Azok közé tartozol, akik igyekeznek minél jobban felzárkózni a közösségi média marketing legújabb trendjeihez? Ha a válaszod igen, akkor most jó helyen jársz. A következőkben olyan apróságnak tűnő dolgokra hívjuk fel a figyelmed, amit érdemes lehet átgondolni!
Sokszor azt veheted észre, hogy mindenki annyira koncentrál a mennyiségre, hogy ez a minőség rovására megy és nem azt a hatást fejti ki, amit elvárt volna. Stratégia nélkül nem fog működni a közösségi médiás szereplésed. Mikor volt utoljára, hogy valami újdonságot próbáltál csempészni a posztjaid közé?
A kísérletezés félelmetesen lehet, hiszen emberi tulajdonságunk, hogy a megszokott bevált dolgokat nem szeretjük megbolygatni, de ez egy nagyon gyorsan változó világ, ezért fel kell venni a kesztyűt és harcolni kell! Ráadásként pedig különböző
teszteket is futtathatsz annak érdekében, hogy lásd mi az ami beválik a közönségednek, a következőkben ezekre is kitérünk.
Vizsgálati táblázat
Ahhoz, hogy a vizsgálati eredmények egyértelműek és informatívak legyenek, amennyire csak lehetséges, döntsd el hogy mely táblázatokat szeretnéd használni. Például, ha a célod a közösségi média sikerek növelése, akkor külön meg kell vizsgálnod a különböző elérési lehetőségeket, gondolunk itt a kattintások számára, kedvelésekre. A táblázatok segítségével könnyebb lesz ezeket értelmezned.

Ezzel a segítséggel kiderítheted, hogy a különböző platformokon ugyanaz a poszt, hány elérést produkált, természetesen ezek lehetnek különböző képekkel feltüntetve (ez ajánlatos is), de a Facebook vagy Twitter közönségét ugyanaz a téma, más miatt fog vonzani és látnod kell a különbségeket.

Ez már egy kitöltött teszt, amin lehet látni, hogy ugyanaz a poszt szimplán csak a háttér színének megváltoztatásával mit produkált. Ezáltal azt is láthatod, hogy egyes színek megnyerőbbek az emberek számára. Az A/B teszt mindig jó ötlet, ha dilemmáznál, hogy melyik a lehet a jobb választás. A GetDataDriven segíthet a százalékok kiszámításába is.
1. Mi szerepeljen a középpontban? Emberek vagy tárgyak?
Próbáld ki mindkettőt! Egy kutatás szerint, ha egy embert helyezünk a fókuszba, akkor az sokkal inkább mélyebb érzést vált ki, vonzóbb lesz a felhasználók számára. Másrészt, ha a tárgy kerül ugyanabba a helyzetbe, akkor az segíthet kiemelni a termék jellemzőit, ami valóban felkelti az emberek figyelmét.
Itt először azt kell megkérdezned magadtól, hogy mit szeretnél elérni?
Ahhoz, hogy ezt kipróbáld kövesd az alábbi lépéseket:
- Ossz meg a közösségi médiában egy tárgyas képet.
- Majd ugyanazzal a szöveggel egy embert helyezz a képbe. Próbáld meg, hogy a második poszt egy hasonló időben menjen ki és a hét mindennapján váltakozva kerüljenek ki.
- Majd figyeld meg, hogy a közönséged, hogyan reagál a két posztra.
2. Játssz a képek designjával
Válasszon ki egy design elemet és variáld a színeket a betűtípussal. Megoszthatod ezeket ugyanazzal a tartalommal kétszer, de a színek és a betűtípusok különbözzenek!

Úgy tűnhet, hogy ez az apró színváltoztatás nem fog semmilyen hatást gyakorolni a felhasználókra, pedig egy 2015-ös kimutatás alapján a Buffer kiadott egy gyűjteményt arról, hogy mely fontok és színek vannak a legnagyobb hatással az emberekre.
2009-ben Georgia Texh is végzett kutatásokat a Pinteresttel kapcsolatban, ahol azt vizsgálta, melyek azok a színek, amit a legtöbben pinelnek. A kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy a piros, lila és rózsaszín a megosztásokat elősegítik, míg a zöld, fekete, kék és sárga megállítják az embereket.
3. Landing page és CTA
Ha kevesen kattintanak a CTA gombra, akkor lehet nem a megfelelő üzenetet közvetíted. Kísérletezd ki, hogy milyen felhívásokra kattintanak a legtöbbet! Különböző céloldalakat is kipróbálhatsz, hogy lásd mi történik a kattintás után, melyik landing page lesz az, ami ki is vált valamit a látogatókból.
Néhány ötlet, amit érdemes lehet kipróbálnod:
- Egy kis humor sosem árthat: néha egy-egy vicces kiírással azonnal cselekvésre ösztönözheted az embereket, például: "Nincs többé csúnya pulcsi, ebben az évben ajándékozz olyat, ami valóban tartós lesz!"
- Félelem megszüntetése: az ilyen szövegek mindig hatásosak "Ne hagyd, hogy az allergia sarokba szorítson! Használd az xy terméket, hogy fellélegezhess!"
- Boldogságcsepp: ha valami előremutató szerepel a szövegedben, azonnal meggyőzted a felhasználókat! Például: "Felkészültél rá, hogy használd xy-t?".
4. GIF-ek használata
A látványos elemek használata ma már elengedhetetlen a közösségi médiában, sőt ezeken a felületeken mindenféle támogatást megadnak a használatukra.
- Hozz létre egy olyan GIF-et, ami szerinted érdekes lehet a közönséged számára!
- Ugyanezt próbáld meg egy képen közzétenni. Kivághatsz egy fontos jelenetet, amiből asszociálhatnak a követők.
- Hasonlítsd össze őket, hogy melyik ért el nagyobb teljesítményt.
5. Copy és átírás
Néha elfelejtjük, hogy mennyi lehetőségünk rejlik a poszt szövegeinek megírásában, hiszen különböző módon tudjuk ugyanazt megfogalmazni. Ebben rejlik a nyelv szépsége. A különböző felületeken mi is használjuk az átírásos formát, mert nem jó ugyanazt a szöveget közvetíteni mindenkinek!
Próbálkozz és többfajta variációt csinálj egy szövegre.
6. Próbálj meg elérni más közönséget
Néha az üzenetet nem lehet abszolút értelemben körül írni. Ez sokszor a fogyasztói magatartástól függ, vagy hogy ki a célközönséged. Különféle embercsoportokat különböztetünk meg és két típusú változót veszünk figyelembe: pszichológiai és demográfiai. Míg a pszichológiai változók közé az életmód, attitűdök és preferenciák sorolhatóak, addig a demográfiához a kor, a nem, vagy lakhely tartozik.
Mind a Facebook és a Twitter lehetővé teszi, hogy a fizetett hirdetési kampányok elérjék a kívánt közönséget. Ha a Twitter a hely ahol hirdetsz, akkor a pszichológiai változókat kell előtérbe helyezned.
Hasonlóképpen, a Facebook lehetővé teszi, hogy egy speciális közönséget hozz létre demográfiai jellemzők alapján, de az érdeklődési jellemzőket is figyelembe veheted, mint például a viselkedés.
7. Optimalizált megosztások a különböző platformokra
A Canva ebben segítségedre lesz, ugyanis mindegyik felületre találsz megfelelő alapot, amivel az optimális méretben hozhatod létre a képeket, így pedig sokkal jobb eredményeket érhetsz el.

8. Használj hashtageket
A hashtagek alkalmasak a különböző tartalmak rendezésére. Segítenek eligazodni a zsúfolt felületeken és sokkal egyszerűbb módon megtalálhatod velük azt, amit keresel.
Mivel a közönség valószínűleg használja a hashtag alapú keresést, ezért érdemes ránézned a legfelkapottabb témákra és betaggelni a tartalmadat. A hashtagek is alkalmasak a kísérletezésre, mert megtudhatod, hogy egyes csoportoknak, melyik tartalom jön majd be jobban.
- Válassz ki a két hashtaget, amelyek két különböző csoportra irányulnak
- Hozd létre az egyiket valamelyik social media felületen
- Majd a másodikat is hasonlóan csináld meg a a második hashtaggel. Győződj meg róla, hogy ez a bejegyzés hasonló időben fog menjen ki, mint az első.
- A végén csak annyi dolgod van, hogy megnézed melyik ért el nagyobb teljesítményt.
9. Mozaikok
Néha az olvasó többet szeretne látni, mint egy egyszerű kép. Ezt megoldhatod úgy, hogy a témádba vágó képeket rakod be a mozaik alapba, amit a Canva segítségével egyszerűen megszerkeszthetsz egy szempillantás alatt. Készíts egy mozaikos contentet és látni fogod, hogy vajon ez jobban tetszeni fog-e az embereknek, mint a szimpla tartalom.
Tesztelés!
Két fontos dolgot kell megjegyezned! Az egyik a következetesség a másik pedig az innováció. Következetesség, mert fontos, hogy fenntarts egy bizonyos ritmust, amit bizalom követ. Innováció, mert folyamatos fejlesztésre és kísérletezésre van szükség az online világban. A social media folyamatosan változik, ezért jó, ha felveszed a versenyt.
Amennyiben szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!
10 Marketing Experiments You Can Run Yourself to Improve Your Reach on Social Media