Menü

A hashtag sztori – 2. rész

A hét elején azokat az alapokat szedtük össze, amelynek segítségével egy minimális tudást szedhetünk össze arról, hogy mi fán teremnek a hashtagek. Hogy az erről kapcsolatos ismereteink ne csak fél pontot érjenek, a mai blogposztban folytatjuk, a dupla tanórát. További tudnivalók, a kettőskereszt után biggyesztett szavakról. Ott hagytuk abba, hogy a tartalomnak és a hashtagnek összhangban kell lenniük annak érdekében, hogy ne legyen félrevezető a tartalom. Úgy tartják, hogy egy általánosabb contenthez célszerű olyan hashtaget illeszteni, amely egy konkrétumról hivatott tájékoztatni – ez persze nem minden esetben kell, hogy így legyen. Egy adott témakörhöz és online médián futó tematikához úgy az egyik legkönnyebb csatlakozni, ha az adott téma egyik legnagyobb aspektusáról készítünk hashtaget, amely nem baj, ha még aktuális is. Gondolunk itt az alábbi megoldásokra:
  • Ha a sportrendezvényekkel kapcsolatosan szeretnénk elérést kivívni, mostanában keresve sem tudnánk jobb hashtaget a bejegyzésünkbe írni, mint a #WorldCup. Lévén szó arról, hogy az egész világ futball lázban ég.
Russia 2018.

A világbajnokság egy kiválóan hashtagelhető esemény.

  • Kulturális témák tekintetében, akár heti szinten is találni nagyot futó témákat, tekintve, hogy mindenki függ egy bizonyos sorozattól. Évadzárók alkalmával megdobhatja az elérést, mondjuk egy #GameofThrones hashtag.
  • Nem muszáj a világra várni a hashtagek használatában, ha meg szeretnénk dobni az eléréseinket. A hét bizonyos napjait is ki lehet használni hasonló megfontolásból, többek közt a #tbt hashtaggel, vagy általános témákkal kapcsolatosan, pl.: #blogging.
Az egyik nagy lényege az elérések megnövelésének, hogy keressük és alkalmazzuk is bátran az aktuális hashtageket. Az interneten és különböző applikációkban is rengeteg hashtag generátor található, amely segítségünkre lehet az adott témában. Fontos azonban, hogy a természeti katasztrófák és egyéb negatív események kapcsán, óvatosan bánjunk a kettőskeresztek mögé illesztett szócskával. Továbbá érdemes egy kicsit tájékozódni a márkánkhoz hasonló accountok háza táján is, hogy hogyan használják a hashtageket, valamint, hogy milyen eléréssel. Egy jó hashtag stratégia kialakításában több faktor is segíthet, ám ha a blogposztjainkból csak egy tényező kerül megfogadásra, javasoljuk, hogy az ez legyen: A hashtaget mindig szabjuk a potenciális követőinkre, vagyis arra a célközönségre, amelyet el akarunk érni. Minél inkább targetált a célközönség, annál nagyobb elérésre számíthatunk, valamint annál jobban fogadják majd a létrehozott tartalmat. Fontos azonban, hogy a népszerű és releváns hashtag mellett legyen egy brandhez köthető hashtag is a bejegyzésedben, amelyről teljesen egyértelmű, hogy a márkát népszerűsíti. A branded hashtagre az egyik létező legjobb példa nem más, mint a McDonald’s által alkalmazott #imlovinit. I'm lovin' it. Ennek a fajta hashtagnek tehát nem kell tartalmaznia a márka nevét, csak érthetően és egyértelműen reprezentálnia kell azt, hogy köthető az adott brandhez. Zárás gyanánt, fontos megemlíteni az ún. kampányhashtagek használatát is. Rengeteg olyan felhívás, szociális aktivitás történik a közösségi médiában, amely egy adott ügyért felelős tenni. A Toms például remekül hintette el a #withoutshoes hashtaget, hogy több figyelmet kapjanak azok a gyermekek, akiknek nem futja lábbelire.

Ön hogy használ hashtaget? Ha úgy érzi, bármi fontos kimaradt a blogposztból, írja meg Facebook csoportunkban!

How to Use Hashtags on Every Social Media Network

Képek: Seeklogo, Pinterest

blog