Digital Branding Interview: Ismerd meg előadóinkat I.

Szerző: Hegedüs Hedvig,
digital branding

A HRENKO és a Teleki-Degenfeld Kastélyszálló Szirák közreműködésében létrejövő Digital Branding Conference & Workshop Castle of Inspirations segít az összetett digitális világban márkát építeni, hiszen a hiteles szakértők előadásaiból álló konferencia inspiráló programja megmutatja azt, amire a marketing csodafegyverek sem képesek.

A rendezvény keretein belül olyan előadók lépnek fel és adják át tudásukat, akik szakértőnek számítanak a saját szférájukban, így releváns ismereteket tudnak közvetíteni közönségük felé.

Mindenki szeretne minél többet megtudni előadóinkról, így egy interjúsorozatot hoztunk létre, melynek első részében Pogátsnik László válaszolt néhány kérdésünkre.

Laci már több száz hazai cég különböző online kampányát készítette elő és vitte sikerre, dolgozott például az Origo Üzletrész Direkt divíziójában is, illetve kisvállalati marketingesként keresett új és költséghatékony utakat állomáshelyei számára. Szövegírással, SEO-val, PPC-vel és hírlevelekkel foglalkozó cége a Copywriter.hu, amely azt vallja, hogy a marketing nem költség, hanem lehetőség.

Lássuk a válaszokat!

digital branding

Miért tartod fontosnak, hogy az emberek konferenciákra, workshopokra járjanak?

Ma ha valaki sikeres akar lenni a szakmájában, teljesen mindegy, hogy milyen területen dolgozik, elengedhetetlen, hogy folyamatosan képezze magát. Ez fokozottan igaz az online marketingre, ami szinte naponta változik. Az önképzésnek azért jó formája a workshop, mert ilyen eseményeken már szűrt és kipróbált tudást tud szerezni a résztvevő, és megspórolja azt az időt, amit különben utánajárással, vagy az információk szelektálásával töltene.

Miért ajánlanád másoknak a Digital Branding Conference & Workshop rendezvényt? Azon kívül, hogy Te is előadsz majd! :)

Ha nem lennék előadó, valószínűleg akkor is részt vennék a workshopon. Egyrészt azért mert fontos nekem, hogy néha egy kicsit távolabb álljak a képtől, és a napi munkán túl legyen arra alkalmam, hogy koncentráltan érjenek szakmai impulzusok és egy kicsit nyugodtan tudjak gondolkodni. Másrészt a digital branding téma is érdekes, és annyira komplex, hogy valószínűleg egy szakember zsebében sem lapul a bölcsek köve, többen viszont szerintem képesek vagyunk összerakni.

Mi volt életed első marketing projektje? Mindegy, hogy sikeres-e.

Első önálló online marketinges projektem egy filmszakmai portál promotálása volt a hazai filmgyártás agóniájának kellős közepén. Érdekes időszak volt és a pénzhiány miatt elképesztő eszközöket kellett használni. Ahhoz, hogy a filmes ajtók valamennyire megnyíljanak előttem, elvégeztem egy rendezőasszisztens iskolát, és nagyon sokat networkingeltem. Olyannyira sikerült elvegyülnöm, hogy hívtak dolgozni a Die Hard 5. forgatására is. A végén nem úgy alakultak a dolgaim, hogy el tudtam volna menni, és állítólag a film sem lett valami jó. :) Forgattunk a Youtubera többek között az utolsó Magyar Filmszemlén, és elég komplex tartalommarketinget raktunk össze úgy, hogy nem is tudtuk, hogy ez a neve. Olyanra is volt példa, hogy saját zsebből nyomtattam QR kódos szórólapokat a projekt kapcsán és ez annyira új volt, hogy a nyomda folyton visszadobta, mondván, hogy szétcsúszik a kép. Az is vicces, hogy végül az ominózus szórólapokat  jófejségből kézipoggyászban vitte ki Los Angelesbe egy ottani kiállításra, a magyar standra a gazdasági külkapcsolatokét felelős államtitkárság egyik alkalmazottja. Szóval az egésznek a sok munka mellett volt valami abszurd amatőr bája.

Melyik a kedvenc marketinges könyved és miért?

Ami először a kezembe került kommunikáció szakon és megszerettem, az Robert Cialdini: A Befolyásolás lélektana. Nem egy mai darab, de könnyen emészthető, és olyan alapelvek vannak benne, melyek ma is hasznosak. Szívesen olvasok olyan könyveket, melyek nem kimondottan marketinggel, hanem pszichológiával foglalkoznak, mert végül akárhogy színezzük, az emberek működésének megértése a legfontosabb a szakmában, attól függetlenül, hogy épp milyen eszközt használunk.

Mi volt legnagyobb marketinges kudarcod?

Kiemelkedően nagy pofára esésem nem volt, de akár lehetett volna. Ha akarom, akkor úgy is nézhetem az online marketinget, mint apró kudarcok sorozatát, a szerencse azonban az, hogy nagyon hamar érkeznek a statisztikák, visszajelzések, és mindig van lehetőség korrigálni és tanulni a hibákból. Pont ez járul ahhoz hozzá, hogy az ember sikeres kampányokat csináljon. Sokszor szoktam idézni: „Pályafutásom során több mint kilencezer dobást elhibáztam, vesztettem csaknem háromszáz mérkőzésen. Huszonhatszor vétettem el a rám bízott, győzelemhez szükséges utolsó dobást. Újra és újra hibáztam az életemben. Ezért tudtam mindig előrelépni.” – Michael Jordantől.

Ha bármennyi pénzed lenne, milyen projektet indítanál el?

Nagy vonalakban valószínűleg ugyan azt csinálnám mint most. Talán az üzleti modellen csavarnék annyiban, hogy kiválasztott cégeknek önerőből csinálnám a marketingjüket tulajdonrészért cserébe. A másik, ami mindig is közel állt hozzám, az az oktatás, és részt is veszek egy ilyen projekt előkészítésében marketing vonalon.

Mi a legjobb tanácsod, amit márkaépítéshez adhatsz?

Talán a legjobb tanács az a cégeknek, hogy merjenek különbözni. Sokszor látok kis-, és középvállalatokat, akik majd megszakadnak abban, hogy arctalan, sablonos cégnek tűnjenek, mert azt gondolják profinak. Félnek megmutatni magukat és a kommunikációt „csapatunk”, „cégünk”, „stábunk”… stb. mögé bújva próbálják megúszni. Multicégek meg milliárdokat költenek arra, hogy arculatot alakítsanak ki, amivel különbözni tudnak a tömegtől. Minél tovább járnak a sablonosság útján, ez annál nehezebb és költségesebb. Hát nem jobb már az elején elkezdeni?

Hogyan válhat ma valaki jó online marketingessé?

Mindenképpen kell az új dolgokra való nyitottság, és az, hogy merjen kísérletezni az ember. Nagyon gyorsan váltják egymást a trendek, nyakra-főre jelennek meg új eszközök. Fontos az, hogy az embert érdekeljék ezek, merjen hozzájuk nyúlni és addig nyomkodni, amíg nem működnek. Legalábbis én így csináltam.

Amennyiben szeretnél minél többet megtudni a storytelling szerepéről a brandépítésben, látogass el októberi konferenciánkra, és hallgasd meg Pogátsnik László előadását!
Jelentkezz honlapunkon!

konferencia


Ajánlott bejegyzések