3 új irány okostelefonos marketing kampányokhoz
Mivel kezded a napod? Oké, persze kávéval. De azon kívül? Hát persze, hogy ránézel a telefonodra! Mennyi az idő? Kerestek? Mi történt tegnap óta? Mit posztoltak az ismerősök? Milyen idő lesz? A mobilod átvette a beszélgetés, az órára pillantás és az ablakon kinézés helyét, ha lehetne, még a kávét is a telefonodban főznéd le és abból is innád meg. Ez mostanra természetessé vált, az okostelefonok lettek életünk fő színterei.
Senkit sem zavarnak már az érdekes cikkeket megtörő újsághirdetések, az óriásplakátokra fel sem nézünk, a buszmegállók fényreklámai pedig kellemes háttérvilágításként szolgálnak a mobilos szörfözéshez. Ez valószínűleg nem is zavar, mindössze akkor, ha reklámos vagy.
Legalábbis zavarhatna, ha nem lenne egyre szélesebb körű lehetőség arra, hogy ott érd el a célcsoportod, ahol az agyban és fizikálisan is (legalábbis a szemével) tartózkodik. A mobilján. 3 olyan új marketing kezdeményezést vezettek be a közelmúltban, ami segítségedre lehet:
Instagram mindenkinek
Egy ideje már várható volt, nem is olyan rég pedig megszületett a legnagyobb képmegosztón történő hirdetés lehetősége. Amit érdemes tudnod róla:- Természetesen szükség van egy Instagram fiókra
- Kell hozzá Facebook oldal is, Business Manager hozzáféréssel (Power Editorban tudod kezelni a hirdetéseket)
- Nem szabad túlzásba vinni a képek feliratozását, hiszen itt is vonatkozik a 20%-os szabály!
- Három hirdetési típust tudsz használni: weboldal kattintás, mobil app telepítés, videó megtekintés
- Lehetséges a CTA gombok használata
- A szöveg max. 300 karakter lehet
- Működik a konverziós pixel és a remarketing pixel is!
- Elérhető a carousel (körhinta) hirdetés format
Működő eCommerce
Minden online kampány esetében döntő fontosságú az, hogy a lehető legjobb legyen a felhasználói élmény. Különösen igaz ez akkor, ha mobilos kampányról beszélünk, hiszen kis felületen feleslegesen fárasztó, ha egyfolytában görgetni, zoomolni kell. Az okostelefonokon nem végbemenő vásárlások jelentős hányadánál pontosan emiatt hiúsul meg a tranzakció. Ennek elkerülése végett vezették be nemrég a Relayt, aminek segítségével direkt módon, mobilos appokon lehetséges lebonyolítani az értékesítési folyamat minden részét. Ráadásul elképesztően egyszerűen! A jó hír pedig az, hogy itthon is elérhető, hiszen a Relay bármilyen applikációba integrálható. Érdemes bevetni, hiszen letisztult stílusával és a fizetési folyamat végletekig való leegyszerűsítésével topra emeli a felhasználói élményt, azaz érdeklődőid sokkal nagyobb eséllyel válnak a vevőiddé.Földrajzi alapokon
Tökéletes módszer, ha azokat szeretnéd elérni, akik éppen a kijelölt földrajzi területen, mondjuk a közeledben tartózkodnak. Érdemes bevetni, ha például éttermed van és a déli menüre szeretnéd becsábítani az arra járókat, de a lehetőségek száma szinte végtelen. Több felhívás közül választhatsz:- Lájkold az oldalt - értelem szerűen rajongó gyűjtésre jó
- Tudj meg többet - a weblapodra vezetheted őket
- Hívd most - többek között helyfoglaláshoz is tökéletes
- Útvonaltervezés - jól jöhet, ha például nehezen lehet eljutni hozzád
- Küldj üzenetet - a Facebook oldaladra érkeznek az üzenetek