Menü

A TikTok marketing partner programot indít a hirdetők számára

800 millió felhasználójával a TikTok az egyik legnépszerűbb online platform, így csak idő kérdése volt, hogy mikor lepik el a hirdetések. Azonban, ami a marketinges szakmának öröm, vajon árt-e az app népszerűségének? Rövidesen kiderül, ugyanis már TikTokon is hirdethetünk! "Új lehetőségeket építünk a marketingszakemberek számára, hogy kreatív mesemondóként, érdemben vehessenek részt a TikTok közösség életében... Örömmel tölt el, hogy a reklámipar jelentős szereplőivel működhetünk együtt, hiszen a TikTok hirdetések hatékonyak, jól mérhetők és optimalizálhatók is egyben... " - olvasható a kapcsolódó közleményben.

Az új Marketing Partner Program számos hirdetési és kreatív szolgáltatást kínál, amelyek segítséget nyújtanak a márkáknak abban, hogy elérjék a céljaikat. A megszokott eszközök és az analitikák mellett például márkázott effektek használatára is van lehetőség, de kreatív fejlesztésekként is aposztrofálnak valamit, amiről egyelőre többet nem tudunk, viszont nagyon izgalmasan hangzik. A program indításával együtt a TikTok nemrégiben új alkotói funkciókat is élesített. Többek között az alkotók mostantól közvetlenül, az alkalmazáson belül értékesíthetnek merchandise termékeket a rajongóik számára. A tartalomgyártóknak ez remek hír, azonban az mindenképp kérdéses, hogy a többségében kiskorú userekkel szemben mennyire etikus az effajta értékesítés. Statistic: Distribution of TikTok users in the United States as of June 2020, by age group | Statista "A TikTok teljesen új lehetőséget kínál az embereket megszólító tartalom létrehozására és a közösség aktivizálására" - írják. Az ígéretek pedig már olyan brandeket szólítottak meg, mint a Guess, a Universal Pictures vagy a Clean&Clear, úgyhogy a jövő évi marketing megtervezésénél valószínűleg érdemes számításba venni a TikTokot is.

Neked mi a véleményed? Felhasználói szempontból rontanak vagy javítanak ezek az intézkedések a felhasználói élményen? Lehet, hogy hatékony, de vajon etikus a többségében kiskorú felhasználók között reklámozni?

Socialmediatoday

blog