Kommunikálj képekkel – kerüljön a márkád a középpontba

Szerző: Csorba Zsanett,
kommunikálj képekkel

Manapság egyre nehezebb a középpontba kerülni a márkáddal, viszont ha a megfelelő kép kombinációkat használod, akkor nem lehetetlen. Az Instagramon mérhető és látható is, hogy melyek azok a fotók, amelyek igazán megfogják a közönséget. Most olyan oldalakat mutatunk meg, ahol részletezzük, hogy vajon mit is csináltak jól.

Nézzük őket:

1. Meséld el a márkád sztoriját

Ha eddig még nem hallottál az Everlane márkáról, akkor itt az idő, hogy megismerkedj vele. Főként arról ismertek, hogy alapruhákat szerezhetsz be náluk szuper áron. Egy San Fransisco-i márka, akik teljesen radikálisan fogják fel a világ dolgait, tehát abszolút őszinték a termékeikkel kapcsolatban: honnan származnak, hogyan készülnek és mennyibe kerülnek. Egy olyan modellt képviselnek a piacon, amiről pontosan tudod, hogy mit képvisel és mit kaphatsz tőle. Elég jó, igaz?

Egy másik módszer arra, hogy jobban megismerd ezt a brandet az az, hogy megnézed az insta profilját. Tele van rengeteg szép, tiszta és elegáns fényképpel, amelyek jól illeszkednek a márkához. Egy semleges palettát alkalmaznak, ahol egyszerű kompozíciók és átláthatóság jellemzi őket.

Minden fotó úgy lett kialakítva, hogy részévé vált az Everlane vizuális történetének és ez segít továbbítani az alapértékeket és üzenetküldést az ügyfeleknek.

kommunikálj képekkel

kommunikálj képekkel

kommunikálj képekkel

Tehát van mit tanulni a csodás képekből! Amikor egy stílust próbálsz kialakítani, akkor figyelembe kell majd venned, hogy ez hogyan fogja alakítani a márkádat és hogyan fogod tudni felhasználni arra, hogy erősíts vele, milyen módon fogsz értékeket és hiedelmeket közvetíteni. Használd úgy, mint egy lehetőséget arra, hogy megmutatod a követőnek mennyire egyedi vagy. A stílus természetesen függ a márkától, itt az egyszerűség és átláthatóság szerepel a középpontban.

Ha szeretnél hasonlóan letisztult képeket, akkor nézd meg a Canva sablonjait, de ha nem felelnének meg akkor rengeteg ingyenes képet találsz, ahhoz hogy létrehozz valami különlegeset.

kommunikálj képekkel

kommunikálj képekkel

2. Strukturált képek

Ahogy a honlap is fogalmaz a Flowers for Dreams egy igénytelen egyetemi projektnek indult. Ahhoz, hogy pár dollárhoz jussanak a srácok úgy döntöttek, hogy rózsákat fognak árulni érettségi ünnepségeken. A nyereség felét az egyetemi “diétájukba” tették bele, a másik felét pedig alacsony jövedelmű hallgatóknak adták. A projekt híre hamar elterjedt és a szomszédos iskola is felkérte a főiskolai hallgatókat, hogy ünnepségeken is vállaljanak munkát. Megalakulásuk óta, ami 2012-ben volt, már több mint 140.153 $ adományozták jótékonysági célokra.

Ez egy szép történet ugye? Ez az, ami átsüt az Instagram fiókjukból is. Nem csak a szépen lefotózott virágokat láthatjuk, hanem egy vizuális történetet, amit megosztanak, hogy mennyire élvezik azt amit csinálnak. Ha megnézed a képeiket rendszeresen hoznak létre előre elrendezett fotókat, amiket nagyon szeretnek a felhasználók.

kommunikálj képekkel

kommunikálj képekkel

kommunikálj képekkel

Különleges kialakításokat alkalmaznak, de ezeknek nem kell bonyolultnak vagy zsúfoltnak lenniük. Választhatod a klasszikus darabokat, például betekintést nyújthatsz a márka mindennapjaiba vagy bemutathatod az egyedi jellemzőit.

Nézzünk néhány sablont, hogy ha szeretnél hasonló képeket létrehozni:

kommunikálj képekkel

kommunikálj képekkel

3. Mutasd be a termékeidet kreatív módokon

Élénk színek, textúrák és erős képek, ehhez hasonló fotókkal tölti fel a L’Oreal az Instagramját. A sok szép és merész kép között pedig ott díszeleg a brand szlogenje: Mert Ön megérdemli.

Az egyik legszembetűnőbb szempont a márkánál, hogy mesterien kezelik a színpalettákat. Egy játékos színkombinációt kapunk a képeikből, melyeket érdemes nézegetni és igazából alig lehet elszakadni tőle. Hasonlóan játszanak a kompozíciókkal, mint a virágboltos fiúk.

kommunikálj képekkel

kommunikálj képekkel

kommunikálj képekkel

Ahelyett, hogy csak a saját kontentjeit posztolná, figyel arra is, hogy az őt követőket megossza, amint használják a termékeiket. A tartalma dinamikus, változatos és szórakoztató.

Nézzük, hogyan lehet még beauty termékeket reklámozni:

kommunikálj képekkel

kommunikálj képekkel

4. Mesélj el egy sztorit

Annak érdekében, hogy erősítsd a hitet a követőidben csak vess egy pillantást a Brilliant Bicycle Co. által tervezett Instagram fotókba, melyeken első pillantásra látszanak, hogy könnyedek és szórakoztatóak. A legtöbb bejegyzés természetesen egy kerékpárt tartalmaz a mindennapi életben. Így minden egyes megosztott képen az látszik, mintha egy történetet mesélne el.

kommunikálj képekkel

kommunikálj képekkel

kommunikálj képekkel

Ahogy a Brilliant Bicycle Co. is mutatja nem kell egy komplex történetet kidolgoznod, elég csak egy képet megosztanod és máris köré épül egy sejtelmes kis történet. Csak figyelj arra, hogy a leírás valóban a képet magyarázza.

kommunikálj képekkel

kommunikálj képekkel

A középpontba kerülni sokszor nem egyszerű, de apró változtatásokkal azonnal a felfigyelnek rád a követőid, sőt újabbakat is bevonzhatsz, ha sikerül megtalálnod azt a rést, amivel hatni tudsz rájuk! Ne felejtsd el, hogy mindenképp kommunikálj képekkel, hiszen a fotók átvették a hatalmat az online világban!

Amennyiben  szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!

Instagram Inspiration: Vital Lessons From The Top Brands On Instagram


Ajánlott bejegyzések