Menü

Az Apple keresztbe tesz a hirdetőknek

Az Apple olyan változtatásokat jelentett be az iOS 14 rendszer kiadásának részeként, amelyek befolyásolják a konverziós események feldolgozását a Facebook-képponttól és a hasonló eszközöktől. Ez mindenkit érint, akik webkonverziós eseményekre optimalizálnak vagy céloznak, illetve ezek alapján jelentéseket készítenek.

Az Apple új szabálya, hogy az App Store-ban elérhető minden alkalmazásnak meg kell jelenítenie egy elriasztó hatású kérdést a felhasználóknak az iOS 14 rendszerű készülékeken, összhangban az AppTrackingTransparency keretrendszerükkel. Az Apple szabályai tiltani fognak bizonyos adatgyűjtési és megosztási műveleteket, kivéve, ha az emberek a kérdésre válaszolva beleegyeznek a követésbe iOS 14 rendszerű készülékeiken. Ha egyre több ember kezdi el elutasítani a követést iOS 14 rendszerű készülékeken, a hirdetések személyre szabása és a hirdetések teljesítményével kapcsolatos jelentéskészítés is beszűkül majd mind az alkalmazáson belüli, mind a webes konverziós eseményeknél.

Ezekre a változásokra reagálva a Facebook elkezdi az iOS 14 rendszerű készülékeken összesített eseménymérés keretében feldolgozni a képpontból származó konverziós eseményeket, ezzel egyszerre támogatva a felhasználók adatvédelmét, és lehetővé téve az eredményes kampányok futtatását.

 

Mit tehetünk a felkészülés jegyében?

A Facebook összesített eseménymérési megoldása lehetővé teszi a webes események mérését az iOS 14 rendszerű készülékeken. Ha a vállalkozásod mobilalkalmazásában történő konverziós eseményekre optimalizált hirdetéseket tervezel megjeleníteni:

Ha a vállalkozásod webhelyén történő konverziós eseményekre optimalizált hirdetéseket tervezel megjeleníteni:

  • Szükség lehet a webhelyed tartományának ellenőrzésére a webhelyedhez kapcsolódó kampányaid esetleges jövőbeli problémáinak elkerüléséhez.

  • Állíts be tartományonként 8 kiválasztott webes konverziós eseményt az Eseménykezelőben. Az összesített eseménymérés 8 konverziós eseményre korlátozza a kampányoptimalizálásra használható tartományokat. A Facebook az induláshoz azokat a konverziós eseményeket állítja be, amelyeket a legjobbnak ítél a vállalkozásod számára a tevékenységeid alapján. A továbbiakban nem elérhető konverziós eseményre optimalizált hirdetéssorozatok szüneteltetve lesznek, amikor 2021. elején megjelenik az Összesített eseménymérés funkció. Bár nem használhatók optimalizálásra azok az események, amelyek egy tartománynál nem a 8 konverziós esemény egyikeként vannak konfigurálva, továbbra is használhatók lesznek részleges jelentéskészítéshez a Hirdetéskezelőben, valamint webhelyen alapuló egyéni célközönségek megcélzására.

  • További információ a Facebook-képpont használatáról emberek eléréséhez iOS 14 rendszerű készülékeken – a teljesítmény mérése mellett.

Ha mind webes, mind alkalmazáson belüli konverziós eseményekre optimalizált hirdetéseket tervezel megjeleníteni, az összes fenti műveletet hajtsd végre.

 

Hirdetés-létrehozási korlátozások

Használhatod a meglévő hirdetési fiókjaidat iOS 14 rendszerű készülékek felhasználóinak való hirdetéshez, ugyanakkor külön iOS 14-es alkalmazástelepítési kampányokat kell majd létrehoznod az Apple SKAdNetwork API-jának jelentéskészítési korlátozásai miatt. Az alábbi egyéb korlátozásokkal is számolnod kell majd.

Ha a vállalkozásod mobilalkalmazásában történő konverziós eseményekre optimalizált hirdetéseket tervezel megjeleníteni:

  • Az alkalmazásodat csak egyetlen hirdetési fiókhoz társíthatod, ugyanakkor több alkalmazást is hirdethetsz ugyanabból a hirdetési fiókból.

  • Mindegyik alkalmazáshoz egyidejűleg legfeljebb csak 9 kampány futtatható iOS 14 rendszeren. Mindegyik kampány legfeljebb csak 5 hirdetéssorozatot tartalmazhat, amelyeknek ugyanaz kell legyen az optimalizálási típusa. Egy kampányon belül a hirdetéssorozataid optimalizálását nem variálhatod. Ha kikapcsolod vagy törlöd a 9 engedélyezett iOS 14 kampányod egyikét, 72 órás számláló-visszaállítási időszakkal kell számolnod – az érintett kampány csak ezt követően nem fog beleszámítani a korlátba. Ezzel csökkenthető a pontatlan kampányoptimalizálás és jelentéskészítés kockázata, mivel az Apple SKAdNetwork API-ja késleltetve továbbítja a konverziós események adatait.

  • Az iOS 14 rendszerű készülékekre szánt hirdetéseknél az egyetlen választható vásárlási típus a Licitfolyamat. Az Elérés és a Gyakoriság lehetőség nem érhető el.

  • A kampányod közzététele után már nem kapcsolhatod ki vagy be az „iOS 14 kampány” váltógombot, csak a kampány kikapcsolására vagy törlésére van lehetőség.

Ha a vállalkozásod webhelyén történő konverziós eseményekre optimalizált hirdetéseket tervezel megjeleníteni:

  • A képpontoddal tartományonként legfeljebb 8 konverziós eseményre optimalizálhatsz. A Facebook az induláshoz azokat a konverziós eseményeket állítja be, amelyeket a legjobbnak ítél a vállalkozásod számára a tevékenységeid alapján, és semmilyen más esemény nem lesz elérhető kampányoptimalizáláshoz. A beállításaidat az Eseménykezelőben kezelheted majd. Célszerű átgondolni, hogy kell-e a folyamat korábbi szakaszainak megfelelő célokra optimalizálnod, például az érkezésioldal-megtekintésekre és a hivatkozáskattintásokra.

A következő korlátozás mind a webes eseménykonverziókra, mind az iOS 14-alkalmazáskampányokra vonatkozik:

  • A következő kampányszintű licitstratégiákat használhatod: legkisebb költség, költségplafon, minimális megtérülés vagy licitplafon. Ha azonban a költségplafont használó vagy a minimális megtérülést megcélzó licitálási stratégiát választod, a hirdetéssorozat megjelenítését legalább 3 teljes napra kell ütemezned.

 

Új teljesítési állapotok

A Hirdetéskezelő Teljesítés oszlopában ellenőrizheted a kampányod, a hirdetéssorozatod vagy a hirdetésed állapotát, és információkat találhatsz az esetleges problémákról.

Jelentéskészítési korlátozások

Az Apple új szabályainak értelmében a vállalkozásoknak beszűkülnek a teljesítménymérési lehetőségei az iOS 14 alkalmazástelepítési Facebook-kampányaiknál. Az iOS 14-es alkalmazástelepítési kampányoknál a jelentéskészítés csak az Apple SKAdNetwork API-ja által továbbított mobilalkalmazás-telepítések és egyéb alkalmazáson belüli konverziós események adataira támaszkodhat.

Hasonló korlátok lesznek érvényesek bizonyos webkonverziós események mérésére is az iOS 14 rendszerű készülékek jelentési korlátozásai miatt. A Hirdetéskezelőben, a Hirdetési jelentésekben és a Hirdetéselemzések API-ban az alábbi korlátozások várhatók:

  • Jelentéskészítés késedelme: A valós idejű jelentéskészítés nem lesz támogatott, és az adatok akár 3 napos késést is elszenvedhetnek. Az iOS 14 alkalmazástelepítési kampányoknál a konverziós események jelentése annak az időnek megfelelően történik, amikor a Facebook megkapja ezeket az SKAdNetwork API-tól (nem pedig az előfordulásuk ideje szerint). A webkonverziós események jelentése a konverzió megtörténtének időpontján fog alapulni, nem pedig a kapcsolódó hirdetésmegjelenés időpontján.
  • Becsült eredmények: Az iOS 14 alkalmazástelepítési kampányoknál az SKAdNetwork API kampányszinten összesítve fogja jelenteni az eredményeket a Facebooknak. A hirdetéssorozatok és a hirdetések szintjén az eredmények elszámolására statisztikai modellezést használhatunk, kivéve, ha a kampány csak egyetlen hirdetéssorozatból és hirdetésből áll.
  • A bontások nem támogatottak: Sem az alkalmazáson belüli, sem a webes konverziók esetében nem lesz támogatott a megjelenítések, illetve műveletek szerinti bontás például életkor, nem, földrajzi hely vagy elhelyezés alapján.
  • Változások a fiók hozzárendelési intervallumának beállításainál: Amint az Apple érvénybe lépteti az iOS 14-re vonatkozó követelményeit, minden új vagy aktív hirdetési kampány hozzárendelési intervalluma a hirdetéssorozat szintjén lesz beállítva a fiók szintje helyett. Ez az új, hirdetéssorozat szintű hozzárendelési beállítás a kampány létrehozása során lesz elérhető. A hozzárendelés hirdetéssorozat-szintű beállítása biztosítja, hogy a mért konverziók ugyanazok legyenek, mint amelyeken a kampány optimalizálása alapul, és emellett nagyobb rugalmasságot és egyértelműséget is kínál a hirdetés teljesítményének elemzéséhez. Ezenkívül (az iOS 14-es alkalmazástelepítési kampányokon kívül) minden új és aktív hirdetési kampány alapértelmezés szerint 7 napos kattintásos hozzárendelési intervallumra lesz beállítva.

Ezt követően a 28 napos átkattintási, a 28 napos megtekintési és a 7 napos megtekintési hozzárendelési intervallumok már nem lesznek támogatottak az aktív kampányoknál. Az inaktív kampányok jelentéskészítése ugyanakkor továbbra is a korábbi fiókszintű hozzárendelési intervallumnak megfelelő lesz, és a továbbiakban már nem támogatott hozzárendelési intervallumok előzményadatai továbbra is elérhetők maradnak a Hirdetéselemzések API-n keresztül.

A változások életbelépése után az alapértelmezett 7 napos kattintásos hozzárendelési intervallumot módosíthatod majd valamelyik másik támogatott intervallumra (az iOS 14-es alkalmazástelepítési kampányok és az automatikus szabályok kivételével). Az új hozzárendelési beállítás keretében a következő intervallumok lesznek választhatók:

  • 1 napos kattintásos
  • 7 napos kattintásos (alapértelmezés a kérdés Apple általi bevezetése után)
  • 1 napos kattintás és 1 napos megtekintés
  • 7 napos kattintás és 1 napos megtekintés (induló alapértelmezés)

Mielőtt elérhetetlenné válna a 28 napos átkattintási, a 28 napos megtekintési és a 7 napos megtekintési hozzárendelési intervallum, előkészületként tedd meg az alábbi lépéseket:

  • Az Intervallumok összehasonlítása funkcióval vesd össze a hirdetéseidnek tulajdonítható konverziókat a különböző hozzárendelési intervallumokban. Ezzel jobban felkészülhetsz a jelentett konverziószám változására a 7 napos intervallumra való áttérés után.
  • Exportáld a korábbi 28 napos megtekintés vagy kattintás, illetve 7 napos megtekintés hozzárendelési intervallumnak megfelelő előzményadataidat, amelyekre a jövőben még szükséged lehet. A korábbi adatok még a változások életbelépése után is elérhetők maradnak a Hirdetéselemzések API-n keresztül.
  • Az Apple változtatásainak életbelépése után minden automatikus szabály átáll a 7 napos kattintás hozzárendelési intervallum használatára. Frissítsd a hozzárendelési intervallumot 7 napos kattintás beállításra az automatikus szabályaidnál már most, hogy elkerüld az automatikus szabályaid későbbi váratlan változásait. Az automatikus szabályoknál nem lesz lehetőség más hozzárendelési intervallum beállítására.

Elképzelhető, hogy ezek a változások különböző időpontokban lépnek érvénybe.

 

Célzási korlátozások

Ha egyre több ember kezdi el elutasítani a követést iOS 14 rendszerű készülékeken, csökkenhet az alkalmazáskapcsolataid, az alkalmazásban aktivitást mutató egyéni célközönségeid, illetve a webhelylátogatókból álló egyéni célközönségeid mérete.

A dinamikus hirdetések korlátozásai

Ahogy egyre több készüléket frissítenek iOS 14 rendszerre, csökkenhet az ismételt megcélzásos célközönségeid mérete.

Ha a vállalkozásod mobilalkalmazásához szeretnél dinamikus hirdetéseket megjeleníteni:

  • Bizonyos iOS 14 rendszerű készülékek alapértelmezés szerint mobilos webböngészőbeli célhelyre irányíthatnak (az alkalmazás vagy az App Store helyett). Ha az összes iOS 14 rendszerű készüléket használó felhasználót szeretnéd alkalmazáson belüli célhelyre irányítani, hozz létre egy új kampányt hivatkozáskattintásokra optimalizálva.

Ha a vállalkozásod webhelyéhez szeretnél dinamikus hirdetéseket megjeleníteni:

  • Kifejezetten javasoljuk, hogy csak egy képpontot használj katalógusonként és tartományonként. Ha több képpontot használsz, előfordulhat, hogy nem tudjuk pontosan rögzíteni a számodra legfontosabb konverziós eseményeket, valamint nem tudunk ezekre optimalizálni.

    Ha nem elég számodra egy képpont, nézd át a 8 prioritásos eseményt az egyes tartományoknál az Eseménykezelőben. Ellenőrizd, hogy mindegyik megjelenő képpont el van-e helyezve a tartománynál, és hozzá van-e kapcsolva a katalógushoz.

  • Ha több tartományt is használsz a katalógusodban, ellenőrizd mindegyik webhelytartományt, amelyet termék URL-címéhez használsz, és kerüld a bármilyen más tartományra irányító URL-címeket a termékeknél.
  • A hirdetéssorozatod létrehozásakor csak egyet választhatsz ki optimalizáláshoz a 8 prioritásos konverziós esemény közül. A beállításaidat az Eseménykezelőben kezelheted. A nem prioritásos konverziós eseményre optimalizált hirdetéssorozatok szüneteltetve lesznek, amikor 2021. elején megjelenik az Összesített eseménymérés funkció.

Facebook

 

blog