Marketing megoldások Twitteren

Szerző: Csorba Zsanett,
marketing megoldások twitteren

Bár itthon még annyira nem divat, hogy a Twiterre is gondoljunk, mint lehetséges marketing eszköz, de a következő példák láttán, lehet téged is elkap majd az ihlet. Megsúgjuk azonban azt is, hogy ha nem is a Twitteren, de bármelyik social media felületen bevetheted a lentiek példájára létrehozott tartalmakat! Íme a legjobb marketing megoldások Twitteren, az igazán nagyoktól:

1. A márkák hangja

A brandeknek mindig is fontos volt, hogy a Twitteren is kifejezzék magukat. Minden egyes csiripeléssel, válasszal és minden trenddel a brandek egyedülálló módon mutatták meg az igazi énjüket. Amikor a Kit Kat kesztyűt dobott az Oreonak, azonnali választ kapott. A “támadás” alapja a Tic-Tac-Toe volt, azaz az amőba. A képeken is látszik, hogy mennyire kreatívan oldotta meg a két márka ezt a kis játékot.

marketing megoldások twitteren

Az Oreo mostanában az “Open Up” kampányát építgeti, ami az emberekkel és kultúrával fonódik össze, természetesen ezt is a Twitteren teszi.

2. Real-time marketing

Super Bowl XLVII döntőjén, amikor elment az áram, az Oreo nem tétlenkedett, abban a pillanatban kihasználta a lehetőséget és reagált. Ez volt az első alkalom, hogy egy márka abban a pillanatban reflektált egy eseményre! Ezzel új kreatív lehetőségeket nyitott meg. A brandek így hamar megtanulták, hogy hogyan kell felkészülni egy váratlan eseményre. A Snickers is azonnal lépett, amikor Suarez a 2014-es VB-n megharapta az egyik játékost.

marketing megoldások twitteren

marketing megoldások twitteren

A real-time marketing most sokkal fontosabb, mint valaha. A fogyasztók azonnali kielégülést akarnak a megfelelő szolgáltatásokkal. Az emberek több médiát fogyasztanak és ez megnehezíti a marketingesek életét, versenyezniük kell a figyelemért. Ahhoz, hogy egy cég fennmaradjon, haladniuk kell az árral.

3. Kreálj kulturális pillanatokat

A legtöbb márka már rájött, hogy a megfelelő marketinggel akár 140 karakterrel is lehet pozitív változást hozni az emberek életébe. Itt jön a képbe a Dove egyik kampánya, amely azokat a nőket célozza be, akiknek testképzavaruk van (tehát szinte minden nőt). A #SpeakBeautiful a 2015-ös Oscar alatt futott. (A képre kattintva meg is nézheted a kampányt, ami elég ütősre sikeredett.)

marketing megoldások twitteren

4. First screen

A televízió és a Twitter már régóta szimbiózisban élnek egymással. A márkák egy másodpercet nem hezitáltak, amikor a két képernyőt kellett összevonni. 2012-ben a Mercedes a #YOURDRIVE kampányával egy teljesen új lehetőséget nyitott meg, a néző választhatta ki, hogy mi történjen a reklám alatt, merre menjen az autó. Az utóbbi 10 évben egyre inkább a telefonok vették át az irányítást, így az okostelefon első képernyővé nőtte ki magát. Ezt bizonyította a McDonalds is, amikor az #AllDayBreakfast kampányukban mobilon ment a bejátszás.

marketing megoldások twitteren

5. Live Video

A márkáknak már nem lehet korlátozni a 30 másodperces szpotokkal, itt az élő videó. A GoPro kihasználta a lehetőséget és szövetségre lépett a Periscoppal, ezzel teljesen új élményeket nyújtottak, az embereknek.

marketing megoldások twitteren

6. Hashtag és az új vizuális formák

Ma már nehéz egy világot elképzelni, ahol nincs hashtag. Bekapcsolódik a közösségekbe és mozgalmakba, valamint lehetővé tette az új formai márkák identitását. 2011-ben az Audi lett az első márka, amely integrálta a hashtaget a SuperBowlba. A rajongóknak csak tweetelni kellett, hogy #Progressls és nyerhettek. Majd az Adidas is alkotott egy hasonlót a 2012-es londoni olimpia alatt, a #TakeTheStage és a #StageTaken hashtagekkel.

marketing megoldások twitteren

Az ehhez hasonló ötleteidet bevetheted más platformokon is, hiszen a felhasználók imádják azt ami kreatív, úgyhogy ha ezzel az összeállítással már elindítottunk valamit, akkor már megérte! :)

Amennyiben  szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkban.

10 ways marketing changed with Twitter


Ajánlott bejegyzések