Facebook, mint B2B marketing eszköz? Igen!

Szerző: Csorba Zsanett,
b2bmarketing

A Business-to-business (B2B) marketing a Facebook-on nem számít újdonságnak. Eddig nem használták ki eléggé a vállalkozások, de kezd egyre gyakoribbá válni a jelenség. A Facebook már most a legerősebb platform a social mediaban, így ha jól csinálod, rajta keresztül könnyen kialakulhat egy elköteleződés a márkád iránt.

Michael Stelzner a Social Media Examiner alapítója, 2015-ben megjelentette a Social Media Marketing Industry Report-ot. Ez a felmérés elemezte, hogy 3700 marketinges, különböző méretű vállalatoknak csinált kampányokat a közösségi médián keresztül. Érdekesség, hogy a két leggyakrabban használt platform az alábbi volt:

  • 41 % használta a LinkedInt
  • 30% a Facebookot

A számok ugyebár meglepőek, hiszen elég kicsi az eltérés a kettő között, holott a LinkedIn a kimondottan business szférára specializálódott közösségi média felület. Sok vállalkozás eközben mégis úgy érzi, hogy a Facebookot nem alkalmazzák úgy, ahogyan kellene. Néhány niche specifikus iparágnál ez valóban igaz. Van azonban két fő oka annak, hogy a vállalkozásként mit is kell figyelni Facebookon:

1, Reklám intelligencia

Testre szabott üzenetek egy jól megcélzott közönségnek.

A Facebook kifejlesztett egy nagyon erős platformot, hogy jobb eredményeket érj el és jobbak legyenek a kilátások, jelenleg ráadásul 1,55 milliárd felhasználó van, és több mint 1 milliárdan használják nap mint nap. Így az élesítés után csak pár hatékony elemzést kell lefuttatni, hogy minél jobb döntéseket hozhass a jövőben.

Az egyik legerősebb és legnagyobb megtérülés a ROI tényező, amely lehetővé teszi az újracélzást, amely olyan embereknek mutatja meg a hirdetéseket, akik már legalább egyszer meglátogatták a honlapot.

2, Brand és hírnév kezelése

A folyamatos jelenlét kulcsfontosságú.

Még ha egy vállalkozás nem is függ teljesen ettől a social media jelenléttől, akkor is fontos, hogy fenn legyen a Facebookon. A top márkák közül például a Nike vagy a TOM’S Shoes is használja ezt a platformot. Ha a vállalkozásod kisebb, mint ezek, akkor is jobb ha figyeled, hogy mi történik. Így más vállalkozások is feltudják veled venni a kapcsolatot. A felhasználóknak is jobb h azt látják, hogy elkötelezett vagy a saját márkád iránt, sőt arra is adsz, hogy velük kapcsolatba kerülj.

Alapok Facebookon

Az alábbiakkal bizonyára te is tisztában vagy, de szerintünk sosem lehet elégszer elmondani: Legyél tisztában azzal, hogy az önreklámozás áttérhet egy olyan formába, ami már idegesítő lehet a felhasználóknak és így veszíthet az értékéből. Sok potenciális rajongódat kiábrándíthatod és amit eddig gondosan felépítettél azt te magad rombolod le.

Ha minden bejegyzést úgy linkelsz, mintha csak egy kuponról lenne szó, akkor nem használod ki eléggé a Facebook adta lehetőségeket. A történeted megértetése és elmesélése elengedhetetlen a siker eléréséhez.

Ahhoz, hogy a Facebook-od jól működjön nem kell becsapnod a közönségedet. Késznek kell lenned arra, hogy őszinte legyél és megbízható. A társadalmi környezet egy bizonyos fajta nyereséggel fog jutalmazni, ez egy olyan dolog, amit nem tanítanak az iskolapadban.

Egy finom vonal helyezkedik el a szűretlen és átlátható üzenetek között. A marketingesek 2016-ban eljutottak arra a pontra, hogy képesek elsajátítani a történetmesélést és egy megközelíthető üzleti kultúrába nyújtanak betekintést.

Újdonságok 2016-ban

Facebook élő videó: ez az új funkció még csak most indult el az útján, de a későbbiekben úgy gondoljuk, hogy sokkal inkább középpontba fog kerülni, ha már teljesen kiépítik azt a lehetőséget, hogy a mobil felhasználók számára is működőképes legyen. Jelenleg ez egy limitált kiadás formájában elérhető az Iphone felhasználók számára. Újfajta tevékenység, amit egyre inkább használni fognak a felhasználók.

Facebook videó üzenet: a videó továbbra is a nagy része lesz a 2016-os évnek. Mondhatni töretlen a sikere.

Facebook reklám: a hirdetések jól tartják magukat, ám ahogyan a Facebook változik, vele együtt változik a marketingesek gondolkodása is. Az új Lead Generáló vagy Cnvas hirdetésekkel például szintén új lehetőségek nyílnak meg előttünk. Ki tudja mi jön még?

A lehetőség megvan, a Facebook reklám már a te dolgod.

 

Amennyiben hasznosnak találtad ez a bejegyzés és a jövőben is szívesen olvasnál hasonlókat, csatlakozz a Facebook csoportunkba!

Why Facebook Is Essential to Your B2B Marketing


Ajánlott bejegyzések