Design inspiráció print hirdetésekhez

Szerző: Jakus Dóra,
design inspiráció

Folyamatosan ki vagyunk téve a hirdetések csábító (vagy gyakran taszító) hatásának. Ez megszokott dolog, ami azonban megdöbbentő, hogy az átlagos, napi 362 befogadott hirdetés, mindössze 3%-a tesz bennünk jó benyomást. Vagyis csak 12 reklám készteti a nézőjét vásárlásra. Ez nagyon kevés, úgyhogy szeretnék megosztani 10 brilliáns print hirdetést, ami mögött szilárd koncepció és lenyűgöző design áll. Ha printben gondolkoznék, biztos, hogy róluk vennék példát:

1. Rejtett lehetőségek

Az Adidas Forever Sport kampánya a fotók részeként használta a magazinok gerincét. Lapozz és a modell máris felüléseket végez, súlyzózik vagy nyújt. Fantasztikus ötlet.

Design inspiráció adidas

 

2. Szimbólumok

Ez a hirdetés az Alzheimer kórra hívja fel a figyelmet, ezt pedig a kórra is jellemző memóriavesztésre alapozza, amihez jól passzol a magazin kínálta lehetőség. Az elmosódó/letörlődő betűk a kór tüneteit szimbolizálják.

Design inspiráció - Alzheimer kór

 

3. Metafóra

A Better By Bike kezdeményezés a kerékpározás népszerűsítését tűzte ki célul, annak minden egészségügyi és praktikus előnyét szem előtt tartva. A kreatív koncepció, a design és a következetesség teszi könnyen értelmezhetővé és érdekessé a kampányt. A remek matefóra miatt nekünk ez az egyik kedvencünk.

design inspiráció - kerékpár

4. Szavak ereje

A jó sztorikat mindenki szereti, és hát mi mást is lehetne jobban eladni egy remek történettel, mint a világhírő szókirakó játékot, a Scrabblet? A kampány mögötti filozófia olyan erős volt, mint amilyen egyszerű: a szavak varázslatosak, hiszen összekötik az embereket.

A lenti fotón lévő szövegben ráadásul van egy extra csel is. Észreveszed? :)

design inspiráció - storytelling scrabble

5. Csúf igazság

Ez a dohányzás ellenes kampányfotó is nagyszerűen fogja meg a figyelmet. A füsttel takart oldalon ábrázolja, hogyan öregedett meg a bőr és szürkült el az arc, míg a füstmentes oldal fiatal és egészséges maradt.

design inspiráció - ugly truth

 

6. Egy kis trükk

Egy átlátszó oldal is rengeteget dobhat a hirdetéseden. Nézd csak meg a DHL futárszolgáltatásának szuper kampányfotóját, ami azon túl, hogy elképesztően kreatív, még a kézbesítés egyszerűségét, gyorsaságát is szemlélteti. Iskolapélda!

design inspiráció - dhldesign inspiráció - dhl 2

 

7. A hiány hatása

Néha a kevesebb több. Ezt felismerte a Greenpeace is, és korunk égető problémáját, az erdőirtás helyzetét pontosan így szemléltette. Az első oldalpáron gyönyörködsz a csodaszép fában, majd lapozol egyet, és hopp, csak a maradványát látod. Szomorú, de hatásos.

Design inspiráció - greenpeace2

design inspiráció - green peace

 

8. Technológiai kontraszt

Ez a Sony fotó az adattároló eszközök fejlődését mutatja be, méghozzá nagyon okosan. A pendrive testét annyi CD alkotja, amennyinek tartalma egyetlen kis sticken elfér.

design inspiráció - sony

 

9. Hangulatteremtés

Biztos, hogy első ránézésre is feltűnt, de azért leírom, hogy Oliver Brown fotóján a két csésze, a bennük lévő csokis capucchino és az alsó szöveg egy végtelenségig kimerült arcot formáz, ami a hosszú nyitvatartást ábrázolja. Az összképet külön hangsúlyozza az “Open late”“Sokáig nyitva” felirattal.

design inspiráció - oliver brown

 

10. Látszólag üres lap

Az üres oldalak használata igaz művészet. A McDonald’s persze zseniálisan csinálta. A fehér olalpár az extra nagy kávét hivatott reklámozni. Hogyan? Nézd csak meg jobban a lapok sarkait – bizony, egy hatalmas kávésbögre hagyta kávéfolt látszik rajta. Hát nem lenyűgöző? A legjobb mind közül. :)

design inspiráció - mcdonalds coffee

 

Végezetül pedig térjünk vissza a negyedik, Scrabble fotóhoz. Rájöttél mi a csel? Nos, az egymáshoz közelebb eső (elemekből kirakott) sorok anagrammák, vagyis pontosan ugyanazok a betűk alkotják az egymástól teljesen eltérő mondatrészeket. Elképesztő, ugye? 

 

50 Genius Print Ads With Brilliant Design Techniques


Ajánlott bejegyzések