Hashtag útmutató: hogyan használd helyesen

Szerző: Hegedüs Hedvig,
hashtag

A legtöbb közösségi oldalon fellelhetőek a posztokban a hashtagek. A TrackMaven tanulmánya alapján pedig azt is megtudhatjuk, hogy hogyan kell, illetve kellene helyesen használni őket.

A hashtag alkalmazása egyre elterjedtebb a social médiában. A tanulmány a három legnagyobb felületet, a Facebookot, a Twittert és az Instagramot vizsgálta. Körülbelül 65 ezer bejegyzést vettek alapul a kutatásban, amelyeknél a hashtagek mennyiségét és hosszát elemezték, hiszen ahhoz, hogy megfelelő elköteleződést váltsanak ki az emberekből, optimalizálni kell ezt az opciót is.

Az eredmények alapján mindenki számára kiderül majd, hogy eddig megfelelően használta-e ezt a lehetőséget, vagy sem.

Lássuk hát a három platformon kapott értékeket!

hashtag

Facebook

A legnagyobb közösségi oldalon is léteznek a hashtagek, amelyeket a felhasználók előszeretettel használnak, még akkor is, ha a felhasználók profiljai a legtöbb esetben privát státuszúak. Így a hashtagek alapján történő keresés eléggé behatárolt, nagyon sok bejegyzés nem jelenik meg emiatt a felhasználóknak. Azonban a Facebook felületén szinte kötelező elemnek számít a promóciók és az események kapcsán az arra utaló külön hashtag.

A kutatók azonban azt találták a Facebookon használt hashtagek tekintetében, hogy minél többet alkalmaz a felhasználó, annál kevésbé hasznosak ezek, hiszen az emberek nem fogják követni őket (mert nem tudják, és nem is akarják). Az egy vagy két hashtaggel ellátott posztok a legsikeresebbek ilyen formában.

Oda kell tehát figyelni arra, hogy mennyi hashtaggel látunk el egy bejegyzést.

hashtag

Az sem mindegy azonban, hogy milyen hosszúságú hashtageket alkalmazunk. Körülbelül a hat karakter hosszúságúak a legideálisabbak, azonban a 20 leütésnél hosszabbakra nem találtak tényleges mintázatot. Minél hosszabb egy hashtag, annál több ideig tart a felhasználónak kisilabizálni, hogy mi is az, mire is vonatkozik. Pedig ne felejtsük el, hogy a hashtagek azért jöttek létre, hogy segítsék az embereket abban, hogy megtalálhassák és megoszthassák a számukra érdekes tartalmakat.

hashtag

Optimalizáljuk a hashtagek hosszát, hiszen mindenkinek az a célja, hogy könnyebb legyen a felhasználóknak!

Twitter

Igaz, hogy hazánkban nincs nagy hagyománya a Twitter használatának, mégis ez az a platform, amelyik esetében a legtöbb hastag fellelhető. A statisztikák alapján azonban elmondható, hogy ezen a felületen sem érdemes sokat használni belőlük, hiszen az a tweet működik a legjobban, amelyiknél csak egy hashtag található. Ebben az esetben viszont nincs akkora lemorzsolódás, ha két hashtaget helyezünk el a posztban, mint a Facebook esetében. Itt sem célszerű többet alkalmazni, nem fog jobb eredményt hozni a bejegyzés!

hashtag

Manapság azonban a legtöbb tweetet jól át kell nézni ahhoz, hogy olyan tartalomhoz jussunk, ami fontos számunkra, hiszen sokan a nem megfelelő (szemétnek is mondható) tartalmakat is ellátják hashtagekkel, ami miatt ezek megjelennek a keresés folyamán. Érdemes lenne ezt a folyamatot valamilyen módon kiszűrni, hogy a felhasználói élmény ugyanolyan maradhasson, mint a kezdetekkor.

Mennyire legyen hosszú a hashtag? A Twitter felületén is az a tendencia látszódik, hogy minél rövidebb, annál jobb. Már csak azért is, mert bele kell férnie a 140 karakteres tweet hosszba, ami valljuk be, éppen egy mondatra elegendő.

hashtag

A Twitteren is minimalizálni kell a hashtagek mennyiségét és hosszát annak érdekében, hogy eredményeket érhessünk el velük!

Instagram

Az Instagram felülete egészen máshogy működik, mint a Facebook, vagy a Twitter, itt a profilok nagyobb része nyilvános, így a felhasználók valódi konverziókat érhetnek el a hashtagek használatával. Egy-egy bejegyzésnél óriásira növelhetik az organikus elérést ezek a #-el ellátott szavak.

A másik két felülettel szemben itt nem érdemes kevés hashtaggel dolgozni, hiszen a legtöbb kattintást és likeot akkor érhetünk el, ha körülbelül kilenc hastaget alkalmazunk.

Gondoltad volna, hogy ennyire különbözik a többihez képest?

hashtag

A karakterek mennyiségében is máshogy alakulnak a számok az Instagram tekintetében, hiszen itt nem azok a hashtagek működnek a legjobbak, amelyek rövidek, hanem inkább azok, amelyek 21 és 24 karakter közötti hosszúságúak.

hashtag

Összességében elmondhatjuk, hogy az, hogy milyen mennyiségű és hosszúságú hashtageket használunk a különböző felületeken attól is függ, hogy azok mennyire relevánsak a poszt szempontjából. Egy dologra ajánlott azonban odafigyelni, a Facebook és a Twitter esetében a kisebb mennyiségű és rövidebb hashtagek hoznak eredményeket, míg az Instagramnál a nagyobb mennyiségűek és hosszabbak.

Te kihasználtad az eddigiekben ezt a lehetőséget?

Amennyiben szeretnél további ötleteket és inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkba, az Online Marketing Inspirációkba.

New Study Reveals Best Hashtag Use On Facebook, Twitter, And Instagram