Menü

Kríziskommunikáció - mit, miért, hogyan?

Kríziskommunikációra mindig szükség van, hiszen krízis, konfliktusok folyamatosan keletkeznek. Nincs olyan nap, hogy valahol a világban ne legyen szükség egy olyan forgatókönyvre, amellyel válság esetén operálhatunk. A krízis elhárítása és a kommunikáció a legfontosabb, amelyet a problémás eset bekövetkezte után megtehetünk. Az érintetteket tájékoztatni kell az eseményekről. A kríziskommunikáció a cég életét mentheti meg egy adott helyzetben!

Ne hagyjuk, hogy a rosszul felépített stratégia miatt hibásan ítéljenek meg!

Válság idején a kommunikáció kulcsfontosságú tényező. Ha azt szeretnénk, hogy az események követően is megmaradjon tekintélyünk és ugyanabban a mederben folytathassuk tovább a munkát, szükséges néhány lépést betartani. A legtöbb esetben azonban nem tartják be ezeket a lépéseket a szervezetek, így rossz válságkommunikációval próbálják enyhíteni a kialakult helyzetet. Ha egy jó forgatókönyv alapján dolgoznának, könnyebb lenne fenntartani vagy kialakítani a nyugodt helyzetet. Mindennek oka van, így annak is, ha a pánik, vagy a konfliktus nem enyhül. Ilyen esetekben valamit nem csinált jól a krízisben érintett vállalat.

Rossz stratégiával sokkal többet ronthatunk a kialakult helyzeten, mintha semmit nem tettünk volna a javulás érdekében!

A hibák azonban elkerülhetőek. Nem szabad olyan ellenőrzés nélküli forrásból származó híreket közreadni, amelyek nem biztos, hogy valósak. Ne legyünk dühösek, mutassunk empátiát, kerüljük az agresszióként értelmezhető viselkedést, ezzel is segítve a kommunikáció sikerességét. Baj esetén tudnunk kell, hogy az, amit mondunk, majdnem olyan fontos, mint amit teszünk. A kettőnek harmonizálnia kell egymással, hogy hatékony együttműködésben nyugalmat sugározhassunk. Az eredményes kríziskommunikáció gyors. Ha választani kell, inkább mondjon valamit egy vállalat, amit utólag helyesbít, mint hogy órákig, napokig ne reagáljon a kialakult helyzetre. A kommunikáció csak akkor lehet produktív, ha érthető, egyszerű, felkészült, adatok, érvek, információk támasztják alá, és hiteles, őszinte. A 2016 októberében lezajló Digital Branding Conference & Workshop Castle Of Inspirations rendezvényünkön a kríziskommunikáció témájáról is lesz szó, hiszen ennek a témának a mindennapjainkban is nagy szerepe van. Minden kommunikációs szakembernek szüksége van legalább egy olyan forgatókönyvre, amelyet segítségül hívhat, ha olyan helyzet alakul ki vállalata körül, amely válságként, esetleg katasztrófaként tűnhet fel a célközönség szemében. A konferencián Perlaky-Papp József, kríziskommunikációs és pr szakember vezet be minden jelen lévőt a legfontosabb technikákba és praktikákba, amelyeket kríziselhárítás esetén alkalmazhatunk.

Amennyiben szeretnél minél többet megtudni a jó válságkommunikációról, hogy mit, miért, és hogyan érdemes csinálni, hallgasd meg te is József előadását konferenciánkon! Jelentkezz honlapunkon!

konferencia

blog