LinkedIn használati kisokos
Arra már mind rájöhettünk, hogy a LinkedIn több, mint önéletrajzok gyűjtőhelye. Hatalmas lehetőségekkel rendelkező oldal, ami sajnos itthon többnyire még kiaknázatlan terület, pedig a céges üzeneteket itt egy jól szűkített környezetben kaphatják meg a felhasználók.
Vegyük először a business oldalad követőit, hogyan növelhetnéd a számukat és hogyan lehetne elérni, hogy aktivizálják magukat a jelenlegi használók:
- Kérd meg a dolgozókat, hogy adják meg a céget, mint munkahelyet. Ha ezt teszik, akkor az oldal automatikusan a követőiddé teszi őket.
- A cég oldalán nyugodtan ossz meg You Tubos videókat, amelyek persze relevánsak a cég szemléletével. A videós tartalom itt is menő!
- Optimalizáld a LinkedIn oldalon a keresőmotorokat. Használd a gyakori kulcsszavakat, hogy a felhasználóknak könnyebb legyen a keresés, téged pedig hamarabb megtaláljanak.
- A jelenleg meglévő kapcsolatok ápolása fontos, ha azokat nem ápolod, nincs értelme növelni a követők számát.
- A LinkedIn-en több olyan csoport van, ahová beléphetsz, megoszthatod a gondolataidat, a szakmával kapcsolatos tapasztalataidat. Itt az emberek megismerhetnek és bizalmat építhetsz ki, ezért garantáltan megnézik majd a profilod és a céges oldalad.
- Oszd meg a vállalatokkal kapcsolatos híreket. A szakemberek szerint, a legtöbben ezért is csatlakoznak, mert itt értesülhetnek a legfrissebb információkról.
- Add a LinkedIn oldaladat minden általad használt weboldalhoz. Ezeken az oldalakon még hirdetni is tudod magad.
- Akár egy linket is tehetsz az e-mail aláírásodba.
- Írj egy szakmai cikket a LinkedIn oldaladra és ezt oszd meg. Ezek után már csak azt kell elérned, hogy folyamatos visszacsatolásokat kapj.
- Folyamatosan figyeld a LinkedIn analitikát, hogy melyek azok a posztok, amelyek hasznosak voltak a közönség számára.
- A képek használata a posztoknál fontos! A képi megjelenéseknek az olvasók sokkal több figyelmet szentelnek.
- Az alkalmazottaidat is megkérheted, hogy ezeket a cikkeket osszák meg.
- Korlátozd az önpromózást. Mint minden közösségi média platformon, itt is minimális szinten kell tartani kell az önpromóciót. Egy jó szabály: 80/20. Tehát 80% megfelelő iparral kapcsolatos információk, 20% promóció.
- Meglepő, de álláshirdetések megosztásánál is népszerűvé teheted az oldalad.
- Ha még nem ellenőrizted, akkor most itt az idő. Az egyik legfontosabb: céges profil. Teljesnek kell lennie, és minden szükséges információnak szerepelnie kell.
- Frissíts a legforgalmasabb órákban. Az ilyen napok hétfőtől péntekig a reggeli vagy déli időszakban a legjobbak.
- QR kódos kártyák használata, amelyek a LinkedIn profilra irányítják az embert.
Amennyiben az oldalad már profin működik és tudod, hogyan szerezz követőket, akkor jöhet a következő lépés!A LinkedIn kampány alapjai A LinkedIn hirdetések két helyen jelennek meg az oldalon. Először is, a hirdetés meg fog jelenni az oldalsávban fényképpel és szöveggel. Attól függően, hogy a milyen a hirdetés teljesítménye, csak a szöveges változata jelenik meg a tetején. Egy LinkedIn hirdetés egy fotóból, 25 karakteres címsorból és egy 75 karakteres leírásból áll. Megadhatod, hogy miért szeretnél fizetni: CPC (cost per click) vagy CPM (cost per 1000 elérés). Végül a LinkedIn lehetővé teszi számos variációját a hirdetésednek, így kipróbálhatod, hogy melyik érte el a legtöbb kattintást.
5 lépés a LinkedIn kampány sikeréhez#1 Készíts egy kiváló minőségű hirdetést hatásos szöveggel és releváns képpel Hasonlóan a Facebookhoz itt is lehet élni a szponzoráció adta lehetőségekkel, itt a reklámokat a vállalati oldalakon vagy LinkedIn csoportokban használják. A LinkedIn nem rég tette lehetővé a cégek számára, hogy a státuszuk frissíthető legyen. Ráadásul nemrég utaltak arra is, hogy a felhalmozódó követők a cég szempontjából egyre fontosabbak lesznek a marketingeseknek, a célzott hirdetések miatt. A másik opció, hogy az olvasóknak az oldalon keresztül kapcsolatfelvételt biztosítanak. A lényeg, hogy legyen erős a CTA: az olyan szavak és kifejezések, mint például a „letöltés” vagy „regisztrálás” egyértelmű és közvetlen utasítást ad a közönségnek. Ezen kívül az alábbiakat kell figyelembe venned:
- legyen hasznos
- közvetíts azonnal - tehát a releváns híreket időszerűen
- mutasd meg, hogy egyedülálló ez az ajánlat
- mindezt ultra specifikus módon
Amennyiben hasznosnak találtad ez a bejegyzés és a jövőben is szívesen olvasnál hasonlókat, csatlakozz a Facebook csoportunkba!