Megszűnik a 20%-os szabály Facebookon
Először áprilisban lehetett híreket hallani a változtatással kapcsolatban, bár akkor ez még nem tűnt biztosnak és a Facebook hivatalos oldalán sem történt megerősítés, hogy a 20%-ra vonatkozó szabályok megszűnnének. Viszont most úgy néz ki, hogy a következő napokban vagy hetekben ez megszűnik.
A jó öreg 20%-os szabály
Néhány éve a Facebook korlátozta a szöveg mennyiségét a hirdetésekben. Ha egy képen 20%-nál több szöveg szerepelt akkor nem mehetett ki és elutasították. A kutatások is kimutatták, hogy azokon a képeken, ahol kevesebb volt a szöveg a felhasználók sokkal jobban szerették. Ezért felvetődik, a kérdés, hogy a Facebook miért döntött úgy, hogy ezen mégis változtat?
Afsheen Ali a Facebook termék és marketing managere ezt nyilatkozta:
Sok hirdetőtől kaptunk visszajelzéseket, hogy gyakran nem volt mindig egyértelmű, hogy egy hirdetésnek milyen követelménynek kell megfelelnie. Ezért egy új megoldáson dolgoztunk, ami a vásárlói élményt igyekezett fejleszteni, ez azt jelenti, hogy a hirdetők nagyobb rugalmasságot kapnak a jövőben.Mi fog változni? Mostantól az 5x5-ös háló nem érvényes és a képeket a szövegek nézőpontjából négy kategóriába fogja megkülönböztetni:
- OK
- Low
- Medium
- High
Amennyiben szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!