5 tipp a sikeres e-commerce weboldalhoz

Szerző: admin,
Bevásárlóközpont, webshop

Az emberek jelentős része sokkal jobban bízik abban, amit lát, mint abban, amit hall. Tudományos kutatások szerint az emberi agy 50-szer gyorsabban képes feldolgozni a vizuális élményt a szöveges információval ellentétben, ezért egyszerűbb meggyőzni a felhasználókat vizuális elemekkel.

Mielőtt Te is szeretnéd weboldaladdal meggyőzni a célcsoportod, meg kell ismerned, hogy mi zajlik az agyukban.  A legtöbb döntés a pillanat tört része alatt születik meg, mi, emberek sok esetben beprogramozva működünk. Habár az internet felhasználókat a lehetőségek sokasága bombázza, fontos, hogy a legösztönösebb lényére hassunk. Erre mindössze a másodperc törtrésze áll rendelkezésünkre.

A sikeres weboldal 5 alapvető titka a következő:

1. Letisztultság

Az emberi agy folyamatosan kérdéseket gyárt mindenről.  Mi ez? Mi az?

A látogató is azonnal számtalan kérdést tesz fel: Miről szól ez az oldal? Mit lehet itt csinálni? Szükségem van ezekre az információkra? Ha nem akarod, hogy pár másodpercen belül elkattintson az oldaladról, készíts egyszerűen áttekinthető weboldalt!

marshall_new-blog-full1

A letisztultság és az egyszerűség érdekében kiemelkedően fontos, hogy ne használj szakzsargont vagy bonyolult szlenget! Légy minden látogató számára egyértelmű és világos!

2. Vizuális élmény

Kutatások szerint a weboldalra látogatók 96%-a először a vizuális elemeket veszi észre, a tartalmat mindössze 6%.

Az első benyomásnak nagyon fontos szerepe van, sokáig éreztetheti hatását.  Weboldalad legyen egyszerű és bizalomgerjesztő, az embereknek határozott elképzelése van arról, hogy egy e-commerce oldalnak hogyan kell kinéznie.

simple-blog-full

Ez a weboldal jó példa arra, hogy a fehér háttér miként vezeti a felhasználók figyelmét a fontos információkhoz.

3. Erős vizuális hierarchia

Nézzük meg az alábbi ábrát! Mit gondolsz, melyik a legfontosabb kör?

circles-blog-half

A kék kör, ugye? Még nem is tudsz semmit a körök tartalmáról, jelentéséről, mégis tudod, hogy ez a legkiemelkedőbb. Legyen bármi is a körökben, mindig a legnagyobb alak a legfontosabb.

choc-blog-full

4. Figyelem!

A látogatók figyelmének 80%-a a hajtás fölé irányul, 69% pedig a képernyő bal oldalára. Neurológus szakemberek szerint a legjobb módszer a figyelem felhívására a túlméretezett, vonzó fényképek alkalmazása.

spotify-blog-full

Érdemes embereket, családokat ábrázoló képeket választani a weboldalra, ugyanis ez személyes kapcsolatot teremthet a fogyasztóval. Különösen, ha az emberek érzelmeket fejeznek ki, mosolyognak, nyitott testbeszéddel kommunikálnak, és nem egyértelmű, hogy stock fotóról van szó.

ebay-blog-full

Az eBay állítása szerint a túlméretezett képek és a lekicsinyített szöveges információ lelassítja a felhasználó görgetési idejét. A termékfotók méretének növelésével akár 25%-os bevétel növekedést is elérhetsz.

5. Mit üzensz?

Te tudod, hogy mi a weboldalad fő üzenete a célcsoport felé? A látványos viuzális elemek mellett a szöveges tartalom sem elhanyagolható.

Először mindenképpen gondold át, mi a weboldalad funkciója, és mit akarsz elérni vele! Az átláthatóság érdekében ne alkalmazz túl sok call-to-action mondatot!

(Forrás: http://econsultancy.com/hu/blog, 2013)