Menü

LinkedIn használati kisokos

Arra már mind rájöhettünk, hogy a LinkedIn több, mint önéletrajzok gyűjtőhelye. Hatalmas lehetőségekkel rendelkező oldal, ami sajnos itthon többnyire még kiaknázatlan terület, pedig a céges üzeneteket itt egy jól szűkített környezetben kaphatják meg a felhasználók. Vegyük először a business oldalad követőit, hogyan növelhetnéd a számukat és hogyan lehetne elérni, hogy aktivizálják magukat a jelenlegi használók:
  • Kérd meg a dolgozókat, hogy adják meg a céget, mint munkahelyet. Ha ezt teszik, akkor az oldal automatikusan a követőiddé teszi őket.
  • A cég oldalán nyugodtan ossz meg You Tubos videókat, amelyek persze relevánsak a cég szemléletével. A videós tartalom itt is menő!
  • Optimalizáld a LinkedIn oldalon a keresőmotorokat. Használd a gyakori kulcsszavakat, hogy a felhasználóknak könnyebb legyen a keresés, téged pedig hamarabb megtaláljanak.
  • A jelenleg meglévő kapcsolatok ápolása fontos, ha azokat nem ápolod, nincs értelme növelni a követők számát.
  • A LinkedIn-en több olyan csoport van, ahová beléphetsz, megoszthatod a gondolataidat, a szakmával kapcsolatos tapasztalataidat. Itt az emberek megismerhetnek és bizalmat építhetsz ki, ezért garantáltan megnézik majd a profilod és a céges oldalad.
  • Oszd meg a vállalatokkal kapcsolatos híreket. A szakemberek szerint, a legtöbben ezért is csatlakoznak, mert itt értesülhetnek a legfrissebb információkról.
  • Add a LinkedIn oldaladat minden általad használt weboldalhoz. Ezeken az oldalakon még hirdetni is tudod magad.
  • Akár egy linket is tehetsz az e-mail aláírásodba.
  • Írj egy szakmai cikket a LinkedIn oldaladra és ezt oszd meg. Ezek után már csak azt kell elérned, hogy folyamatos visszacsatolásokat kapj.
  • Folyamatosan figyeld a LinkedIn analitikát, hogy melyek azok a posztok, amelyek hasznosak voltak a közönség számára.
  • A képek használata a posztoknál fontos! A képi megjelenéseknek az olvasók sokkal több figyelmet szentelnek.
  • Az alkalmazottaidat is megkérheted, hogy ezeket a cikkeket osszák meg.
  • Korlátozd az önpromózást. Mint minden közösségi média platformon, itt is minimális szinten kell tartani kell az önpromóciót. Egy jó szabály: 80/20. Tehát 80% megfelelő iparral kapcsolatos információk, 20% promóció.
  • Meglepő, de álláshirdetések megosztásánál is népszerűvé teheted az oldalad.
  • Ha még nem ellenőrizted, akkor most itt az idő. Az egyik legfontosabb: céges profil. Teljesnek kell lennie, és minden szükséges információnak szerepelnie kell.
  • Frissíts a legforgalmasabb órákban. Az ilyen napok hétfőtől péntekig a reggeli vagy déli időszakban a legjobbak.
  • QR kódos kártyák használata, amelyek a LinkedIn profilra irányítják az embert.
 
Amennyiben az oldalad már profin működik és tudod, hogyan szerezz követőket, akkor jöhet a következő lépés!
A LinkedIn kampány alapjai A LinkedIn hirdetések két helyen jelennek meg az oldalon. Először is, a hirdetés meg fog jelenni az oldalsávban fényképpel és szöveggel. Attól függően, hogy a milyen a hirdetés teljesítménye, csak a szöveges változata jelenik meg a tetején. Egy LinkedIn hirdetés egy fotóból, 25 karakteres címsorból és egy 75 karakteres leírásból áll. Megadhatod, hogy miért szeretnél fizetni: CPC (cost per click) vagy CPM (cost per 1000 elérés). Végül a LinkedIn lehetővé teszi számos variációját a hirdetésednek, így kipróbálhatod, hogy melyik érte el a legtöbb kattintást.  
5 lépés a LinkedIn kampány sikeréhez
#1 Készíts egy kiváló minőségű hirdetést hatásos szöveggel és releváns képpel Hasonlóan a Facebookhoz itt is lehet élni a szponzoráció adta lehetőségekkel, itt a reklámokat a vállalati oldalakon vagy LinkedIn csoportokban használják. A LinkedIn nem rég tette lehetővé a cégek számára, hogy a státuszuk frissíthető legyen. Ráadásul nemrég utaltak arra is, hogy a felhalmozódó követők a cég szempontjából egyre fontosabbak lesznek a marketingeseknek, a célzott hirdetések miatt. A másik opció, hogy az olvasóknak az oldalon keresztül kapcsolatfelvételt biztosítanak. A lényeg, hogy legyen erős a CTA: az olyan szavak és kifejezések, mint például a „letöltés” vagy „regisztrálás” egyértelmű és közvetlen utasítást ad a közönségnek. Ezen kívül az alábbiakat kell figyelembe venned:
  • legyen hasznos
  • közvetíts azonnal - tehát a releváns híreket időszerűen
  • mutasd meg, hogy egyedülálló ez az ajánlat
  • mindezt ultra specifikus módon
A PPC hirdetésnél nagyon fontos a kép minősége, válassz egy olyat, ami meg egyezik a hirdetés üzenetével, és figyelj az 50x50 pixeles paraméterekre. # 2: A hirdetések célzása egy adott közönségnek Szűkítsd le a közönséget, a legrelevánsabb kilátásokkal. Néhány gyakori célzási lehetőség közé tartozik az ipar (banki, marketing, reklám, internet), munkakör szerint (marketing, tudósok, designerek) és különböző csoportok. Tipp: Nézd meg a LinkedIn Today-en, hogy melyek a legtöbbet megosztott cikkek, hogy minél többet tudj meg a közönségedről. Ezek a megosztások jó indikátorai annak, hogy mi az, ami érdekelheti őket. Általában a konkrétabb ajánlatok teljesítenek a legjobban. A CTR, a visit-to-lead konverziós ráta beállításával és a Google Analytics segítségével határozod meg, hogy mennyire voltak hatásosak az elérések. # 3: Split-teszt változatai a kampányodban Minden kampány saját napi költségkerettel rendelkezik, ez függ a beállításoktól és hirdetésektől. A LinkedIn azt javasolja, hogy legalább három hirdetési kampányt hozz létre különböző cimekkel, CTA mondatokkal és képekkel. Akár 15 különböző hirdetést is készíthetsz az egyes kampányokra. A LinkedIn megjeleníti a hirdetéseket és a kiválasztott közönséget. Amikor elkezd valaki klikkelni, a felső hirdetésben gyakrabban fog megjelenni a hirdetés és így még több kattintást kaphat. Meg lehet változtatni a beállításokat, így a LinkedIn úgy jeleníti meg a hirdetéseket, hogy egyenletesebb ütemben haladjanak. Figyeld meg, hogy mely hirdetések lettek a legsikeresebbek és a legalacsonyabbak. # 4: Költségvetési és ajánlattételi-költsd el a pénzed stratégiailag Költségvetési - a napi költségkeret az a maximális összeg, amit hajlandó vagy költeni naponta. A LinkedIn hirdetéseket jelenít meg különböző mértékben a nap folyamán attól függően, mennyire aktívak a felhasználók az oldalon. A költségvetés 50%-át érdemes a reggeli órákban elkölteni, 25-%át délután és a maradék 25-öt éjjel. Amikor eléred a napi költségkeretedet a hirdetés már ezen a napon nem jelenik meg többet. Nem eredményeznek annyi megjelenítést és kattintást mint szeretnéd? A napi költségkeret túl alacsony lehet. Számítsd ki az átlagos ráfordítást az előző héten és hasonlítsd össze a napi költségkerettel. Ha ezek a számok azonosak vagy közel állnak egymáshoz, akkor a napi költségkerettel többez is ki lehetne hozni. Ajánlattétel/licitálás- valahányszor egy felhasználó rákattint egy hirdetésre árverés történik a hirdetés a többi hirdető között. A LinedIn egy ajánlatot javasol és ez versengés a többi hirdetővel szemben. Minél magasabb az ajánlat, akkor így nem lehet legyőzni a többieket # 5: Mérd meg a hirdetés teljesítményét Mint minden marketinges, itt is szeretnéd tudni, hogy milyenek az elérések. Nézzük azt is hogy milyen céljai vannak a hirdetéseknek. Mérési CTR- Ha ezt figyeled és nem jó az elérés, akkor frissítsd a képet vagy írd át a szöveget. Ha szűkül a célközönség a hirdetés relevánsabb (kevésbé éles a verseny) és hasznosabb is lehet. Szöveges alapú mérés- ha van egy erős CTR de nem történik semmi, akkor ott az oldallal lehet a baj,mert nem éri el azt a hatékonyságot, amire számítunk.  

Amennyiben hasznosnak találtad ez a bejegyzés és a jövőben is szívesen olvasnál hasonlókat, csatlakozz a Facebook csoportunkba!

 

5 Steps to Successful LinkedIn Advertising

50 Ways To Get More LinkedIn Page Followers

blog