Hirdetésblokkoló mi lesz veled?

Szerző: Csorba Zsanett,
hirdetésblokkoló

Az interneten nap mint nap találkozunk a hirdetésekkel, hiszen ez manapság hozzátartozik a felhasználói élmények növeléséhez. Az egyik legkifinomultabb hirdetési platform, amely még a Google-t is megelőzte nem más, mint a Facebook. Egyre több lehetőségünk van úgy megcélozni a közönséget, hogy azok a bizonyos elérések minél jobbak legyenek és hatást váltsanak ki.

Annak ellenére, hogy a hirdetésekre szükség van, a felhasználók egyáltalán nem szeretik őket, mert pont ez az, ami rontja a böngészés élményét. Ez pedig ahhoz vezetett, hogy megjelent a hirdetésblokkoló. Kevesen tudják, de ezek nem csak a rossz hirdetéseket távolítják el, amelyeket soha senki nem akar látni, hanem a jókat is, amelyek pedig relevánsak lennének. Tehát a hirdetésblokkolónak van egy bizonyos káros hatása, de mit lehet tenni ellene? Mi a megoldás?

Az egyik lehetőség, hogy olyan hirdetések jelenjenek meg, amelyek fontosak a közönség számára. A másik, hogy hatástalanná teszik az eddigieket. A Facebooknál mindkettő lehetséges. A problémát érzékelve úgy döntöttek a cégnél, hogy itt az ideje egy kis változtatásnak.

Bővítjük a lehetőségeket, ami azt jelenti, hogy olyan kulcsot adunk a felhasználók kezébe, amelyekkel szabályozhatják a hirdetési élményt. Másrészt mi gondoskodunk arról, hogy megoldás szülessen arra is, hogy ha valaki nem akar hirdetéseket látni.

A Facebook mindig is azon dolgozott, hogy hogyan tudná a hirdetéseit még inkább a közönségnek címezni úgy, hogy közben egyfajta élményt is nyújtson. Sokkal többet kell dolgozni azon, hogy az adott reklám eljusson az érdeklődőkhöz. Ezért a Facebook:

Nagy erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy szabályozhatóvá váljanak a hirdetési beállítások, ezáltal könnyebben lehet majd használni őket és és bizonyos hirdetési típusok elkerülnek. Ha nem szeretnél utazásos vagy macskás dolgokat látni, akkor vedd ki az érdeklődési körödből a hirdetési beállításoknál.

A másik nagy változás és talán az egyik legfontosabb az, hogy, azok akik már használják a blokkoló szoftvert, azoknak is fel fognak ugrani bizonyos hirdetési típusok. A cég ugyan több ellenőrzést kínál az embereknek, de ettől függetlenül néhány lehetőséget el is vesz. Tehát, ha azt hitted, hogy megszabadultál az idegesítő hirdetésektől, akkor tévedtél! Az asztalodon a hirdetésblokkoló lehet, hogy hamarosan nem fog már működni!

Amennyiben  szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!

Facebook Declares War On Ad Blockers

 


Ajánlott bejegyzések