Menü

Amerikában már 100 milliárd dollár feletti a digitális reklámköltés

Az idei IAB és a PwC US közös felméréséből kiderült, hogy 2018-ban már 107,5 milliárd dollárt tett ki az amerikai digitális piac, ami közel 22 százalékos bővülést jelent az előző évhez képest. A növekedés gyorsulása várhatóan nem fog csökkenni, sőt.

Asztali és mobileszközökre költött reklámozás változásának alakulása éves szinten (milliárd $)

2018-ban a mobil felületek tették ki az online reklámbevételek 65%-át, közel 70 milliárd dollárral, ami 40%-os növekedésnek felel meg az előző évhez képest. A videóreklámok 37 százalékkal minden formátum közül a legnagyobb arányú bővülést mutatták, és ezzel 2018-ban 16,3 milliárd dollárt ért el a szegmens mérete.

Számítógép és mobil reklámozásra fordított digitális reklámkiadások aránya (egész év; milliárd $)

A piac növekedése nagy mértékben az e-kereskedelem egyszerűsödéséből építkezik, ide értve a direct brand economy felemelkedését is. Egyre egyszerűbb és népszerűbb online vásárolni, az AI-nak köszönhetően pedig könnyebb megtalálni azt a célcsoportot, aki a reklámozóknak szükséges. Továbbra is fontos szerepet tölt be a közösségi média, amely a személyes kapcsolódás és történetmesélés egyik fő felülete a márkák számára. Ha a fenti adatokat összevetjük a technológiai fejlődés elképesztően gyors ütemével (5G, virtuális valóság, okosotthonok elterjedése, az AI és még számos fejlesztés tökéletesítése), amely az említett fületekkel szoros kapcsolatban áll, borítékolni tudjuk, hogy a bővülés mértéke jövőre még nagyobb lesz. Randall Rothenberg, az IAB ügyvezetőj így nyilatkozott:
“A 100 milliárd dolláros álomhatár átlépése meghatározó pillanat a digitális ökoszisztéma számára, amely arra építette az erejét, hogy képes közvetlen kapcsolatot létrehozni a márkák és a fogyasztók között. Az olyan innovatív platformok, mint az OTT TV, a podcastek, a virtuális valóság és az AR, mind nagy lehetőségeket jelentenek a márkák számára arra, hogy még szorosabb kapcsolatot építsenek ki a közönségükkel”
A felmérés eredménye is azt mutatja, amit már mindenhol érezni lehetett az elmúlt években. A digitális marketing elképesztő erővel növekszik és szinte lehetetlen megállítani. Figyelembe véve a fejlett országok elektronikai/digitális virágzását és a felzárkózásért való küzdelmét, nehéz elképzelni, hogy a közeljövőben változna mindez. Aki nem vált át vagy nem kezdi el implementálni vállalkozásába ezeket, a ma már mindennapi akciókat, úgy az könnyen kieshet a gazdasági körforgásból.

Forrás: IAB Hungary Teljes beszámoló letölthető: IAB

blog