Menü

Megszűnik a 20%-os szabály Facebookon

Először áprilisban lehetett híreket hallani a változtatással kapcsolatban, bár akkor ez még nem tűnt biztosnak és a Facebook hivatalos oldalán sem történt megerősítés, hogy a 20%-ra vonatkozó szabályok megszűnnének. Viszont most úgy néz ki, hogy a következő napokban vagy hetekben ez megszűnik. A jó öreg 20%-os szabály Néhány éve a Facebook korlátozta a szöveg mennyiségét a hirdetésekben. Ha egy képen 20%-nál több szöveg szerepelt akkor nem mehetett ki és elutasították. A kutatások is kimutatták, hogy azokon a képeken, ahol kevesebb volt a szöveg a felhasználók sokkal jobban szerették. Ezért felvetődik, a kérdés, hogy a Facebook miért döntött úgy, hogy ezen mégis változtat? Afsheen Ali a Facebook termék és marketing managere ezt nyilatkozta:
Sok hirdetőtől kaptunk visszajelzéseket, hogy gyakran nem volt mindig egyértelmű, hogy egy hirdetésnek milyen követelménynek kell megfelelnie. Ezért egy új megoldáson dolgoztunk, ami a vásárlói élményt igyekezett fejleszteni, ez azt jelenti, hogy a hirdetők nagyobb rugalmasságot kapnak a jövőben.
Mi fog változni? Mostantól az 5x5-ös háló nem érvényes és a képeket a szövegek nézőpontjából négy kategóriába fogja megkülönböztetni:
  • OK
  • Low
  • Medium
  • High
A cikk példákat is hoz a négy kategóriára, hogy hogyan is kell ezeket elképzelni: 1. OK megszűnik a 20%-os szabály A Facebook szereti a kis mennyiségű szöveget illetve a szöveg nélküli képeket. 2. Low megszűnik a 20%-os szabály A már ismert szabályok által előírt kevés szöveget tartalmazó kép. 3. Medium megszűnik a 20%-os szabály Ez lehet, hogy már drágább lesz, hiszen meghaladja a 20%-os szabályt. 4. High megszűnik a 20%-os szabály A hirdetés nem fog megjelenni, hiszen nagyon sok rajta a szöveg! A következő hetekben felkészülhetünk a változtatásokra, hiszen hamarosan érvénybe lép, hogy megszűnik a 20%-os szabály Facebookon! Kíváncsiak vagyunk rá, hogy a hirdetések hogyan fognak megjelenni az elkövetkezendő időszakban!

Amennyiben szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!

It’s Official: Facebook Text Rule in Ad Images is Changing

blog