Haladó képszerkesztés segédlet
A képek megszerkesztése azok számára, akik nem Photoshop vagy Indesign guruk igazi rémálom lehet. Most olyan ötleteket és tippeket mutatunk, amiket egy profi designer segítsége nélkül is elkészíthetsz. Haladó képszerkesztés azoknak, akik többre vágynak!
1. Használj filtert
Manapság igaz az a megállapítás, hogy egy kis filter minden képet feldob. Ez az egyik leginkább használatos fotószerkesztő eszköz a social mediában. Ha nem igazán vagy otthon a trendi képekben, akkor sem kell elszomorodnod, hiszen rengeteg inspirációt gyűjthetsz egy kis Instagram használattal. Lesd el, hogy a profik milyen filtereket használnak és utána urald az instát!
Tipp: A retro hatás az ételes képeknél nagyon jó választás lehet, csak annyit kell tenned, hogy világosítod a fotót.
DIY a Canvában
Rengeteg applikáció létezik, ami segít abban, hogy egy trendi filtert tegyél a képre. A Canva képszerkesztőjében teljesen megváltoztathatod a márkád vizuális marketingjét, azzal, hogy játszol a fényekkel.
A Canva kódolt filter rendszerével könnyen finomíthatsz a képeiden és márka következetességét sem fogod elveszíteni. Ez a cikk végigvezet a különböző módszereken, ha egy retusált fotót szeretnél elkészíteni.
A példákon látható rendszer alapján, te is kipróbálhatod a filtereket. Mindegyik kép más-más hangsúlyt kapott és kis eltérésekkel készültek, ha jobban megfigyeled őket. Próbáld ki te is a csúszkákat, hogy megtaláld azt a fényerősséget, ami leginkább illeszkedik az arculatodhoz.
2. Használj idézeteket, hogy inspiráld a közönséged
Az idézetek használata egyre inkább elterjedt, gondolunk itt a Facebookon található külön erre a célra létrejött oldalakra, ahonnan naponta 5 poszt biztosan felbukkan az Üzenőfaladon. Néha elég idegesítő tud lenni főleg azért, mert rosszul megszerkesztett képeket látunk és zavarja a szemünket. A Canva segítségével azonban, elég fancy képeket lehet összerakni, amik mondjuk ki: szemet gyönyörködtetőek lesznek.
Az Awakening People Instagaram oldalán rengeteg idézetet láthatunk és azt is, hogy milyen a teljesítményük (azért a számok elég meggyőzőek).
DIY a Canvában
Az idézetek időtállóak és hatékonyak arra, hogy felpörgessék a márkádat. Ezek motiválják, inspirálják a közönségedet. Minél több interakció születik, annál több megosztás lesz a képen.
Az idézetek általában központi helyet helyet kapnak a designban. A fenti példában is látszik, hogy kap egy keretet és az idézőjelek is egyfajta navigációként szolgálnak és a felhasználó szemét a központi rész felé terelik. A leggyakrabban használt betűtípus az idézeteknél a sans seriff. Ha van céges insta profilod, akkor próbálj meg olyan idézeteket kitenni, amik relevánsak az iparágaddal.
3. Infografikák használata
Az infografikák vonzónak tűnnek a felhasználók szemében. Gondolj csak bele, a színek miatt odavonzzák a tekintetet és akaratlanul is elolvassák, az már csak plusz, ha meg is osztják. Nem csak az a feladatuk, hogy elnyerjék az emberek tetszését, hanem hogy tanítsanak!
Az Earth Archives oldalán sok ilyen grafikával találkozhatsz. Képeik nem csak színesek, de strukturáltan lettek megalkotva, érdemes a példájukat követni.
DIY a Canvában
Tanítsd meg a közönséged a céged általi szolgáltatások előnyeiről. Értékes információkat is megoszthatsz, amelyek növelik az Instagramos kölcsönhatást és könnyebben megoszthatóvá válik az infografikád.
4. Videók
A videók viszonylag újnak számítanak az Instagramon. A népszerűsítésük ma már kézzel fogható. A Facebookon is lehet már élő adást közvetíteni és különböző alkalmazások állnak a rendelkezésedre, mint például a Vine.
Az olasz Undesign Instagram oldala tele van jobbnál jobb ötletekkel, hogy hogyan készíts videókat.
Ha valami egyszerűbbet szeretnél, akkor két grafikai posztot is összetehetsz egy videóban, úgy ahogyan Jessie Boutique tette.
DIY a Canvában
A nemrégiben megjelent 15 másodperces videó lehetősége az instán lehetőséget ad arra, hogy bekapcsolódj a forgalomba.
Ezt akár a Canvában is megcsinálhatod Screen Shotokkal és Gif makerrel összekapcsolhatod őket egy rövid videó formájában.
5. Miniwebsite
Építs egy kreatív mini kampányt posztok segítségével. Nem újdonság, de remek ötlet lehet, mi csak ajánlani tudjuk. Az Ikea elég jól csinálta a kis kampányát, mert a kép összeállításaiból a felhasználókat azonnal az oldalra irányította.
DIY a Canvában
Bár ez a projekt rengeteg időd elveheti, mégis bele lehet vágni, mert egy újfajta szemléletet alakít ki a követőidnél.
6. Adj el a posztokkal
Csakúgy, mint a többi közösségi média felületen az Instagramon is tudsz értékesíteni. A képeidet különböző kampányokkal be tudod dobni az emberek közé. Ne felejtsd el, egy jól megszerkesztett képpel bármit elérhetsz.
A következő posztot Eriskon Siadari profiljában találtuk, ahol a képén a terméket helyezi a középpontba. Mind a háttérrel és szöveggel a termékre hívja fel a figyelmet. Nem kell teleraknod a képet, egy minimalizált designnal is elérheted a célodat.
DIY a Canvában
Két különböző képet mutatunk be, hogy lásd jól és rosszul is lehet csinálni.
Az első kép egy trópusi környezetet mutat meg. A vékony keret és az elegáns betűtípus egyfajta kifinomultságot kölcsönöz a képnek. A kép hamar elveszhet és lehet nem fog olyan hatást kiváltani a követőkből, mint amit a kép készítője várt.
A vintage elemekkel létrehozott képet te is könnyedén megszerkesztheted. A lényeg jól látszik és semmi más nem fogja elterelni a felhasználókat figyelmét!
7. CTA
Ha azt akarod, hogy cselekedjenek a felhasználók, akkor tudatosítanod kell bennük, hogy mit vársz el tőlük. A következő példán is látszik, hogy egy insta poszttal is megtudod nyomni a CTA felhívást.
DIY a Canvában
Egy felhívó képet könnyen létre tudsz hozni a Canvában. Az elődleges szabály, hogy a gomb jól látható helyen szerepeljen úgy, hogy kitűnjön a szöveg közül. Bizonyosodj meg róla, hogy tényleg jól látszódik a CTA gomb.
Javítsd fel a fotóidat, használj ki minden lehetőséget, hogy elérd amit szeretnél. Építs fel egy jó stratégiát, amit nem csak az Instagramon, de a közösségi média többi felületén is tudsz majd alkalmazni. Foglalkozz a közönségeddel, és ne feledd, a kulcs a sikeres social mediához a vizuálisan lenyűgöző képek megfelelő használata.
Ha szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!