A VR örökre megváltoztatja a marketinget
A VR, vagyis virtuális valóság alapú marketing nem a jövő zenéje, hanem a jelené. Már két évvel ezelőtt is a megkérdezettek 78%-a találkozott ezzel a technológiával, ez a szám azóta pedig robbanásszerű növekedésnek indult. Ennek következtében egyre több brand dönt úgy, hogy kísérletezni kezd a VR-rel, már meglévő, vagy saját fejlesztésű applikációkon keresztül.
A VR-marketing új (és egészen olcsó) lehetőséget nyújt arra, hogy a vásárlók a márkákkal más minőségű interakcióba lépjenek az interneten keresztül, és a brand awareness is kiválóan növelhető ezzel a módszerrel. Nézzünk néhány példát, hogyan csinálják a "nagyok"!
Mi az a VR-marketing?
VR-marketingnek azt nevezhetjük, amikor egy brand a virtuális- vagy kiterjesztett valóság (AR) technikájával reklámozza saját magát vagy a termékeit, szolgáltatásait. Ezek a technológiák képesek egy "hamis", de nagyon is valóságosnak tűnő környezetet teremteni, ami túlmutathat a puszta vizualitáson is az eszköztől függően (például egy VR-sisak használata közben egyáltalán nem érzékeljük a minket körülvevő világot). Az AR pedig a VR egy változata, ahol a virtuális kép a valódi környezetben jelenik meg, mint amikor például a fél világ pokemonokra vadászott a nagykörúton. Mivel az AR-hez csak egy applikációra van szükség felhasználói oldalon, ezért ez a megoldás a legelterjedtebb jelenleg a VR-marketingben. Az egyik legnagyobb előnye ezeknek a megoldásoknak, hogy igen szórakoztató őket használni, ráadásul így teljesebb képet nyújthatunk a termékekről még a vásárlás előtt. Ezzel töredékére csökkenthető a termékek visszaküldésének gyakorisága, ami komoly üzleti előnyhöz juttathatja a cégeket. A Deloitte felmérése szerint számos szektorban - többek között bútorokat, sminktermékek et és cipőket forgalmazó márkák között is - próbálkoznak már VR-marketinggel, a magas ROI-val kikövezett siker pedig máris látható az eredményeiken.IKEA: Place
A svéd bútoráruház applikációja lehetővé teszi, hogy már a boltba való elzarándokolás előtt kipróbálhassuk, hogyan is festene a kinézett komód vagy kanapé a szobában. A Place szuper fogadtatásban részesült: a userek szívesen terveznek a segítségével, és úgy tűnik, a használatával is elégedettek - az app több mint 5500 értékelést átlagolva is 4.7 ponton áll jelenleg az AppStore-ban.L'Oreal
A kozmetikai vállalat applikációjában különböző sminkeket és frizurákat próbálhatunk ki. A virtuális tesztelgetéssel ráadásul a COVID-19 okozta távolságtartás is könnyebben betartható, hiszen a vásárlóknak nem kell ugyanazokat az eszközöket vagy a boltokban kihelyezett ingyenes tesztereket használniuk, a kipróbált termékeket pedig otthonról meg is rendelhetik. Ez az app is elég jól teljesít: eddig több mint 20 millióan töltötték le.Gucci
A VR-marketing arra is egy jó módszer, hogy új terméket vezessünk be a piacra. Az egyik legnagyobb luxusmárka, a Gucci az Ace termékcsaládnál alkalmazta az új technológiát, ahol a felhasználók a telefon kameráját a lábukra irányítva válogathattak a kollekció darabjai között. Mivel az app a mozgást is tudja követni, így minden szögből meg lehet csodálni a lábbeliket. Később a Snapchatbe is betették ezt a filtert, ami jelentősen megnövelte az eladásaikat az Y-generációs célcsoportjukban.