Titokban ismét frissült a Google algoritmusa
Alig pár hete, hogy a Google mobilbarát oldalaknak kedvező frissítése végigsöpört a weben, a keresőcég ismét változtatott az algoritmusán. A módosítást már csak azért is okozott némi meglepetést, mert a "Fantom update" a Mobilgeddon néven is emlegetett mobilos frissítéssel majdhogynem párhuzamosan éreztette hatását az érintett oldalakon, de a mostani módosítást teljes titokban vezették be, vagyis a webmestereknek fogalmuk sem volt, hogy most mi okozza a változást.
A legújabb frissítés a "Hogyan csinálj ezt vagy azt?" jellegű, tanácsadó cikkeket tartalmazó oldalakat érinti, amelyek igen jelentős forgalomra tettek szert (eddig) a webes keresési forgalomból. A frissítés hatását, nem is véletlenül, a hasonló cikkekben utazó HubPages érezte meg erőteljesen - ők nagyjából a forgalmuk egyötödét veszítették el május elejére, de a Searchmetrics mérései szerint az eHow.com is jelentősen visszaesett miatta, míg az Answers.com vagy a WikiHow.com kevésbé.
Azt, hogy mely szájtok szenvedték el a nagyobb büntetést, most a tartalom jellege határozta meg: a Searchmetrics szerint azoknak az oldalaknak a forgalmát húzta le jobban a Google, amelyek sekélyes tartalmat (thin content) szállítottak, vagyis néhány pontból álló, bannerekkel vagy videókkal telepakolt, nehezen fogyasztható cikkeket. A HubPages esetében ez kevésbé egyértelmű, mivel az oldal miniblogokból áll - ezekből azonban több mint 870 ezret tartalmaz, és ezeket kimondottan a SEO-s forgalom befogására gyártotta a tulajdonos médiacég.