Menü

Nem tudsz miről céges blogot írni? Dehogynem!

Tartalommarketing témakörben általában csak a marketinges cégek kerülnek szóba, pedig valljuk be, hogy az egyébként is ezzel foglalkozó szakembereknek nem nagy varázslat megtalálni, megszólítani és elérni azt a piaci szegmenst, akit szeretnének. Vannak azonban olyan vállalkozások, amelyeknek szinte lehetetlennek tűnik a tartalomgyártás. Legalábbis a termékükhöz, szolgáltatásukhoz szorosan kapcsolódó fajta... Szeretnénk megmutatni, hogy ez koránt sincs így. Mutatunk 10 példát olyan cégekre, akik - úgymond - unalmasabb iparágban tevékenykednek, mégis ontják magukból a minőségi tartalmakat. Ráadásként pedig adunk néhány tippet is, hogy hogyan lehetne követni az ő példájukat.

Légy szakértő

Minden iparágban vannak szakértők. A marketingeseknek többek között biztos ismerős Seth Godin neve, ennek megfelelően pedig minden szakmának vannak ilyen meghatározó képviselői. Vegyük például az Autodesket: már egy ideje nagy erőkkel dolgoznak azon, hogy pozíciójukat hatékonyan tartsák a fenntartható tervezés területén - amiről a legtöbben valószínűleg még csak azt sem tudják, hogy létezik. Ez többé kevésbé sikerül is nekik, így következő lépésként igyekeznek más siteokat és bloggerek (közvetve és közvetlenül) rávenni arra, hogy említsék meg őket. Így nem tűnik önreklámozásnak a dolog, viszont tovább szilárdítják a pozíciójukat. A cég igazgatójának nevére keresve látszik is, hogy jól működik a stratégia, hiszen számtalan helyen szerepel a találat:

Content marketing tippek - Autodesk

A taktika remek lehet bármilyen cégnek, aki hírnévre és további ügyfelekre szeretne szert tenni, de kevés eszköze van a saját tartalom gyártásra. Találj hát valamit vagy valakit a cégnél - akár saját magadat - aki érdemes arra, hogy rá építsd a stratégiát. Használd ki az énmárkában rejlő lehetőségeket és fektess ebbe! Publikálja a szakterületeden, adj elő és gondoskodj róla, hogy az anyagaid a sajtóhoz, szakblogokhoz is eljussanak.

Oktasd az ügyfeleket!

Az új ismeretek közvetítése mindig hatékony eszköz, ráadásul szinte mindenkinél működik. Tartalmat gyártani ilyen céllal jóval egyszerűbb az egészséggel, életstílussal vagy hasonlóan népszerű témákkal foglalkozó cégeknek, ám nem lehetetlen az 'unalmasabb' iparágakban működőknek sem! Egy ideje ugyanis tudjuk, hogy az elkészített tartalomnak nem kell feltétlenül szorosan kapcsolódnia a cég profiljához. Ott van például a DailyBurn: az oldal életmóddal és edzés tippekkel foglalkozik, ám a valaha volt legnépszerűbb bejegyzésük a diófélékről szólt. Meglepő ugye? Egészen pontosan az volt a cikk témája, hogy a csonthéjasok hozzájárulhatnak a hosszú élethez, szóval volt köze az egészséges életmódhoz, de nem hasonlított a korábbi posztokhoz.

Content marketing tippek - DailyBurn

Akkor most nézzük, mit lehet tenni, ha kevésbé izgalmas területen dolgozol: a When I Work egy munkaerőközvetítő vállalkozás. Nem ígér egetrengető izgalmakat, ugye? Blogot írni sem könnyű a témáról, hiszen hamar halálosan unalmassá lehetne válni, ám az üzemeltetetők ügyesen felismerték, hogy számos olyan téma van, ami érdekelheti az álláskeresőket vagy az alkalmazókat. Lehet írni a stresszkezelésről, az üzleti marketingről, de adhatnak akár öltözködési tippeket is az állásinterjúra. Mindössze annyi a dolgod, hogy próbálj meg nyitott lenni és feltérképzeni, hogy mi az ami érdekelheti a célcsoportodat.  

Segíts nekik!

Az emberek többsége idegenkedik a számoktól, így a pénzügyi szektor csak igen keveseknek vonzó. Legalábbis hacsak nem a befolyt milliókat kell számolgatni... Ebben a tárgykörben ráadásul a spórolásnál messzebb sem igazán lehet tekinteni, de a BankRate rájött, hogy mi az amivel több lehet másoknál, ez pedig a segítségnyújtás. Létrehoztak egy pénzügyi kalkulátort, amivel az adózási formától az adósságok kezeléséig mindenre egyszerűen talál megoldást az ügyfél. A felület színes, jól átlátható és igen szemléletes, így könnyebben befogadhatóvá teszi ezt a száraz és sokaknak közel felfoghatatlan témát. Content marketing tippek - BankRate Az ötlet végül annyira sikeres lett, hogy a BankRate gyakorlatilag szinonímájává vált a külföldön használt online hitelkalkulátoroknak. Az ötletük egyszerű és nagyszerű, nem mellékesen rengeteget segít az embereknek. Természetesen nem arra célzunk, hogy ilyen korszakalkotó megoldásokhoz kell folyamodnod. Bőven elég, ha rájössz, hogy mi az, amivel a saját ügyfélköröd segítségére lehetsz.  

Válts nézőpontot!

Az is biztos, hogy az ingatlanos kérdések sem szolgáltatnak egész éjen át ébren tartó olvasmányokat. Legalábbis egészen addig ezt hihetted, amíg nem találkoztál a Movoto blogjával. A szerkesztők olyan fenomenális lazasággal kezelik a blogot, hogy azt tanítani kéne. Külön ajánljuk a 25 őrült dolog, amiről nem is tudtál, hogy Floridában létezik című bejegyzést.

Content marketing tippek - Movoto

A cikkek okosak és viccesek és a legtöbb esetben egyáltalán nem az ingatlanokról szólnak, sokkal inkább adott területekről, városokról, amik potenciális letelepedési célpontok lehetnek. Egy szó mint száz, ha minket kérdezel, a nézőpontváltás és a konkrét témától való eltávolodás jó tartalommarketing stratégia lehet az unalmas iparág esetén: ilyenkor olyan támogató tartalmat kell gyártanod, amit élvezettel olvasnak a potenciális ügyfeleid.  

Lelkesedj!

Nehéz elképzelni, hogy még az izgalmat nélkülöző dolgoknak is vannak rajongói. Nem számít mennyire furcsa vagy szokatlan egy téma, biztos van valaki, aki lelkesedik érte. Ezt bizonyítja a Los Angelesből származó Caitlin Doughty is, aki bizony temetkezési vállalkozó, és imádja! Mi is esküdni mertünk volna rá, hogy ha van ágazat amiből nem lehet tartalomgyártással pénzt keresni, az a temetkezés, de tévedtünk. Caitlin YouTube csatornája immár 47 000 feliratkozóval büszkélkedhet. Ráadásul blogot is ír. Arról persze lehet vitatkozni, hogy mennyire etikus amit a vállalkozó művel, de tény, hogy jól csinálja és hát (elnézést!) neki is meg kell élnie valamiből. Ahhoz, hogy ezzel a módszerrel népszerűsítsd magad és a vállalkozásod, valószínűleg picit őrültnek kell lenni, de az ideális mégis az lenne, ha mindenki rajongana azért amit csinál és ezt szeretné a világ képébe kiabálni.  

Készíts és ossz meg videókat!

Hány videót néznél meg a robotgépekről? Egyet sem? Megértjük, de most tedd félre ezt az előítéletes magatartást és nézd meg a Will It Blend? videóját!

Sokkal jobb, mint amire számított nem igaz? A kampány mögött egy robotgép gyártó cég, a Blendtec áll. Az ötletük az, hogy úgy bizonyítják az eszközök kiváló minőségét, hogy tulajdonképpen bármit ledarálnak a világon. Ebben a videóban éppenséggel egy vadiúj iWatch került a turmixgépbe (valószínűleg a várólistás rendelők könnycseppjeivel elegyítve). A 2006 óta futó kampánnyal 700%-os növekedést értek el az eladások terén, és valóban, aligha lehetne hatékonyabban menővé tenni a terméket, mint az ilyen látványos demonstrációk. Ha elő tudsz rukkolni bármi hasonlóval, a videót posztold a cikk alá!  

Mesélj!

Hamar rájöttek a szakértők, hogy iszonyú nehéz megragadni a felnőttek figyelmét, ám a gyerekekhez hasonlóan egy jó story bármikor jöhet. Ezt a felfedezést használta ki a szintén pénzüggyel operáló Turbomax:

Sehol sem mondják a videóban, hogy "Gyere és próbáld ki a mi szolgáltatásunkat, mert mi vagyunk a legjobbak!", hiszen egyszerűen nincs rá szükség. Az adókról áthelyezték a hangsúlyt egy fiatal párra, hiszen a fiatal házasoknak gyakran akad pénzügyi gondja - amire a Turbomax természetesen megoldást kínál. Nincs push marketing, az érzelmek megragadására koncentrálnak és ez bizony működik.

Nem kell Oscar-díjas filmet alkotnod, de ne felejtsd el, hogy gyerekkel és kutyával (szinte) mindent el lehet adni, mindössze próbálj történetet kanyarítani az eladásra váró terméked köré! Ha sikerült, oszd meg velünk is!

Figyeld a híreket!

Biztos szeretnél lenni abban, hogy az általad készített tartalom siker lesz és eléri a közönségét? Nincs más dolgod, mint figyelni a friss híreket és lehetőség szerint elsőként lecsapni azokra a problémákra, amik a célcsoportodat foglalkoztatják és aköré építeni a tartalmat. Pontosan ezt tette a felhő technológiával dolgozó telefonos cég, a ShoreTel Sky is. Nem hangzik túl izgalmasnak a tevékenységi körük, ugye? Nem is az, ezért egy olyan oldalt hoztak létre, ahol a legfrisebb hírekkel kapcsolatos tartalmakat hoznak létre. A módszerrel 42%-os növekedést értek el a konverziókban.

Content marketing tippek - ShoreTel

A legjobb a módszerben, hogy a végletekig egyszerű és nem is kell kreatív író ahhoz, hogy elkészüljön. Elég lehet, ha készítesz egy aloldalt a website-odon, ami az iparági hírekkel foglalkozik, így máris özönleni fognak a kattintások. A híreket persze követni kell, és fel kell dolgozni őket, de ez még egyszerűbb szerkesztői feladat, mint teljesen saját kreatív ötleteket gyártani folyamatosan.  

Kreálj személyiséget!

Láthattad, hogy pénzügytől a temetkezésig bármi köré lehet tartalmat készíteni, így zárásul egy olyan témát választottunk, amiről szinte senki sem beszél. Bár természetes, létfontosságú folyamat, a mosdóba járásról mégsem beszél soha senki, már ha eltekintünk a szinte kivétel nélkül kellemetlen WC papír reklámokról, amik valahogy sosem sikerülnek igazán jóra. Az ügy egyik árnyoldalával, a nyilvános toalettekkel foglalkozuk a Charmin WC papír "Sit or Squat" (ülj vagy guggolj) appja, amivel a közelben lévő tiszta WC-ket lehet megtalálni. A vállalkozásukban nincs semmi vicces vagy vonzó, mégis képesek voltak a tartalom marketing eszközéhez nyúlni ezzel a pimasz applikációval.

Content marketing tippek - Charmin

Ha szeretnéd alkalmazni az ötletet, nem kell drága appra vagy webfejlesztésre költened, sokkal inkább arra kell koncentrálnod, hogy találj valami merészet és/vagy vicceset, amivel személyiséget csempészhetsz a vállalkozásdba vagy a termékedbe. Mint láthattad ez korántsem olyan nehéz feladat, bármilyen izgalommentes iparágról van is szó. Bármilyen ötletet, észrevételt vagy produktomot szívesen látunk alul a kommentek között, ami kapcsolódik a bejegyzéshez!  

Rabih Cassis - Content Marketing Content Marketing in Boring Industries: 10 Tips from 10 Companies Doing it Right

blog