Megszűnik a 20%-os szabály Facebookon

Szerző: Csorba Zsanett,
megszűnik a 20%-os szabály

Először áprilisban lehetett híreket hallani a változtatással kapcsolatban, bár akkor ez még nem tűnt biztosnak és a Facebook hivatalos oldalán sem történt megerősítés, hogy a 20%-ra vonatkozó szabályok megszűnnének. Viszont most úgy néz ki, hogy a következő napokban vagy hetekben ez megszűnik.

A jó öreg 20%-os szabály

Néhány éve a Facebook korlátozta a szöveg mennyiségét a hirdetésekben. Ha egy képen 20%-nál több szöveg szerepelt akkor nem mehetett ki és elutasították. A kutatások is kimutatták, hogy azokon a képeken, ahol kevesebb volt a szöveg a felhasználók sokkal jobban szerették. Ezért felvetődik, a kérdés, hogy a Facebook miért döntött úgy, hogy ezen mégis változtat?

Afsheen Ali a Facebook termék és marketing managere ezt nyilatkozta:

Sok hirdetőtől kaptunk visszajelzéseket, hogy gyakran nem volt mindig egyértelmű, hogy egy hirdetésnek milyen követelménynek kell megfelelnie. Ezért egy új megoldáson dolgoztunk, ami a vásárlói élményt igyekezett fejleszteni, ez azt jelenti, hogy a hirdetők nagyobb rugalmasságot kapnak a jövőben.

Mi fog változni?

Mostantól az 5×5-ös háló nem érvényes és a képeket a szövegek nézőpontjából négy kategóriába fogja megkülönböztetni:

  • OK
  • Low
  • Medium
  • High

A cikk példákat is hoz a négy kategóriára, hogy hogyan is kell ezeket elképzelni:

1. OK

megszűnik a 20%-os szabály

A Facebook szereti a kis mennyiségű szöveget illetve a szöveg nélküli képeket.

2. Low

megszűnik a 20%-os szabály

A már ismert szabályok által előírt kevés szöveget tartalmazó kép.

3. Medium

megszűnik a 20%-os szabály

Ez lehet, hogy már drágább lesz, hiszen meghaladja a 20%-os szabályt.

4. High

megszűnik a 20%-os szabály

A hirdetés nem fog megjelenni, hiszen nagyon sok rajta a szöveg!

A következő hetekben felkészülhetünk a változtatásokra, hiszen hamarosan érvénybe lép, hogy megszűnik a 20%-os szabály Facebookon! Kíváncsiak vagyunk rá, hogy a hirdetések hogyan fognak megjelenni az elkövetkezendő időszakban!

Amennyiben  szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!

It’s Official: Facebook Text Rule in Ad Images is Changing


Ajánlott bejegyzések