Menü

Miért fontos a marketing terv?

Sajnos a legtöbb üzlettulajdonosnál nem szerepel első helyen a marketing terv. Míg az üzleti terv egy térkép ahhoz, hogyan is kell irányítani egy céget, addig a marketing terv segít abban, hogy hogyan lehet odáig eljutni, részletezve minden fontos lépést az úton, és hogy hogyan hozz létre vagy alakíts ki kapcsolatot az ügyfelekkel. A legfontosabb, hogy a kis- és középvállalkozók felismerjék, hogy a marketing terv nagyon fontos, mert így értik meg a vásárlót és a versenytársakat. A marketing terv lehet formális vagy informális, olyan tudnivalók lesznek benne, hogy ki a célcsoport, milyen információkra lesz szükséged, hogyan lehet őket elérni. A marketing terv 4 konkrét feladatot foglal magába: Fejlessz ki egy nagyon tiszta és koncentrált betekintést arra, hogy az ügyfélnek miért lenne érdemes veled dolgoznia. Pontosabban, hogy mi a lényege a termékednek a szolgáltatásodnak, miért lehet rá az ügyfélnek szüksége? Hogyan végezhetik a munkájukat hatékonyabban? A vásárlók igényeihez mérten jobb tervet kell készítened, mint a versenytársaid. Határozd meg a célzott vásárlókat. Számos potenciális vásárló van a piacon, de a sikerhez gyorsabbnak és jobbnak kell lenned, ezért ne legyél rest tanulmányozni a piacot és annak jellemzőit a cél érdekében. A megcélzott vásárlót kell előnyben részesíteni, szegmentálni kell a piacot. Ennek során az üzlet is sokkal fejlettebben működhet és tisztább képet kaphatsz a pénzügyi részről is. Határozd meg azokat a versenytársakat, akiknek szintén ugyanazok a megcélzott vásárlói, mint neked. A kisvállalkozók ritkán szakítanak időt arra, hogy tanulmányozzák a versenytársakat alaposan. De meg kell értened, hogy a konkurenciád milyen alapvető előnyökkel rendelkezhet. Írd le pontosan a márka pozicionálást a megcélzott vásárlók számára. Mit szimbolizál a márkád az ügyfelek számára? Ez lehet majd a legerősebb előnyöd. Meg kell tudni, hogy hogyan írj olyan tartalmakat, amelyek megfelelnek a vásárlók igényeinek, mert a cél az ügyfelek igényeinek kielégítése. Különböző felületeken pedig máshogyan kell neked is gondolkodnod és azokhoz az igényekhez alkalmazkodni, hogy jobb legyen az elérésed:

Social media marketing

A közösségi média nélkülözhetetlenné vált a marketing tervek elkészítésekor. Sajnos a legtöbb vállalkozás még mindig nem használja ki eléggé a Twitter, Google és LinkedIn adta lehetőségeket. A social medián keresztül lehet igazán megismerni az ügyfeleket, főleg most, hogy a Facebook gombok használhatóak. Meg kell találni, hogy a vásárlók hol töltik a legtöbb idejüket a social mediában és ezen keresztül kell kidolgozni egy tervet.  

E-mail marketing

Az e-mail marketing hatékony és népszerű a kisvállalkozók számára. Számos módon alkalmazhatják ezeket más formába csomagolva: hírlevelek, promóciós kampányok és tranzakciós e-mailek. Az olyan cégek, mint a MailChimp megkönnyíti a vállalatok számára az e-mail kampányokat. Nyílván nem minden előfizető szeretné megkapni ugyanazt a levelet, ezért a marketingeseknek időt kell arra szánni, hogy szegmentálják a célközönséget. Lehet csökkenteni és növelni is a feliratkozók számát. Itt is ki lehet tapasztalni, hogy mi az amit többen nyitottak meg, jelentkeztek rájuk stb.  

Mobil marketing

Az okostelefonok megjelenése segített megváltoztatni azt a gondolkodást, hogy a vállalatok hogyan érjék el az ügyfeleket. A címzett látni fogja, hogy honnan jött az értesítés, ezért a marketingeseknek hagynia kell, hogy a fogyasztó határozza meg, hogy mit szeretne fogadni. Ma már rengeteg olyan app van, melynek segítségével ki lehet ezeket az értesítéseket kapcsolni. Ezért fontos itt is a megfelelő tartalom, hogy érdekelje a felhasználót és akarja ezeket az újdonságokat a telefonjára.  

Következő lépés

Miután áttekintést adtunk, hogy különböző csatornákon, milyen módon lehet elérni az ügyfeleket, létrejöhet egy stratégia. Meg kell határoznod azt is, hogy mennyit vagy hajlandó költeni ezeken a csatornákon, Milyen eredményeket akarsz látni? Milyen feladatokat kell elvégezni minden egyes lépésnél? Létre kell hoznod egy jó listát, költségvetést, célokat, teendőket, amelyek segíthetnek a marketing tervedben. Fontos az is, hogy eldöntsd, hogyan fogod ezeket mérni. Mit akarsz mérni? Értékesítést, forgalmat vagy növelni szeretnéd az ügyfélkapcsolatodat? Tűzz ki magad elé célokat, például negyedévente végezz összehasonlításokat minden csatornán. Ha egy csatorna szűkül megtudod nézni hogy ennek milyen okai lehettek. Hogy megértsd a közönséged, vissza kell térni az alapokhoz.

Amennyiben hasznosnak találtad ez a bejegyzés és a jövőben is szívesen olvasnál hasonlókat, csatlakozz a Facebook csoportunkba!

How to Create an Effective Marketing Plan

blog