Menü

Mi a különbség a content marketing és a copywriter között?

Gyakran használt szavak az online marketingben, és szinte mindenhol előkerülnek. Eddig már írtunk arról, hogy mi az a tartalommarketing és hogyan kezdj hozzá és arról is, hogyan írj jó céges blogot, de a különbségekről nem esett szó. A content marketing azt jelenti, hogy létrehozása és megosztása a vásárlók felé ingyenes, mert itt azt akarjuk, hogy vásároljanak, tehát olyan fajta ingyenes szolgáltatást kell nyújtani, amely felkelti az érdeklődésüket. A copywriter feladata, hogy cselekvésre ösztönözze az olvasót. Néha ez a vásárlást jelenti vagy csak azt, hogy feliratkozzanak az e-mail listára, vagy egy online elérhető könyvtárba, vagy csak azt szeretnéd elérni, hogy felhívjanak több információért. Tehát röviden: Content marketing: blogok, podcastokat és válasz e-maileket jelent Copywriting: sales oldalak és direct mailek   Két különböző dolog igaz? Nos, ha jól csinálod, akkor nem.   Content copywriting nélkül csak a jó content pazarlása Vannak olyan blogok, melyek jó tartalommal rendelkeznek, de csak néhány olvasójuk van. Ha írsz egy cikket, az olvasók szívesen elolvassák, de te nem azt a forgalmat kapod, amit szeretnél és hatástalan lesz az írás:
  • a címoldal lehet túl unalmas. Amikor a főcímek unalmasak, az emberek valamilyen oknál fogva nem fognak az oldalon több írásra kattintani.
  • lehet túl egyoldalú. Ez azt jelenti, hogy jó cikkeket írsz, de nem kommunikálsz az olvasókkal. Az is lehet, hogy túl unalmasak.
  • a tartalmakat olyan előnyökkel kell szolgáltatni az olvasók felé, hogy érdeklődjenek.
  • a tartalmad nem épül sem az egyetértésre sem a bizalomra. Mindig kaphatsz figyelmet a közösségi médiában, de nem lesznek előfizetők vagy ügyfelek az olvasók.
  • nincs letisztázott call to action, pedig ez segít abban, hogy az emberek tudják, hogy mit is akarsz tőlük.
  NE feledd, a szövegírás művészete, hogy meggyőzd az olvasót arról, hogy megtegye a szükséges lépéseket.   Copywriting content nélkül, csak a szöveg pazarlása Úgy gondolod, hogy egy jó szöveggel mindent megoldasz? Ha egy briliáns szöveget írsz, de hiányzik az igazi tartalom, akkor nem leszel hatékony. Nem adsz egy célt, nem adod meg, hogy mit akarsz elérni. Néhány dolgot szem előtt kel tartanod, hogy jó szövegeket hozz létre:
  • légy nagylelkű. Tegyél néhány értékes tartalmat elérhetővé, hogy megnyerd az olvasókat.
  • készíts élvezetes tartalmat. Ha a tartalmad nagyon hasonlít egy rekláméhoz, akkor figyelmen kívül hagyhatják. Inkább tedd számukra érdekessé, hogy olvasható legyen.
  • a megfelelő embereket vonzzák. Ez segítheti SEO-t, mindig az embereknek írj először és csak utána azoknak, akik tartalmat keresnek.
  Végezetül, a cikk végére érve te is láthatod, hogy a kettő egymás nélkül nem létezhetne. A stratégiai szövegírás a jó tartalommal a legjobbat nyújtja. Amennyiben érdekesnek találtad a fentieket és szívesen tudnál meg többet a webmarketing titkairól, akkor gyere a Google Groundon lévő workshopunkra, az Online Marketing Inspirációkra! marketing workshop

What’s the Difference Between Content Marketing and Copywriting?

blog