Menü

Trump győzött a Web Summit második napján is

Az elmúlt napokban a média csak az amerikai elnökválasztással foglalkozott, és a Web Summit tech konferencia sem tudott szó nélkül elmenni az egyik legnagyobb szenzáció mellett. Előadásról előadásra előkerült Trump neve és bebizonyosodott, hogy egy ilyen esemény is befolyásolja a startup és fejlesztői világot. A Web Summit 2016 – Ahol a tech világ találkozik című bejegyzésünkben olvashattál az első két napunk eseményeiről, amelyet most az elnökválasztással megfűszerezve folytatunk.

Nézzük az előadásokat:

Michael Shmilov, Can we change how brands & celebrities communicate? A Vibertől érkezett Michael beszélt arról, amit sokan tudni szeretnének és valószínűleg napi szinten teszik fel maguknak a kérdést, hogy egy cégnek lehet-e az üzenet küldő applikációkat felhasználva kommunikálni a közönséggel? A válasz igen! Sőt, buzdított is rá, hiszen a szolgáltatásoknál az egyik legfontosabb rész az, hogy lássa a vásárló, hogy fontos! Ez egy olyan lehetőség, amely azonnali kommunikációt biztosít egy új irányzatban. Valószínűleg a magyarországi elterjedésre még várni kell, de ami késik nem múlik! Alan Schaaf a geekek kultúrájáról beszélt két moderátor segítségével. The Rise of the geek culture and what it means for brands előadásban, megtudhattuk, hogy mit is jelent ma ez a kifejezés. Még pár éve sértésként vágták egymás fejéhez ezt a szót, mára már azonban más jelentése lett. A digitális világ fejlődésével a geek, azaz gyík új értelmet nyert. Gondolj csak bele, az életünk minden egyes momentumában ott van a mobiltelefonunk és a számítógépünk. Minden átalakul, és ez az emberekre rásütött sztereotípiákra is igaz. Tehát mai szemmel nézve mi mind geekek vagyunk! Ettől persze nem kell megijedni Alan szerint, hiszen csak annyit jelent, hogy sokkal szenvedélyesebben szeretünk valamit. A sztereotípiák mellett volt szó a geekeknek szóló brandekről is, amiknek nem kell mást csinálniuk csak megjelenni ott, ahol a közönség van és olyan tartalmakat generálni, amelyek iránt érdeklődni kezdenek az emberek. geek Ha pedig brandek, akkor jöjjön egy igazán nagy, a Coca Cola. Alan Boehme, Continuos reinvention c. prezentációjában a márkák folyamatos megújulásának szükségességéről tudhattunk meg érdekességeket. Felmerülhet a kérdés, hogy egy olyan brandnél, mint a Coca Cola, miért fontos a frissítés? Alan ezt az elmúlt évek reklámjain keresztül bizonyította be, hogy bizony a világméretű márkáknak is létfontosságú, hogy naprakészek legyenek. A példa kedvéért: az egyik legutóbbi kampányuk a Super Bowl alatt ment, a lényege pedig a volt, hogy a reklámoknál, illetve a meccs közben is webkamerán keresztül lehetett nézni a Coca Cola emblematikus jegesmedvéjét, aki ezúttal barátokkal is gazdagodott. A digitálisan megalkotott karakterek élőben reagáltak a meccsen történtekre, a reklámszünetek bejátszásaira és a nézők live kommentjeire, ezzel bevonva a közönséget, ami a reklámozás teljesen újszerű megközelítése. Természetesen Alan sem tudott szó nélkül elmenni a világra szóló esemény mellett, ezért Trump is előkerült. A social media és élő szereplések fontosságára hívta fel a figyelmet, hiszen az már Obama megválasztásakor is óriási szerepet kapott a választásokkor. Szavait azzal a kikacsintással zárta, hogy Trump remélhetőleg mostantól jobban fog viselkedni… Mike Massimino & Naveen Jain: Space won't be the final frontier. Valószínűleg Mike Massimino neve sokaknak ismerősen csenghet az egyik leggeekebb sorozatból, a Big Bang Theoryból, ahol önmagát alakította, mint asztronauta. Nem kisebb név Naveen Jain sem, aki a világ egyik legelismertebb űrszakértője. Mondhatni a tökéletes párosítás.
Nem azért megyünk a Holdra mert egyszerű, hanem mert jó biznisz

Naveen mondata még a beszélgetés elején hangzott el, és arra célzott vele, hogy a Holdraszállás és általában az űrutazás a megkérdőjelezhetetlen kaland mellett üzleti lehetőségeket is rejt, illetve a Föld kimerülő természeti kicseinek pótlására is lehetőséget nyújthat.

Ez persze egyelőre elérhetetlennek tűnik, de a technológia fejlődésével, Naveen és Mike becslése szerint kb. 20 éven belül sokkal könnyebben megoldható lesz és szinte bárki számára megfizethető utazási formává válik. Hogy hol is van a határ? A szakértők szerint a Hold után a Mars kutatások kiterjesztése következik, aztán nincs más hátra, mint a végtelenbe és tovább! :) US election fallout with Bradley Tusk, Owen Jones, Shailene Woodley and David Patrikarakos. A beszélgetés fő témája az elnökválasztás volt, ahol amerikai választópolgárok véleményeit hallgattuk meg a témában. Shailene nem mellesleg elismert hollywoodi színésznő, akinek érdekes volt meghallgatni a véleményét a témában, hiszen nálunk is top téma mostanában Trump és Clinton harca, pedig nem is érinti közvetlenül a lakosságot. A beszélgetőpartnerek alátámasztották a híreket, miszerint a választás eredményei sokakat felháborítottak és emiatt pesszimistán tekintenek a jövőre. Shailene szerint ez nem megoldás, a lényeg a pozitív gondolkodás lenne, illetve az, hogy ne hagyjuk a dolgok irányítását kiesni a kezünkből. Sean Rad - Love & tech in the time of Tinder. Sean partnere a Cosmopolitan UK szerkesztője, Farrah Storr volt. A könnyed beszélgetés helyett ők is egy erőteljes témával kezdtek, ami az elnökválasztás volt. Be kell valljuk, minket meglepett ez az irány, hiszen a Tinder magyarországi verziójában a matchek keresésén túl semmi másra nincs lehetőség, Sean viszont úgy beszélt az appról, mintha azt szavazások lebonyolítására is lehetne használni. A folytatásban Farrah megkérte a közönséget, hogy akinek fenn van a telefonján az alkalmazás, az jelentkezzen. A kezek lendülése megdöbbentő volt! A közönség egyharmada tette csak fel a kezét, ami ellentmond a hivatalos statisztikáknak, miszerint az emberek kb. 80%-a használja naponta a párkereső applikációt. tinder Sean a saját termékéről azt mondta, hogy a közösség építésének céljából jött létre, nem csak a futókalandok keresésére. Nos, nekünk (és a kuncogásokból kiindulva a közönség többségének is) erről más volt a véleményünk, de mindenki döntse el maga, hogy mit gondol! A nap folyamán két teltházas előadás is volt, amelyre sajnos nem fértünk be, ami egyrészt a Web Summit sikerességét példázza, másrészt az ebben a két esetben szerencsétlen helyszínválasztásra példa. Az egyik Árvai Péter prezentációja volt a Prezitől, a másikban pedig az üzleti bukások okait vizsgálta Sunny Wu. Aki esetleg jelen volt, mesélje el, hogy mi történt!

Amennyiben szeretnéd tudni, hogy mi történik még a Web Summit alatt, akkor csatlakozz hozzánk a HRENKO Facebook oldalán és kövesd élőben is az eseményeket!

blog