Menü

A VR örökre megváltoztatja a marketinget

A VR, vagyis virtuális valóság alapú marketing nem a jövő zenéje, hanem a jelené. Már két évvel ezelőtt is a megkérdezettek 78%-a találkozott ezzel a technológiával, ez a szám azóta pedig robbanásszerű növekedésnek indult. Ennek következtében egyre több brand dönt úgy, hogy kísérletezni kezd a VR-rel, már meglévő, vagy saját fejlesztésű applikációkon keresztül. A VR-marketing új (és egészen olcsó) lehetőséget nyújt arra, hogy a vásárlók a márkákkal más minőségű interakcióba lépjenek az interneten keresztül, és a brand awareness is kiválóan növelhető ezzel a módszerrel. Nézzünk néhány példát, hogyan csinálják a "nagyok"!

Mi az a VR-marketing?

VR-marketingnek azt nevezhetjük, amikor egy brand a virtuális- vagy kiterjesztett valóság (AR) technikájával reklámozza saját magát vagy a termékeit, szolgáltatásait. Ezek a technológiák képesek egy "hamis", de nagyon is valóságosnak tűnő környezetet teremteni, ami túlmutathat a puszta vizualitáson is az eszköztől függően (például egy VR-sisak használata közben egyáltalán nem érzékeljük a minket körülvevő világot). Az AR pedig a VR egy változata, ahol a virtuális kép a valódi környezetben jelenik meg, mint amikor például a fél világ pokemonokra vadászott a nagykörúton. Mivel az AR-hez csak egy applikációra van szükség felhasználói oldalon, ezért ez a megoldás a legelterjedtebb jelenleg a VR-marketingben. Az egyik legnagyobb előnye ezeknek a megoldásoknak, hogy igen szórakoztató őket használni, ráadásul így teljesebb képet nyújthatunk a termékekről még a vásárlás előtt. Ezzel töredékére csökkenthető a termékek visszaküldésének gyakorisága, ami komoly üzleti előnyhöz juttathatja a cégeket. A Deloitte felmérése szerint számos szektorban - többek között bútorokat, sminktermékek et és cipőket forgalmazó márkák között is - próbálkoznak már VR-marketinggel, a magas ROI-val kikövezett siker pedig máris látható az eredményeiken.

IKEA: Place

A svéd bútoráruház applikációja lehetővé teszi, hogy már a boltba való elzarándokolás előtt kipróbálhassuk, hogyan is festene a kinézett komód vagy kanapé a szobában. A Place szuper fogadtatásban részesült: a userek szívesen terveznek a segítségével, és úgy tűnik, a használatával is elégedettek - az app több mint 5500 értékelést átlagolva is 4.7 ponton áll jelenleg az AppStore-ban.

L'Oreal

A kozmetikai vállalat applikációjában különböző sminkeket és frizurákat próbálhatunk ki. A virtuális tesztelgetéssel ráadásul a COVID-19 okozta távolságtartás is könnyebben betartható, hiszen a vásárlóknak nem kell ugyanazokat az eszközöket vagy a boltokban kihelyezett ingyenes tesztereket használniuk, a kipróbált termékeket pedig otthonról meg is rendelhetik. Ez az app is elég jól teljesít: eddig több mint 20 millióan töltötték le.LOreal augmented reality marketing

Gucci

A VR-marketing arra is egy jó módszer, hogy új terméket vezessünk be a piacra. Az egyik legnagyobb luxusmárka, a Gucci az Ace termékcsaládnál alkalmazta az új technológiát, ahol a felhasználók a telefon kameráját a lábukra irányítva válogathattak a kollekció darabjai között. Mivel az app a mozgást is tudja követni, így minden szögből meg lehet csodálni a lábbeliket. Később a Snapchatbe is betették ezt a filtert, ami jelentősen megnövelte az eladásaikat az Y-generációs célcsoportjukban.

Instafilterekkel a user generated contentért

A legnépszerűbb képmegosztó nemrégiben összebútorozott a Spark AR csapatával, a közösen kialakított új funkcióval pedig már saját AR-filtereket is létrehozhatunk az Instagramon. Ezt használta ki a Coca Cola is, az új filterük segítségével kabalájukkal, a kedves jegesmedvével oszthatjuk meg a szobánkat. Coca Cola augmented reality bear A felhasználók hozzáadhatják a saját kamerájukhoz a márkák filtereit, amiket utána Instagram Sztorikban használhatnak. Mivel a filter készítőjének a neve mindig megjelenik a bal felső sarokban, így a márkanév garantált vízjelként virít majd az elkészült képen akkor is, ha maga a szűrő nem tartalmazza a logót. Ha kellően szórakoztató/aranyos az ötlet, akkor várhatóan nagyot fog menni a felhasználók között, jelentősen növelve a márkaismertséget. Kínálj emlékezetes brand-élményt VR-marketinggel A VR és az AR segítségével egyedülálló, új találkozási pontokat nyújthatsz az ügyfeleidnek/vásárlóidnak, akikhez egyébként egyre nehezebb eljutni az általános zajban. Bár a példák alapján úgy tűnhet, ez a technológia nem csak a nagy cégeknek lehet érdekes. Valójában a kisebb vállalkozások számára is elérhető: az egyedi Instagram filterek ingyenesek, az Apple ARKit nevű technológiájával pedig a saját applikáció fejlesztése is megoldható. Itt az ideje felpattanni a VR-vonatra, hiszen már éppen eléggé elterjedt a technológia ahhoz, hogy te is kipróbálhasd, ahhoz viszont még kellően új, hogy komoly üzleti előnyt kovácsolhass belőle a versenytársaiddal szemben!

Ad Espresso

blog