Menü

Új Facebook hirdetési frissítés - Megszűnik a 20%-os szabály?

A WERSM információi szerint a Facebook az évekkel ezelőtt bevezetett, már rutinná vált gyakorlatát egy csapással változtatná meg és az új Facebook hirdetési frissítés értelmében megszüntetné a 20%-os szabály alkalmazását. Eddig ugyebár a hirdetési képek mindössze 20%-át fedhette szöveg vagy logó. Amennyiben azok meghaladták a százalékos arányt, tiltásra került az adott hirdetés. Az új rendszer a teljes tiltás helyett kisebb eléréssel büntetné azokat a képeket, amiken sok a szöveg, azaz minél több lesz a szöveg egy képen, annál többe kerülne hirdetésként használni.

facebook hirdetési frissítés

facebook hirdetési frissítés

A nyilvánosságra hozott teszteket ábrázoló képek szerint a túlfolyó szöveget tartalmazó hirdetési kreatívok esetén a Facebook mostantól figyelmeztet majd, hogy annak elindítása esetén kisebb lesz az elérés, illetve a hirdetés tényleges elfogadása után is megtenné ugyanezt.

Feltehetően az alábbi négy kategóriát fogják megkülönböztetni:
  • OK – a kép nem tartalmaz szöveget, vagy csak kevesebbet tartalmaz
  • Low – a hirdetés elérése valószínűleg csökkentve lesz valamelyest
  • Medium – a hirdetés elérése csökkentve lesz
  • High – valószínűleg nem éred el a célközönségedet
Nagyon fontos azonban megjegyezni, hogy a legfrissebb hírek szerint a 20%-os szabály feloldása mindössze az Egyesült Királyság és Írország területén lesz érvényben, néhány teszt viszont még ezt is cáfolni látszik. Kíváncsian várjuk a további fejleményeket, hiszen a 20%-os szabály ugyan okozott némi fejtörést olykor, viszont következetes volt, így az új Facebook hirdetési frissítés csak első hallásra tűnhet feltétlenül pozitívnak.

Amíg vársz a kapcsolódó hírekre, illetve a világszinten történő frissítés bevezetésre, töltsd le a közösségi média hatékonyabb kihasználásáról szóló legújabb e-bookunkat a linkre kattintva, illetve csatlakozz hozzánk a Facebook csoportunkban!

Has Facebook Finally Removed The 20% Rule? Update: Facebook lifts 20% text overlay image restrictions for UK, Ireland ads only

blog