Snapchat az üzletben: használd ki a lehetőségeket

Szerző: Hegedüs Hedvig,

A Snapchat fénykorát éli, így érdemes a vállalatoknak is megfontolni a felület használatának lehetőségét, hogy a fiatalabb generációval is kapcsolatba tudjanak lépni. 

A Snapchat első ránézésre kicsit félelmetesnek tűnik, de semmi ok az aggodalomra, ez egy nagyszerű platform arra, hogy növeld céged láthatóságát és értéket közvetíts mindezzel vásárlóid felé. Nem mindegy azonban, hogy mit csinálhatsz és mit nem a felületen, így összeszedtük azokat a dolgokat, amelyek a legfontosabbak.

A Snapchat a pillanatokról szól, amelyeket megoszthatsz követőiddel, ezzel is azt elősegítve, hogy betekintést nyerhetnek üzleti folyamataidba. Mindez arról szól, hogy apró információkkal foglald le közönségedet a hosszabb bejegyzések helyett.

Snapchat

Lássuk tehát, hogyan futtathatod fel üzleted a Snapchaten!

1. Légy partner a befolyásosokkal

Azzal, hogy befolyással rendelkező partnereket szerzel a platformon, elkötelezett követők bázisát hozhatod létre. A megfelelő közönség követni fogja a tartalmaidat Snapchaten is, mutasd meg, milyen irányba fejlődik a branded!

2. Mutasd be, hogyan működik terméked

Nagyszerű megoldásokat találhatsz arra, hogyan mutasd be terméked a Snapchaten. Könnyen extra információkkal láthatod el vásárlóidat, és bármilyen kérdésükre válaszolhatsz is ezen a felületen. Tudasd előre a közönségeddel, hogy ilyesmit posztolsz majd, hogy meg tudják nézni ezeket a tartalmakat is.

3. Tekints a színfalak mögé

Azzal, ha követőidet beengeded a háttérmunkába és betekintést nyernek brandedbe, olyan élményhez juttatod őket, amelyet máshol nemkapnának meg. Mutass meg egy fotózást, egy napot az irodából vagy tegyél fel egy backstage videót a közelgő eseményed kapcsán. Követőid érezni fogják, hogy ilyen tartalmat más felületen nem kapnak meg.

4. Mixeld a képeket, videókat és szöveget

Ahhoz, hogy dinamikus tartalmat hozhass létre, keverd a bejegyzések típusait. Használj videót, képet, szöveges posztokat. Ha a követőid látják kreativitásod, sokkal könnyebben elköteleződnek márkád felé.

Snapchat

5. Tervezd meg a sztoridat

Érdemes egy olyan összesítőt és tervet készíteni mielőtt elkezded használni a Snapchatet, amelyen összegyűjtöd, miket szeretnél posztolni, mire használnád a felületet. Ha mindez megvan már a folyamat elején, könnyen megy majd a tartalomkészítés, hiszen tudni fogod, mikor kell szöveget írni, milyen hosszú videót kell készíteni az adott napra.

6. Használd a Snapchat matricákat, emojikat. filtereket és firkákat

A Snapchatet csak a vicc kedvéért is használhatod, hiszen a beépített emojik és matricák könnyen megnevettetik az embereket. Megfelelő alkalmak esetén ezekkel is sikered lehet!

Snapchat

7. Keltsd fel a figyelmet

Nehéz feladatnak tűnik, hogy felkeltsd a Snapchat felhasználóinak figyelmét, de valójában nem lehetetlen. Használj “call-to-action” felhívásokat a szövegedben és kérd, hogy kövessenek téged! Megkérdezheted a közönségedtől, hogy két dolog közül melyiket válaszd, ezzel is arra ösztönözve őket, hogy megnézzék a sztoridat.

8. Ne felejtsd el, ki nézte meg és ki csinált képernyőfotót sztorijaidról

Mielőtt eltűnne egy-egy feltöltött pillanat, ne felejtsd el ellenőrizni, hogy hányan nézték meg, és készítettek róla képernyőfotót. Ebből is információt kapsz arról, hogy mennyien követik ténylegesen oldalad, kik a potenciális vásárlóid.

9. Hozz létre Geofiltert a következő nagy eseményhez

A Snapchat Geofilterei tökéletes lehetőségek arra, hogy erősítsd a márkatudatosságot. A platformon létrehozhatsz saját branded számára különböző filtereket, ezzel is elősegítve azt, hogy minél többen felismerhessék a márkádat.

10. Ne tegyél fel irreleváns tartalmat

Fontos, hogy csak olyan tartalmat tölts fel oldaladra, amely közel áll az érdeklődési körödhöz és márkádhoz. A kontextus a legmeghatározóbb a célközönséged számára, így ne használj olyan megoldásokat, amelyek számukra nem lesznek érdekesek.

11. Ne posztolj hosszan

Végül pedig ne legyenek hosszú snapjeid, hiszen a Snapchaten 200 másodperc alatt körülbelül 20 bejegyzést néznek meg az emberek. Posztolj röviden, tömören és lényegre törően!

Az, hogy a Snapchatet is használd üzleted építésére, sok erőfeszítést igényel, de hidd el megéri, hiszen ezen a felületen olyan közönséget is megcélozhatsz a különböző lehetőségekkel, akiket más felületeken nem találnál meg. Használd ki a Snapchat adottságait, hogy megmutasd közönségednek branded értékét és elmélyíthesd a kapcsolatod velük az exkluzív tartalmakkal.

Ha még több ötletet és inspirációt szeretnél gyűjteni az online marketing és a közösségi média világából, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkba,
az Online Marketing Inspirációkba!

Snapchat for Business: 12 Do’s and Don’ts


Ajánlott bejegyzések