Menü

A Twitter-talány

2015. Ez volt a dátum, amikor már Magyarországon is engedélyezésre kerültek a hirdetések a Twitteren. Egészen pontosan azon a Twitteren, amely nem csak hazánkban számít az egyik leginkább unpopuláris közösségi oldalnak, de a versenytársakhoz viszonyítottan világszinten sincsenek érte oda a felhasználók. A reklámok beszivárgása ugyan segített, de nem ugrásszerűen tolta meg a Twitter körüli dolgokat. A mai blogposztban azt szedjük össze, hogy melyek a szóban forgó oldal fogyatékosságai, valamint, hogy melyek azok a faktorok, amelyek elétetik a portált, amelynek 300 millió aktív, havi felhasználója van. A leginkább célszerű a problémákkal kezdeni. Spártai szigor Szöveg, 140 karakterben. Legalábbis így kezdődött, a regulációk pedig enyhültek a site életében, időről időre. A 140 ma már 280 karakter, míg a szövegek helyett (mellett) már lehet osztani képet, videót, nyithatunk pollokat. Jóllehet, a Twitter merevsége még a mai napig sem tűnt el teljesen. Egy olyan világban, ahol 20 percenként szembesülünk azzal, hogy új inger ér bennünket, az gondolatok ezreit szüli meg, amelyeket szívesen meg is osztunk a világgal. Erre pedig nem igazán elég a 280 karakter. Az újítás hiánya A már fent említett újításokon kívül – karakterek számának kiterjesztése, reklámok, etc…-, be kell vallanunk, hogy a Twitter nem sokat fejlesztett. Dióhéjban azt is mondhatnánk, hogy ugyanaz az oldal, mint egy évtizeddel ezelőtt. A Facebookal összehasonlítva, ez fejlesztések tekintetében elenyésző arány. Ez a dolog, pedig már csak amiatt sem szerencsés, mert az emberiségnek van egy olyan sajátja, hogy imádja az új dolgokat, a változást. Puritán kommunikáció A begépelt, átgondolt írások megosztása örök klasszikus a social media világában, ám ennél vannak egyszerűbb és látványosabb módszerek is, a Twitteren pedig sokáig elég egysíkú volt a közlés mikéntje. Hab a tortán, hogy a spameket sem tudta kezelni az oldal, úgy, ahogy a versenytársak. Ez egy közösségi oldal tekintetében, viszonylag sok negatívumnak számít. Fontos ugyanakkor elgondolkodni azon is, hogy mitől lehet még ezek ellenére is, az egyik legnagyobb social site. Lojalitás A Twitter felhasználói növekedésének tendenciája, az egyik leglassabb, legrosszabb. Akik azonban fent vannak, rendszeresen használják az oldalt, máshol pedig a felmérések szerint nem is nagyon élnek közösségi életet. Az egyik kulcs tehát az elkötelezettség. A lojalitás mellett természetesen a reklámok beszivárgása is jelentősen nagyot dobott az oldal tehetősségén. Gyorsaság Egy poszt másodpercek alatt, könnyen publikálható, a feed pedig tele van frissebbnél frissebb dolgokkal. Könnyű új beszélgetéseket kezdeni, új tartalmakat olvasni. Ma pedig, az idő pénz – a Twitter ritkán dobja ki kétszer ugyanazt. Ha nagyon filozófiai szemmel néznénk az ügyet, talán azt is mondhatnánk, hogy a Twitter egy őszinte social media. Nem a beállított fotók és agyonmontírozott vizualitás platformja. Rövid gondolatok, szimplán megosztva.

Tetszett a bejegyzés? Csatlakozzon hozzánk Facebook csaoportunkban, ha több ilyen tartalom érdekli.

How Is Twitter Still Alive?

blog