A sikeres B2B marketing titka

Szerző: Csorba Zsanett,
sikeres B2B marketing

A B2B taktika kialakítása manapság egyre nagyobb előnyt élvez. Cégek adnak el cégeknek szolgáltatásokat, ezért egy olyan stratégiát kell felépíteni, amit hosszútávon lehet hasznosítani. Ebben a cikkben a B2B marketing érték közvetítéséről lesz szó, azokról, amiket  a szolgáltatásai nyújtanak és hogy ezzel hogyan tudja megfogni a felhasználót. Segítünk kialakítani egy olyan gondolkodást, ami alapján könnyebben fogod tudni beazonosítani, hogy kik tartoznak a közönségedhez és hogyan érd el őket, mik azok a fontos pontok, amelyekre figyelned kell.

Hogy mi a titok?

A sikeres B2B marketing titka: fókuszálj a potenciális ügyfeled szükségleteire!

A következő kérdéseket jó, ha észben tartod!

Ismerd meg a közönséged

Mi a legjobb módja annak, hogy mindig logikusan kövesd a felépített marketing stratégiádat? Ha sikerül megértened a közönséged, hogy milyen értéket képviselnek és mivel foglalkoznak. Ezen információk segítenek majd abban, hogy létrehozz egy ügyfélközpontú B2B marketing tervet.

Kik ők?

A buyer personák feltérképezése nagyon fontos lépcső a stratégiában. Lényeges, hogy tudd kiket kell elérned és mi az, ami őket vezérli. Ki számodra az ideális ügyfél? Mit tudsz róluk?

Mivel foglalkoznak?

Nem elég, ha ismered az ügyfeled beosztását, mert ez nem segít a B2B marketing kialakításában. Alapvetően lényeges dolog elérni a megfelelő közönséget különböző felületeken beleértve LinkedIn, Facebook, Twitter vagy bármilyen marketingelhető platform. Amellett, hogy ismered a beosztását tudod hogy mi a feladatuk a hétköznapokon? Vajon inkább döntéseket hoznak vagy információkat gyűjtenek? Kinek jelentik le a napi munkájukat, az igazgatónak, az elnöknek vagy a tulajdonosnak?

Mikor van rád szükségük?

Mikor van az ügyfeleidnek szüksége a termékedre vagy szolgáltatásodra? Ez egy azonnali sürgős dolog vagy nem tudják eldönteni, hogy valóban szükségük van rád? Tedd fel magadnak ezeket a kérdéseket, amikor felveszik veled a kapcsolatot.

Hol vannak?

Földrajzilag nagyon fontos, hogy hol szeretnéd a potenciális ügyfeleidet elérni! De nem csak a hely számít, hanem hogy a Facebookon milyen csoportokban vannak azok, akiket szeretnél elérni. Gondolja arra is, hogy ezeken a felületeken (LinkedIn, Facebook, Instagram), hogyan jut el hozzájuk az üzeneted, mert mindegyiken kicsit változtatnod kell. Hiába hirdetsz Facebookon, ha a legtöbb ügyfeled a Twitteren érdeklődik utánad.

Miért érdekelheti őket a szolgáltatásod?

Ez legyen a fő mozgatórugója a sikeres B2B marketing stratégiádnak. Miért érdekelheti őket a szolgáltatásod? A te felajánlott szolgáltatásaid megoldják az ő problémájukat? Megkönnyíted vele a munkájukat? Időt spórolnak vele, esetleg pénzt, értékes partnerük leszel a jövőben is?

Ezekre a kérdésekre adott válaszokat tartjuk a sikeres B2B marketing titkának. Az ügyfélközpontúság a legfontosabb, biztosítanod kell őket arról, hogy nem csak a legjobb termék vagy szolgáltatás a tiéd, de hosszútávon is te vagy a legjobb választás.

Amennyiben  szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!

The Secret to Successful B2B Marketing


Ajánlott bejegyzések