Menü

Az anyakontinensen kívül erősít a Facebook

Ha élnénk a hatásvadász bevezetéssel, akár azt is írhatnánk, hogy áll a bál a Facebook háza táján. Nem jelenthető ki konkrétan, hogy itt nem kell semmi rosszra gondolni, ugyanis a közösségi portált sokan „perbe fogták” az elmúlt években. Elég csak az amerikai elnökválasztás alkalmával terjedő álhírekre gondolni, vagy arra, hogy a saját maguknak is be kellett vallaniuk azt, hogy léteznek emberek, akikre kifejezetten rossz hatással van a hírfolyam böngészése. Öröm az ürömben, hogy a világ legnépszerűbb közösségi médiája előhúzta a tarsolyból a jó dolgokat is, így 2018 a nagy változások éve lehet. Jelenleg, a Facebook Európában próbálja átadni a tudást azoknak, akik nem az anyatejjel szívták be a digitális éra hozadékait. Mozgalmasan indul az év a Facebook háza táján, annyi szent. A portál vezetői nem egy európai országot látogattak meg a közelmúltban, hogy elindulhasson a fejlesztés. A cél az elmúlt évek csorbáinak kiküszöbölése. A tervek átfogónak és hosszú távúnak tűnnek, ugyanis a 2020-as évvel bezárólag kicsivel több, mint egymillió ember részesülhet digitális képzésben. Minden kétséget kizáróan, ez a Faacebook által vállalt legjelentősebb CSR tevékenység, ha az elmúlt pár esztendőt vesszük górcső alá, ami egyben egy hatalmas PR fogás is. A közösségi portál a célcsoport tekintetében is igyekezett a leghasznosabb módon az ügy mögé állni, hiszen olyan társadalmi csoportoknak teszi elérhetővé a digitális képzést, akiknek valóban szükségük van erre, nevesen a hátrányos helyzetűek, gazdasági menekültek és a szépkorúak számára. Ezen csoportoknak nehezebben elérhető mind az internet, mind a digitális eszközök sokasága, amelyek jelentősen megnehezíti a mindennapos ügyek intézését. A program maga nem új keletű, hiszen a Facebook csaknem ugyanezt a kezdeményezést hozta létre Brazília elmaradott területein, valamint Nigériában. Sőt, Indiában egy kifejezetten átfogó oktatássorozat vette kezdetét a közösségépítési stratégiákkal, online marketing technikákkal és magával, a social media működésével kapcsolatosan.

Az ember, aki folyamatosan tud újítani.

Ahogy írtuk, az ügy nem új, csak a kontinens az. Egészen Spanyolországig, Olaszországig és Lengyelországig kell menni azért, hogy hogy részt vehessünk a friss Facebook-képzésen. A program kiszervezésének esetében, gyanítjuk, hogy döntő lehetett a szociális különbségek nagysága egy adott országban. Ennek oka, hogy a helyszínek gazdasági fejlettsége egyáltalán nem tartozik az európai elit közé. Így a digitális „gazdaság” is sokkal szerényebb méretű mind a spanyol, olasz, valamint a lengyel területeken. Külön elismerésre okot adó tény, hogy a Facebook nem csak a saját arculatát akarja javítani egy CSR kampány keretein belül. Ékes bizonyítéka ennek, hogy a saját portál működésén kívül az internetbiztonság és a médiaismeretek is a „kurzus” részei lesznek. A Facebook nem csak egyénekben gondolkozik. Ahogy a kezdetek után a hírfolyamba is beszivárogtak a szervezett csoportok, úgy a Facebook most is igyekszik megszólítani a vállalkozásokat az említett programmal. A Community Boost EU névre hallgató program keretein belül 100 ezer KKV megszólítása a cél, valamint online kurzusok segítségével további 250.000 vállalkozás elérése. Ekképpen egymillió ember fejlődhet digitálisan, mire 2020-ra fordítunk a naptárban. Nem lehet azzal vádolni a Facebookot, hogy passzívan ténykednének. Olyannyira nem, hogy a mesterséges intelligencia kutatásának kapcsán, a héten több európai ország illetékeseivel is tárgyal a Facebook.

Tetszett a blogposzt? Csatlakozzon Facebook csoportunkhoz, hogy hasonló támákról értesülhessen.

Ráfekszik Európára a Facebook

blog