Sütik kezelése

Hogyan profitálhat a munkáltatói márkád egy csapatépítés szervezéséből?

Szerző: ,

A employer branding, azaz a munkáltatói márkaépítés már itthon is egyre népszerűbb fogalom, azonban még közel sem terjedt el igazán. A lényege dióhéjban, hogy a munkavállalás ne csupán tevékenység, hanem élmény legyen a cégedben. Az erős munkáltatói márka növeli a munkavállalók lojalitását, csökkenti a fluktuációt és bevonzza a minőségi munkaerőt. 

De hogyan erősítsd megfelelően? Cikkünkben ennek az egyik alapvető és sokoldalú eszközét mutatjuk be: a céges csapatépítést!

A Beamery statisztikája szerint a munkavállalók nem kevesebb, mint 92%-a otthagyná a jelenlegi munkahelyét egy kiváló hírnevű cégért. A jelenlegi munkaerőpiaci állapotokat szem előtt tartva így már nem is meglepő, hogy már hazai céges körökben is egyre nagyobb teret nyer magának az employer branding, azaz a munkáltatói márkaépítés.

A munkáltatói márkád kiépítésére számos eszközt és technikát igénybe vehetsz, kezdve a közösségi médiától, a storytellingen át a megfelelő munkavállalói motivációs eszközök igénybevételéig. Azonban a felsoroltak talán egyike sem annyira sokoldalú, mint egy jól megszervezett, profin lebonyolított céges csapatépítő.

Nézzük is meg, hogy miért érdemes komolyan venned a csapatépítést, ha erős employer brand-et szeretnél építeni a cégednek!

1. Új szintekre tornázhatod a munkavállalói lojalitást

Hogy miért fontos a munkavállalói lojalitás? Egy szó: fluktuáció. Az everyonesocial.com statisztikája szerint egy dolgozó 3 hónapnál rövidebb ideig való foglalkoztatása 600.000 és 1.000.000 millió forint közötti veszteséget termel a cégednek. Célszerű tehát minél hosszabb távon megtartani a munkaerőt. Nem semmi, ugye?

Mi is így gondoljuk. Ezért is tettük le a voksunk az élményalapú csapatépítések mellett. Egy igazán jól sikerült csapatépítő ugyanis a legjobb módja annak, hogy ne csak a munkáltatói márkád építsd, hanem hogy akár csak egy napra is, de megbontsd a szigorú céges hierarchiát, hogy az ügyintéző együtt érezhesse jól magát akár az ügyvezetővel is. Az eredmény? Új közös élmények, önfeledt szórakozás, amely szinte észrevétlenül fejleszti munkahelyi közösséget.

A jó munkahelyi közösség nélkülözhetetlen alappillére a dolgozói lojalitásnak, illetve hosszú távon a fluktuáció megállításának. Mélyítsd a kollégák közti kapcsolatot, tedd hatékonyabbá a közös munkát és kommunikáld a világnak: nálunk jó dolgozni!

Ez utóbbit úgy teheted meg legkönnyebben, ha részletesen dokumentálod a csapatépítőid. Hogyan? Nézzük is!

2. Employer branding szempontjából előnyös vizuális anyagokra tehetsz szert

Egy kép többet ér ezer szónál.

Éppen ezért egy csapatépítő napot kár nem dokumentálni. Kiváló alkalmat biztosít ugyanis arra, hogy a céged erős képi és videós tartalmakra tegyen szert, melynek a felhasználása a céged típusától függően igen sokrétű lehet!

Megkönnyítheti például hosszú távon a toborzást, illetve csökkentheti annak költségeit is. A kulcsszó a vizuális toborzás. Gondolj csak a vizuális storytelling-re, amelyet kiválóan beépíthetsz a munkaerő toborzási stratégiádba! Mégis mi fejezhetné ki jobban, hogy egy jó csapat vagytok, mint egy hangulatvideó a csapatépítőről vagy egy drónos felvétel a munkatársakról, telis-tele őszinte, mosolygós arcokkal?

Na de mire lehet még jó néhány hangulatfotó? Például felhasználhatod ezeket az anyagokat a weboldalad ‘Rólunk’ oldalán, így bárki, szinte azonnal betekintést nyerhet a céges kultúrátokba. Hasznos információ lehet ez annak fényében, hogy ma már szinte nincs munkavállaló, aki ne nézne utána online a cégnek, ahova beadja a CV-jét.

3. A munkavállalóid önállóan viszik tovább a céged jó hírét

Az everyonesocial.com felmérése szerint ha csak egyetlen csalódott munkavállalód a szűk baráti körében rossz szavakat ejt a cégedről, majd a szűk baráti kör minden tagja ezt az információt továbbadja, majd a másodkezes információk is még egyszer gazdát cserélnek, akkor már közel 700 emberhez eljuthat céged rossz híre. Ez nem kevés ember.

Azonban jó, ha tudod: ez többé-kevésbé visszafelé is igaz. A kollégák jó eséllyel ugyanis annak is hírét fogják vinni, ha kiváló a munkahelyi légkör vagy éppen nagyon összetartó a csapat. De hogyan is kapcsolódik ide a csapatépítés?

Ahogy minden bizonnyal Te is mesélni szoktál a barátaidnak, a párodnak vagy a családodnak egy-egy jól sikerült buliról vagy rendezvényről, úgy a kollégáid is. Továbbá egy sikeres, jópofa programokkal tűzdelt csapatépítő vagy céges családi nap számos megörökítésre váró pillanatot tartogat – amiről a kollégáid szívesen posztolnak a Facebook vagy Instagram feed-jükre. Bárhogy is nézzük, ez nem akármilyen promóció a cégednek!

Összefoglalva

Bízunk benne, hogy hasznos tartalommal tudtunk szolgálni és eredményesen tudod majd felhasználni a céges csapatépítőket nem csak a közösség összekovácsolására, hanem a munkáltatói márkád fejlesztésére. Ne feledd…

  • A jól sikerült csapatépítők fejlesztik a munkavállalói lojalitást, így hosszútávon csökkenthetik a fluktuációt.
  • Egy csapatépítőn jó minőségű képi és videós anyagokra tehetsz szert, melyeket aztán eredményesen használhatsz fel például a következő toborzási kampányodban
  • Egy sikeres rendezvény hatására a munkavállalók szívesen viszik tovább a céged jó hírnevét, ami barátokon, ismerősökön vagy közösségi médián keresztül rengeteg emberhez eljuthat.

Ha a mindennapokban is felhasználható inspirációt, ötleteket, megoldásokat szeretnél gyűjteni csapatépítőddel vagy vállalatoddal kapcsolatban, akkor csatlakozz az Online Marketing Inspirációk Facebook csoporthoz és osszuk meg egymással gondolatainkat!

A cikk forrása: Teamlab – a céges élmény-csapatépítés szakértője


Ajánlott bejegyzések

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.