Ha foglalkozol online marketinggel, szinte garantált, hogy megfogalmazódott már benned az, hogy az Instagram is jó lehet valamire. Ezt a felismerést valószínűleg az a gondolat követte, hogy bárcsak lenne egy hasznos felmérés, ne adj Isten ízlésesen elkészített infografika, ami bemutatja az Instagram hazai közönségét és a felhasználók szokásaiba is betekintést nyújt. Mivel a cikkre kattintottál, most biztos te is a levegőbe csapsz, hiszen bizony eljött ez a pillanat!
Végre megtudhatod, hogy mik a legnépszerűbb tartalmak az Instán, melyik korosztály mitől megy falnak, mi számít menő hashtagnek és vajon kiskutyás vagy kaja pornós képekkel kell-e elárasztanod a világot a siker érdekében. Lássuk hát (ha a képekre kattintasz, azokat nagyobb méretben is szemrevételezheted)!
Instagram itthon

Az Instagramot világszerte több mint 300 millió felhasználó használja, leginkább a többi nagy közösségi oldal mellett, kiegészítő elfoglaltságként. Bár ez utóbbi kis relevanciát mutat, az Instagram tartalmát tekintve, a magyar adatok alapján nagyon is élő közösségként működik, bizonyos témákban pedig kimondottan jól pozícionált.
Sírva vigadó nemzet lévén érdekesség, hogy a 100 leggyakrabban használt hashtag között mindössze egyetlen egy negatív jelentésű szó szerepel. Ez nem más, mint az #unalom, vagyis a magyar közönség vevő a vidám, felpörgető, kreatív tartalmakra.
A 100-ból viszont csak 10 magyar eredetű szó vagy kifejezés, a válaszadók ötöde pedig egyáltalán nem használ hashtaget, ami arra enged következtetni, hogy nem a nagyközönségnek szánják a képeket, mintsem a szűk környezetüknek.
A #foodporn képek még mindig menőnek számítanak, a nőket viszont a mémek és a vicces képek, a pasikat pedig a divatcuccok riasztják el - mondjuk erre számítottunk. A topban vannak még a selfiek, a különleges tájakat ábrázoló fotók és a spontán(nak tűnő), elkapott pillanatképek.
Ezzel szemben a gyerekfotókat valami oknál fogva utálja a 26-35 éves korosztály. Bezzeg az örökérvényű Coelho és Oravecz szintű idézetek továbbra is tartják magukat.

A babás képek ugyan nem, de a cuki állatos fotók töretlen népszerűségnek örvendenek, aminek kapcsán hasznos lehet tudni, hogy a macskás fotókkal versenyelőnybe kerülhetsz, legalábbis a számok szerint.

A magyar Instások döntő többsége naponta (sőt egy nap többször is) megnézi, hogy mi újság, de tartalmat a többség ennél sokkal kevesebbszer tölt fel, azt viszont ismerkedésre is használják.
Ami jó hír lehet egy esetleges Instagram kampány tervezgetése kapcsán, hogy a válaszadók nagy része mások Instagram hírfolyamát érdekesebbnek (48,5%) és közvetlenebbnek (48,2%) találja, mint a
facebookosat!
Amennyiben kíváncsi vagy a többi részletre - még nem lőttünk le minden poént -, például hogy kik az Instagram legfényesebb csillagai, ide kattintva megnézheted a
teljes kutatást.
Forrás:
Magyar Instagram Körkép/Crane (
http://crane.hu/instagram)
Együttműködő partner: MIK