Berényi Konrád - egy ember manír nélkül
Jó pár hónapja tagja vagyok a Facebookon egy kis közösségnek, aminek KKV marketing csoport a neve.
A marketinghez nincs túl sok közöm- megnyugtatlak, sok „szakembernek” sincs - viszont vannak olyan ikonok, modern bálványok, akikre hallgat a nagyjából négyezer főt számláló virtuális kommuna, és akiknek a kommentje, posztja és like-ja tízszeres szorzóval értendő.
Az egyik ilyen személy Berényi Konrád.
Nekem attól lett szimpatikus, hogy sohasem fényezte magát, nem írt harsány, mindenkit földbedöngölő, „én vagyok a piacvezető atyaúristen” mázzal felkent szövegeket, hanem a betűi mögül az sütött, és az süt át mindenkinek, hogy ő egy igazi bölcs. Nem akar megfelelni, nem akar agresszíven és habzó szájjal ügyfeleket szerezni magának, csak teszi a dolgát. És az ilyen ember, a mai „lufi-világban”, valljuk be, nagyon ritka.
Szóval megkértem, találkozzon velem, így aztán beültünk az Ibolya presszóba-és most minden marketinges egyből azt hiszi, hogy ez reklám, pedig nem- és egy meggysör társaságában jól kifaggattam.
Viki: Konrád, te egy hiteles és őszinte figura vagy, már csak a blogod alapján is. Határozott véleményed van a világról és mindig leírod a frankót. Ez ösztönös, vagy ez is a marketinged része?
Konrád: Nézd. Sokáig bennem is ott motoszkált a késztetés, hogy megfeleljek ennek meg annak, de ez már nagyon rég elmúlt és amit láttatok magamból, az valóban én vagyok. Szerencsés ember vagyok, mert életem során sokszor voltam jó időben jó helyen, ami nem azt jelenti, hogy az ölembe hulltak a dolgok, talán inkább azt, hogy beértek és a helyükre kerültek, ahogy én is a helyemre kerültem.
Viki: Mi a sikered titka?
Konrád: Sikeres lennék? Nem szoktam ezen gondolkodni. Van egy családi házunk, amit hitelből és rengeteg segítség árán tudtunk megvenni. Van egy 10 évesnél öregebb autóm és egy kis cégem, amiben szintén 10-nél kevesebben vagyunk. Teszem a dolgom, tanácsot adok, oktatok, műsort vezetek, moderálok, írok, de hogy ez így ennyi, ebben nincs több.
Viki: Véleményed szerint milyen egy igazán jó marketinges?
Konrád: A jó marketinges ritka, és sokszor a jó marketingesről nem is tudni hogy létezik, mert nem szerepel nyilvánosság előtt, nem kelt sajtóvisszhangot, hanem csak dolgozik.
Amit én elképesztően fontosnak tartok a marketingben, az az empátia. Mikor felkeres egy ügyfél és azt kérdezi tőlem, hogy miért nem ismerem ÉN az Ő vevőit, az ő célcsoportját, mindig elmosolyodom, hiszen az ő vásárlóit és az ő közönségét neki kell ismernie a legjobban. Sok ügyfél nem is tudja, hogy a megoldások 99%-a náluk van, hogy azokra a kérdésekre, amiket feltesznek nekem, már tudják a választ, csak esetleg még nem mondták ki, nem fogalmazták meg.