Hirdetésblokkoló mi lesz veled?
Az interneten nap mint nap találkozunk a hirdetésekkel, hiszen ez manapság hozzátartozik a felhasználói élmények növeléséhez. Az egyik legkifinomultabb hirdetési platform, amely még a Google-t is megelőzte nem más, mint a Facebook. Egyre több lehetőségünk van úgy megcélozni a közönséget, hogy azok a bizonyos elérések minél jobbak legyenek és hatást váltsanak ki.
Annak ellenére, hogy a hirdetésekre szükség van, a felhasználók egyáltalán nem szeretik őket, mert pont ez az, ami rontja a böngészés élményét. Ez pedig ahhoz vezetett, hogy megjelent a hirdetésblokkoló. Kevesen tudják, de ezek nem csak a rossz hirdetéseket távolítják el, amelyeket soha senki nem akar látni, hanem a jókat is, amelyek pedig relevánsak lennének. Tehát a hirdetésblokkolónak van egy bizonyos káros hatása, de mit lehet tenni ellene? Mi a megoldás?
Az egyik lehetőség, hogy olyan hirdetések jelenjenek meg, amelyek fontosak a közönség számára. A másik, hogy hatástalanná teszik az eddigieket. A Facebooknál mindkettő lehetséges. A problémát érzékelve úgy döntöttek a cégnél, hogy itt az ideje egy kis változtatásnak.
Bővítjük a lehetőségeket, ami azt jelenti, hogy olyan kulcsot adunk a felhasználók kezébe, amelyekkel szabályozhatják a hirdetési élményt. Másrészt mi gondoskodunk arról, hogy megoldás szülessen arra is, hogy ha valaki nem akar hirdetéseket látni.A Facebook mindig is azon dolgozott, hogy hogyan tudná a hirdetéseit még inkább a közönségnek címezni úgy, hogy közben egyfajta élményt is nyújtson. Sokkal többet kell dolgozni azon, hogy az adott reklám eljusson az érdeklődőkhöz. Ezért a Facebook:
Nagy erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy szabályozhatóvá váljanak a hirdetési beállítások, ezáltal könnyebben lehet majd használni őket és és bizonyos hirdetési típusok elkerülnek. Ha nem szeretnél utazásos vagy macskás dolgokat látni, akkor vedd ki az érdeklődési körödből a hirdetési beállításoknál.A másik nagy változás és talán az egyik legfontosabb az, hogy, azok akik már használják a blokkoló szoftvert, azoknak is fel fognak ugrani bizonyos hirdetési típusok. A cég ugyan több ellenőrzést kínál az embereknek, de ettől függetlenül néhány lehetőséget el is vesz. Tehát, ha azt hitted, hogy megszabadultál az idegesítő hirdetésektől, akkor tévedtél! Az asztalodon a hirdetésblokkoló lehet, hogy hamarosan nem fog már működni!
Amennyiben szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!