Menü

A 2020-as marketing stratégiád hozza el a kampányok halálát?

Miért 2020 és miért nem 2019? Nos, úgy gondoljuk, hogy érdemes mindig egy lépéssel előrébb járni, úgyhogy elmentünk a londoni Technology For Marketing konferenciára és begyűjtöttük a leghasznosabb tippeket, amik segíthetnek fellendíteni az üzletet.

Röviden a rendezvényről

A Technology For Marketing (TFM) az Egyesült Királyság egyik olyan jelentős rendezvénye, amely a marketingtechnológia iránt érdeklődőknek szól. A rendezvény több, mint 9500 marketingest és döntéshozót köt össze a legújabb marketingtechnológiák szolgáltatóival. A részvétel éppen olyan fontos az önfejlődés, mint az üzleti növekedés, a továbbképzés és a felejthetetlen időtöltés szempontjából. Ráadásul az inspiráló konferencia program mellett a TFM két napon keresztül kínál lehetőséget a kiállítóknak a hálózatépítés és a lead generálás számára. Idén a TFM egy helyen és egy időben zajlott az ad:tech Londonnal és az eCommerce Expoval, így egy olyan szinergiát létrehozva, amiben érdemes volt részt venni.

A legjobb gondolatok

Bár napokig tudnánk mesélni az élményekről, a hosszas beszámoló megírása helyett arra gondoltunk, hogy csak a legérdekesebb gondolatokat osztjuk meg, hogy könnyebb legyen átlátni és így alkalmazni is őket.  
Things Your Customers Hate About You - Talia Shani, Director of Marketing, Yotpo
A mindennapi életben az ügyfelek pontosan elmondják, hogy mit akarnak, mi számít nekik és pontosan hol és hogyan kell koncentrálni az időt és az erőforrásokat a sikerhez, de a cégek sokszor még csak meg sem hallják őket. Amikor viszont a Yotpo megvizsgálta mindazt, amit az eCommerce vásárlók elmondtak az elmúlt évben (AI és gépi tanulás segítségével több millió véleményt gyűjtöttek össze), néhány meglepő dolog derült ki az ügyfelekről. Például, hogy miért utálnak minket... és a te cégedet is.
  • Az online véleményekben leggyakrabban előforduló kifejezések: minőség, szolgáltatás, termék, szállítás, SZAG/ILLAT, FÉRJ
A lista eleje még érthető, de a vége már érdekes, ugye? Illetve, mint azt tudjuk, véleményt írni két esetben szoktak az emberek. Ha valamivel kiemelkedően elégedettek vagy ha egyáltalán nem azok. Mit gondolsz, milyen kontextusban szerepelhet egy reviewban a szag szó? Talán inkább nem is akarjuk pontosan tudni. A férj szó viszont arra enged következtetni hogy a női vásárlók gyakran a férjük számára rendelnek, így erre odafigyelni jó marketing fogás lehet.
  • A leggyűlöltebb ipari szegmensek: egészséges ételek, irodai kiegészítők, hajápolás, fürdő- és úszóruhák (minőség, illeszkedés), fehérnemű (méret, illeszkedés)
A fentiek igazán problémás termékek, így aki ezeket szolgáltatja, bizony számítson az elégedetlenkedők hadára. Nem jó a vásárlóra a bikini? Akkor az bizony a te hibád lesz..., úgyhogy jó, ha előre felkészülsz kríziskommunikációból.

  • A legkedveltebb iparági szegmensek: ajándékok és parti kiegészítők, gyerekruhák és kiegészítők, férfi ruházat, testápolás, tea és kávé
Ezek viszont már a hálásabb termékek, ahol viszont sokkal nagyobb a verseny is, szóval mielőtt hátradőlnél, inkább kezdj el gondolkodni, hogy mitől leszel egyedi, nem csak egy a millióból. Amennyiben vannak kedvelt és utált termékek és iparágak, akkor ez biztosan így van minden téren, mondjuk az országok esetében is. Van tipped, hogy az online vásárlói/látogatói vélemények alapján melyik a legjobb és a legrosszabb EU-s ország? Biztosan nem találnád ki:
  • A leginkább utált ország Európában: Franciaország (általános érzés: 0.68, átlag megítélés csillagokban: 4.1)
  • A legjobbra értékelt ország Európában: Great Britain (általános érzés: 0.78, átlag megítélés csillagokban: 4.5)
Mi ebből a tanulság? Az, hogy az ügyfeleid megismerésekor nem elég tippekre vagy megérzésekre hagyatkozni, hiszen ehhez szinte hatodik érzékre van szükség, úgyhogy ne sajnáld az időt és az energiát (+pénzt), hiszen csak közelebb kerülhetsz a sikerhez!  
Death of the campaign - Matt Harris, Director Communications & Marketing Strategy, Barclaycard
A Barclaycard Anglia legkedveltebb hitelkártya kibocsátója, így ha valaki, hát ők biztosan tudnak mesélni a felhasználói és vásárlói szokásokról. Az előadásban Matt Harris esettanulmányon keresztül mutatta be, hogy mi okozta a kampányaik halálát, illetve adott 5 tippet, amit érdemes betartani a siker érdekében:
  1. Csak azért, mert beszélhetsz az ügfeleidhez, nem biztos, hogy kell is
  2. Tervezz úgy, hogy alkalmazkodóképes és skálázható legyél. Mármint a kampányaid.
  3. Ismerd fel, hogy a jövőben új szakai tudáskészletre lesz szükséged ahhoz, hogy sikeres maradj
  4. Az emberi rálátás és beavatkozás kell, hogy szabályozza az omnichannel lehetőségeket
  5. FELEJTSD EL A PROJEKTEKET! Tekints a dolgokra inkább úgy, mint egy folyamatos végrehajtási, iterációs és optimalizálási programra, ami során új technikákat alkalmazhatsz és jobban megismerheted az ügyfeleket.

Your 2020 Content Marketing Strategy - Julie Atherton, Managing Director, Small Wonder - IDM
Ahogy a bevezetőben is írtuk, nem árt, ha legalább egy lépéssel meg tudod előzni a versenytársakat. Ne legyél az, aki még a 2019-es tervekkel sincs kész, pedig lassan vége az évnek... légy az, aki már 2020-at is összerakta fejben!

1. Szabd testre a márka-élményeket A fogyasztók azt szereteik (és már el is várják), ha a tartalmak az igényeikhez vannak szabva, ráadásul ha lehet, valós időben. A Google, az Amazon és a Netflix tapasztalatai alapján a felhasználók szinte egyáltalán nem tolerálják a számukra nem megfelelő tartalmat, ez pedig biztosan súlyosbodni fog a következő években. 2. Vezess technikai tudású marketing csapatot Az Adobe által, a közelmúltban végzett kutatás azt mutatja, hogy a legsikeresebb vállalkozások már használják vagy mérlegelik az AI, VR vagy IoT használatát. Ugyanakkor óvatosnak kell lennünk, hiszen a marketing csapatoknak meg kell érteniük a tech kínálta lehetőségeket, amihez idő kell. Csak azok lesznek képesek a helyes döntések meghozatalára, akik a megfelelő szaktudással látják át a helyzetet.

3. Biztosítsd a kreatív szabadságot Az AI adta lehetőségek lenyűgözőek, efelől nincs kétség, ráadásul képesek arra, amit az emberi munkaerő csak nagyon költségesen és elképesztően hosszú idő alatt tudna létrehozni. Vegyük például a Nutella közelmúlt béli kampányát, aminek keretén belül 7.000.000. egyedi csomagolásban adták ki sokak kedvenc mogyorókrémét. Jól olvasod, hétmillió! Ehhez nem volt másra szükség, mint hogy a kreatívok létehozták még emberi aggyal felfogható mennyiségben az alap motívumokat, amit aztán a mesterséges intelligencia szinte végtelen számban tudott komibálni, sőt teljesen újakat létrehozni. Mi az eredmény? A vásárlói elköteleződés számokban már csak alig kifejezhető növekedése.

4. Használd ki a social sharing lehetőségeit A cégek és a marketing teamek többségét a baby boomerek vezetik, pedig a célcsoportok többségét az X és Y generációs teszik ki, számuk pedig egyre csak növekszik, ahogy fizetőképessé válnak, ráadásul már itt vannak a kapuban a Z-k is.

Annak érdekében, hogy a tartalmakat megtalálják és megosszák a felhasználók, létfontosságú a viselkedésük és a digitális terek közötti kölcsönhatások megértése. A WhatsApp, a Messenger és a magán megosztású tartalmak létrehozása növeli a márkák láthatóságát és megkerüli az adblocking növekedését. Ahhoz, hogy 2020-ra is hatékony tartalom marketing stratégiát lehessen létrehozni, a márkáknak el kell gondolkodniuk az ügyfeleik változó viselkedéséről és elvárásaikról, az új technikák kínálta lehetőségekről és a csapatuk azon képességéről, hogy kreatívan kihasználhassák az innováció erejét.

Hasznosnak találtad a bejegyzést? Oszd meg másokkal is!

Képek: Technology For Marketing

Supercharge your content marketing strategy

blog