalálása is, akárcsak a nyílt vízen. The customer is not always right: örök feltevés, hogy
a vendégnek mindig igaza van.
Erről szólt David Gurle és Jeremy Ashley vitája, ahol a két perspektíva természetesen eltért. Egyikük azt a véleményét fejtette ki, hogy a vásárló igazának megkérdőjelezése viszi előbbre a világot és eredményezi a legnagyobb felfedezéseket, míg a másikuk arra próbált rávilágítani, hogy szolgáltatóként vagy gyártóként ne a szavak igazát vizsgáljuk, hanem a mögöttük rejlő valós vásárlói igényt tartsuk mindig szem előtt. Jacob Blackstock: Emojis - Why you love them? Napjainkban szinte bármit elmondhatunk hangulatjelek segítségével. Ha kételkedsz ebben, csak nyisd meg egy tini csevegőjét - hosszú, összetett mondatok helyettesíthetők mindössze néhány ábrával. Ez az emberiség modern kori evolúciója: a digitális fejlődésnek köszönhetően változott a kommunikáció is. Az arctalan vezetékes telefontól, szinte pillanatok alatt jutottunk el a személyre szabható mobil eszközökig. A folyamat első, képzeletbeli ugrása az SMS-ezés volt, ami viszont bármilyen nagy lépés is volt, nem helyettesíthette a face-to-face kommunikációt, ám nem sokkal később megszülettek az emojik.

web summit

A kis képecskék használatának köszönhetően, sokkal perszonalizáltabb a mobil kommunikáció, megmutathatjuk önmagunkat, ráadásul gyorsul is az információ átvitele. A téma non plus ultrája a különböző messenger appokban használatos matricák, amik után már szinte megjósolhatatlan, hogy hova fejlődünk. Az egyik legizgalmasabbnak remélt szekció Gary Briggshez, a Facebook CMO-jához tartozott, a címe pedig így hangzott: Building your brand in a mobile world. Gary korábban a Pepsivel is dolgozott, a két hatalmas brand pedig adta a téma magját: Miben különbözik egy kézzelfogható termék, mint egy palack cola és egy technológiai újdonság marketingje egymástól. A válasz nem volt meglepő, hiszen szinte mindenben, de ami miatt a legedzettebb webmarketinges is a szívéhez kapott, az az a kijelentés volt, hogy Gary szerint a hagyományos marketing eszközök ideje néhány éven belül teljesen lejár, ugyanis az online megoldások sokkal kifizetődőbbek. Arra a kérdésre, hogy milyen, a Facebooktól eltérő online felületen költene el egy képzeletbeli dollárt, ha hirdetnie kéne, vélhetően kitérő választ kaptunk, miszerint az a targetálástól függ. Ez persze igaz, de ne felejtsük el, hogy a Facebook tulajdonában áll az Instagram és a WhatsApp is, Gary pedig valószínűleg nem akart konkurensre utalni.

web summit

A Web Summiton való részvételünk nem csak a technológiai fejlődésünk kapcsán fontos számunkra, hanem a rendezvény lebonyolítása is nagyon érdekes, hiszen nem is olyan rég estünk át saját, két napos eseményünk, a Digital Branding Conference & Workshop megszervezésén. Vicces kis szösszenet, hogy a Summit egyik sztárvendége, Joseph Gordon-Levitt, akit egyébként imádunk és a rendezvény idején több alkalommal is tart érdekesebbnél-érdekesebb előadásokat, ma délután a szemünk láttára, egy laza mozdulattal szökkent át a biztonsági kordonon, amire a rendet felügyelő személyzet azonnal reagált és higgadtan tessékelték vissza Josephet a sor végére, amire a hollywoodi sztár mosolyogva reagált és a lehető legtermészetesebben kért elnézést a rosszalkodásért.

web summit

Ezzel egy dologra szeretnénk célozni, hogy bár a világ legnagyobb koponyái gyűlnek össze a Web Summit alatt évről-évre egy helyen, mindegyikük elképesztően emberi és megközelíthető is egyben.

Amennyiben szeretnéd tudni, hogy mi történik még a Web Summit alatt, akkor csatlakozz hozzánk a HRENKO Facebook oldalán és kövesd élőben is az eseményeket!

blog