Menü

7 tipp, hogy mihez kezdj a márkáddal az uborkaszezonban

A nyár egyszerre jelenti az óriási bevételek időszakát és a puszta túlélésért való küzdelmet attól függően, hogy milyen szektorban dolgozol. Bármelyik helyzetben legyél is éppen, az biztos, hogy némi bátorsággal és kreativitással simán felpörgetheted a márkád életét a lightosabban teljesítő hónapokban is. Mutatjuk, mire figyelj, és hogyan hozd ki a legtöbbet az uborkaszezonból!  

1.ERŐSÍTS RÁ A SOCIAL MEDIA-JELENLÉTEDRE

Ezek a hónapok egyébként is a közösségi aktivitásról szólnak; hosszabb-rövidebb nyaralások, hatalmas kajálások, strandolás és kerti partik foglalják le a potenciális vásárlóidat, akik azt is szívesen figyelik, hogy mi mindent csinálnak a többiek. Add meg nekik az esélyt, hogy rád találjanak! A hosszabb, szövegfókuszú bejegyzéseknek nem most van itt az ideje, inkább ossz meg szórakoztató, könnyen emészthető tartalmakat az instán és a videós platformokon. Ha kifogysz az ötletekből, bármikor csatlakozhatsz valamilyen világnaphoz, vagy a branded arculatába illeszthető kihíváshoz. A lényeg, hogy légy jelen aktívan a közönséged életében, hiszen ez az időszak kiváló alkalom a brand awareness és az engagement növelésére.  

2. POROLD LE A KREATÍVOKAT

A hőmérséklet és a figyelmi terjedelem pont fordítottan arányos egymással: minél melegebb van, annál kevésbé van kedvünk bonyolult dolgokban elmélyülni. Ilyenkor egy érdekes, jól szerkesztett kép lehet a megoldás, ami képes kibillenteni a felhasználókat a feedjük céltalan görgetéséből, és rögtön a márkádra irányítja a fókuszt. Ez néhány brandnél persze könnyebben megy, mint másoknál, hiszen egy kalandpark és egy könyvelőiroda nem azonos súlycsoportban versenyez a wow-faktor terén. Ilyen esetben inkább mutasd meg a munkádhoz tartozó izgalmas emberi történeteket (itt jöhet az elégedett ügyfél, a csapatépítő, a céges kutya, stb.) Emellett az is sokat dobhat a nyári kampányokon, ha aktualizálod a kreatívokat. Használj vidám, nyári színpalettát, jópofa háttereket és egyértelmű CTA-kat, hogy az üzeneted biztosan célba érjen!    

3. MOBILE FIRST

Ha eddig még nem tetted, itt az ideje, hogy a mobiloptimalizált marketing felé fordítsd a figyelmed. Gondoskodj róla, hogy a hirdetésektől a blogposztokig minden tartalmad mobilbarát legyen, hiszen egész évben ilyenkor töltik az emberek a legkevesebb időt az asztali gépeknél és laptopoknál. Már egyébként is több Google-keresést indítanak a userek mobileszközökről, mint bármi másról, így a márkád láthatóságához elengedhetetlen, hogy a kisebb képernyőkön is kényelmesen fogyasztható és mutatós legyen minden. Készíts olyan anyagokat, amiket az ideális közönséged szívesen olvas a mobilján a strandra menet, vagyis legyen jól strukturált, színes, hasznos és szórakoztató.  

4. FIGYELD AZ IDŐJÁRÁST

Na nem kell minden percben az Accuweather-ön lógni, de több dolgot is szem előtt kell tartanod, ha sikerrel akarod venni a nyári akadályokat. Egyrészt, ha vannak olyan termékeid vagy szolgáltatásaid, amelyek bármilyen szempontból megkönnyítik/feldobják ezeket a forró napokat, most van itt az ideje, hogy előállj velük! Promózd őket aktívan a közösségi médiában, és használd a kapcsolódó, trendingelő hashtageket is, hogy a potenciális ügyfelek könnyeden rád találjanak. Másrészt az aktualitásokra is érdemes odafigyelned. Ha például a havi kontentnaptárban betervezett, a rekkenő hőségre felfűzött posztod pont aznap jelenik meg, amikor jégeső tarolja le az országot, és megdől minden hidegrekord VölgyZugolyban, az elég bénán tud kijönni. Ellenőrizd rendszeresen, hogy mi minden van még tervben, és ahol csak lehet, igazítsd a tartalmakat az aktuális viszonyokhoz.  

5. HIRDESS EXKLUZÍV NYÁRI AKCIÓKAT

A szezonális kedvezmények, ajándékkártyák és akciók meghirdetése egy régi és jól bevált módszer arra, hogy az egyébként lassabban csordogáló nyári hónapokban is nyereséget termeljen a céged. Fontos, hogy ezek a kedvezmények valamilyen módon mindig limitáltak legyenek, hogy felébresszék a vásárlóidban a sürgető érzést, hogy most azonnal kell lépniük, különben lemaradnak valami szuper dologról. Mielőtt belevágsz, amennyire csak lehet, egyszerűsítsd le az online/mobilos vásárlás folyamatát, azután pedig már mehet is a nyári designnal ellátott kupon a hűséges feliratkozóknak.

6. NE HAGYD KI A LEPATTANÓT

Nyáron sokan megyünk szabadságra, amiről általában mindössze száraz és unalmas Out of office-üzenetekkel tájékoztatjuk a potenciális ügyfeleket. De ennek nem lenne muszáj így lennie! Találj rá módot, hogy életben tartsd a párbeszédet a közönségeddel akkor is, ha éppen nem vagy ott aktívan a kormánykeréknél. Tegyél az OoO-üzenetedbe aktualitásokat (például az elmúlt időszak legjobban teljesítő blogposztját), és biztasd a feladót arra is, hogy iratkozzon fel a hírlevélre. Időzíts be előre szórakoztató posztokat, vagy élesíts egy izgalmas drip-kampányt, hogy senki ne maradjon olvasnivaló nélkül, aki kíváncsi lenne a márkádra. Amíg távol vagy, azt is átgondolhatod, van-e szükség valamilyen speciális nyári megoldásra a vállalkozásod életében (például pop-up shop, módosított nyitvatartás, stb.).

7. HA ÉPPEN NEM MEGY, NE ERŐLTESD

Egy alap jelenlétet természetesen érdemes fenntartani a közösségi médiában, de annak semmi értelme, hogy izzadtságszagú, erőltetett posztokat préselj ki magadból, mert azok biztosan nem fognak jól konvertálni. Ha úgy érzed, hogy se kedved, se energiád, se mondanivalód nincsen éppen, akkor vonulj vissza egy kicsit. Pihenj, gyűjts inspirációt a következő időszakra, és töltődj fel, hogy amikor ismét belevágsz, újult erővel állhass neki a márkád építésének!

Shutterstock | Squareup

Tetszett a lista, vagy kihagytunk valami fontosat? Kövess be minket Facebookon, és írd meg kommentben, ha valamit még szívesen hozzáadnál a listához!

blog