Hogyan hívd fel magadra a figyelmet a social médiában?

Szerző: Csorba Zsanett,
tűnj ki a social médiából

Most, hogy már a foci EB vége felé közeledünk, nem hagyhatjuk szó nélkül mi sem, hogy egyre több helyen hirdetnek versenyeket, hogy ki mit tippel. Ebből született az a felfedezés, hogy manapság ez egyre elterjedtebb és rengeteg felületen találkozhatunk ehhez hasonló felhívásokkal. Ezzel növelheted a márka ismertségét, felépíthetsz egy ügyfél adatbázist vagy csak tartalmi szempontból is hatékonyabbá teheted a marketing stratégiádat. Játszani mindenki szeret, te hogy állsz vele?

Megmutatunk pár ötletet, hogy hogyan alkalmazzák ezt a nagyok. Felkészültél? Akkor görgess lejjebb!

1. Tudd, hogy mi a célod

Te is biztosan sokszor veszed észre, hogy egy-egy cégnél vagy márkánál nem releváns egy adott poszt. Ilyenkor csak arra tudsz gondolni, hogy ez mit keres itt? Általában ez akkor zavaró, amikor egy versenyről van szó. Sok helyen nem is tisztázzák, hogy egy-egy kampánnyal mi a céljuk, mert igazából addig jutnak el, hogy több követőt, illetve like-ot szeretnének. Te ne ess ebbe a hibába!

Tedd fel magadnak a következő kérdéseket: építeni szeretnéd a márkád? Több hűséges követőre vágysz? Növelnéd a tartalmad számát? Mire akarsz összpontosítani, azokra akik már aktív tagjai az oldaladnak vagy új potenciális felhasználókat érnél el?

hozz létre sikeres versenytA Heineken az Instagram követőinek a számát 20%-kal növelte a @Crack_the_US_Open játékával, amelyen 1500 ember vett részt három napon keresztül.

2. Értsd meg a közönséged

Mindig meg kell vizsgálnod a közönséged viselkedését, hogy megértsd őket így sokkal jobb eredményt érhetsz el náluk, ha tudod mi az ami őket érdekli. A Social Technographics Ladder kategorizálta a közösségi média felhasználóit hét különböző csoportra, kezdve az inaktívaktól (akiket helyből el kell kerülnöd), az aktív felhasználókig (akik minden lehetőséget megragadnak, hogy ott legyenek mindenhol).

hozz létre sikeres versenyt

Határozd meg azt, hogy a te célközönséged a létrán hol helyezkedik el és így létrehozhatsz egy ütős kampányt!

hozz létre sikeres versenyt

3. Válassz egy olyan játékot, ami megfelel a branded szempontjából

Most, hogy az elején tisztáztuk mikre kell figyelned kiválaszthatsz egy olyan játékot, amivel felkelted a felhasználók érdeklődését. Válassz olyan versenyt, ami nehezebb és gondolkozni kell rajta. Ez sokkal jobban feldobja majd a résztvevőket, mert a nyereménnyel “rákényszeríted” őket arra, hogy több erőfeszítést tegyenek bele. A jövőben ez lesz az, ami kiváltja a márkahűséget!

hozz létre sikeres versenyt

Az Expedia által meghirdetett versenyen, ami a Throw Back Thursdayt kapta a résztvevőknek az Instagramon meg kellett osztaniuk egy olyan képet, ami még kiskorukban készült, majd címkézni kellett az @Expedia-t és hashtagelni a #ThrowMeBack címmel. A nyertes ajándéka pedig egy utazás volt. Ezzel a kis játékkal az Expedia megduplázta minden platformon a követők számát.

hozz létre sikeres versenyt

4. A győztes pedig…

Azok az emberek, akik részt vesznek a versenyedben, mind lehetséges nyertesek, ezért el kell döntened, hogy mi alapján választod ki az első helyezettet: véletlenszerűen, általad meghatározott zsűri teszi meg helyetted vagy egyszerűen rábízod a követőkre?

Az sem mindegy, hol is jelented be a bajnok nevét, hiszen a mai világban minden egyes platformon máshogyan kell ezt közzétenned. Ne felejtsd el, hogy a játék többi résztvevőjét sem hagyhatod ki! Létrehozhatsz nekik külön mappát vagy csak kiteheted a képeiket, hogy lássák az ő munkásságuk is fontos volt számodra.

hozz létre sikeres versenyt

Minden hónapban a Fossil megajándékozza azt a felhasználóját, aki kitesz egy képet a termékükkel az instájára és hashtageli.

hozz létre sikeres versenyt

5. Tartsd szem előtt a díjat

Jól gondold meg, hogy mi az amit kitűzöl nyereményként, mert kell valami ami motiválja a résztvevőket. Ennek persze szorosan kell igazodnia márkádhoz, termékedhez vagy szolgáltatásodhoz. Ez segít elérni a megfelelő célközönséghez és elősegíti a marketingedet.

hozz létre sikeres versenyt

A svéd pop fesztiválnak a Popaganda szervezőinek az az ötlete támadt, hogy a line-up fellépőinek a nevét egy rejtvénybe rejtették és a helyes megfejtők között két jegyet sorsoltak ki.

hozz létre sikeres versenytTe jössz!

Ha úgy gondolod, hogy belevágsz egy jó kis versenybe mindenképp ügyelj arra, hogy milyen típusú lesz és melyik platformon akarod meghirdetni. Lassan majd rájössz, hogy hogyan a legérdemesebb ezeket létrehozni és mi az ami működik és mi az nem. Ne ijedj meg az ismeretlentől, hanem vágj bele! Mi csak azt tanácsoljuk, hogy hívd fel magadra a figyelmet a social médiában és tűnj ki a versenytársaid közül! Egy próbát megér!

Amennyiben  szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!

15 Valuable Tips on Running a Successful Social Media Contest


Ajánlott bejegyzések