Sütik kezelése

2020-as online marketing trendek

Szerző: ,

A marketing iparága egyre gyorsabban növekszik. Hihetetlenül dinamikus, mert meg kell felelnie a fogyasztók elvárásainak és vágyainak, amik szintén állandóan változnak. A magas konverzió és az ügyfelek figyelme miatt elengedhetetlen, hogy a reklámozás lépést tartson a világgal. 2020-ra újabb transzformáció várható, köszönhetően a sokrétű felhasználói, vásárlói igényeknek!

Pár éve még a TV- és rádióreklámozás fontos szerepet játszott a reklámozók életében, azonban a technológia gyors fejlődésének köszönhetően ezek az arányok mára teljesen átalakultak, és a változás tendenciája nem állt meg mind a mai napig. A rádió szinte teljesen elvesztette a relevanciáját és a digitális marketing fókusza miatt megeshet a televízió is erre a sorsra fog jutni éveken belül. Mik erősödnek folyamatosan?

  • Okostelefonok és alkalmazások
  • Internetes szolgáltatások
  • Videók
  • Közösségi média

2018-ban az USA 203 milliárd dollárt költött digitális marketingre, Kína 195, Japán 183 milliárdot. A 2020-as trendeket megnézve ez az összeg csak növekedni fog. Egyre nagyobb közönséget kell elérni, a nemzetközi gazdaság is változik, folyamatosan új termékek jelennek meg a piacon, így az egyedüli lehetőség ekkora tömeg elérésére a digitális marketing lehet. A TheDrum felmérése alapján a digitális ipar a következő évben további közel 75 milliárd dollárral nő tovább!  Azok az online hirdetések, amik nem okostelefon kompatibilisek eltűnnek a süllyesztőben a “nem felhasználóbarát” élmény miatt. Emellett, ha csak a telefonos emojikat és filtereket nézzük, vagy az okos eszközöket, az AI térhódítását badarság lenne nem felvenni a marketing eszközök listájára.

Hang alapú keresés

A Social Report felmérése szerint 2018-ban 56 millió “okos beszélő” lett eladva. Ennek ellenére az Alexa, Google Home és Sirire gyártott marketing és reklámozási opciók még teljesen kiaknázatlanok, gyerekcipőben járnak! 2017-ben például a Google Home felhasználók észrevették azt, hogy a reggeli hírek után nemsokkal a Szépség és a Szörnyeteg beharangozóját játszotta le a Google. Az ilyen típusú reklámok még ritkák, ám egyre nagyobb teret hódítanak meg.  2019-ben már egy fokkal jobban kezelték az okos lejátszós reklámokat. Tökéletes példa, hogy Alexától koktélreceptekhez csak úgy juthatunk, hogy Alexa a Patrónról rakjon össze neked valamit. Amennyiben az okos beszélők még mindig egy távoli világnak tűnnek, a Google hangalapú keresése is növekszik. A legújabb adataik szerint a Google keresések 20%-a már hang alapú keresés volt. Ami ennél is jobban mutatja a kényelmes keresést, hogy a 18-29 éves emberek 71 százaléka inkább a telefonos asszisztensét használta okostelefonján, amennyiben szüksége volt valamire, nem gépelt és kutatott.

SERP

Elsőnek lenni már nem feltétlenül jelenti azt, hogy te vagy, akit először kiad a kereső. Most már a 0. helyezettnek van a legkedvezőbb pozíciója. Ez az a kis felugró keresés, ami megjelenik még a keresési lehetőségek előtt, mint top ajánlat. Ha nem is tudtál a létezéséről, valamilyen szinten már biztos találkoztál ezekkel. Például ha megkérdezed, hogy milyen az idő Budapesten, akkor a Google már meg is ad neked egy automatikusan generált választ, innentől nem kell tovább keresni, az ember nem is görget le, hogy megnézze a többi ajánlatot, már azt az időjárás jelentő oldalt sem, amit legelsőként felajánl. Ez azért érdekes, mert a Google ezzel a #0 lehetőséggel megakadályozza a görgetést és keresést, hiszen megtalálja a felhasználó a számára fontos információt 0. lépésben. Jelenleg a Google keresések közel 62%-a már nulladik lépéses keresés a Jumpshot felmérése alapján. Most még senki sem biztos abban, hogy a Google mi alapján rangsorol valakit a SERPben, de a válaszok keresése megindult. Fölösleges is mondani, hogy azok a cégek, akik először rájönnek a titok nyitjára óriási előnyre tesznek szert.

Chat botok

Azért nem kell kétségbeesni, az írott hirdetések se mennek sehova. Sőt, a chatbotok népszerűsége az elmúlt 3 évben egyre csak nőtt, és 2020-ra még nagyobb növekedés várható. A Juniper Networks kutatása alapján az AI alapú chatbotok növekedésével a kereskedők éves 439 milliárd dollár kiadást vághatnak le, miközben az eladás 112 milliárd dolláral növekedhet 2023-ra. Ha csak ezt a számadatot nézzük, nem nehéz elképzelni, hogy a nagyobb szervezetek miért fektetnek egyre jobb minőségű chatbotok fejlesztésébe. Ami a legjobb a chatbotokban, hogy nem csak a nagyvállalatoknak jó a használatuk, hanem a kisebb üzleteknek is segíthet abban, hogy forgalmat generáljanak, esetleg, hogy alapvető kérdéseket és panaszokat kezeljenek!

AR/VR

Az AR és VR egyre népszerűbb a számítógépes játékok és szimulátorok világán kívül is. Aki igazán menő akar lenni, valamilyen szinten beleépíti a marketingjébe ezt a technológiát, ám meglepően míg a VR használata itthon egyre népszerűbb lesz, addig az AR-ra kéne jobban figyelni, hiszen 2020-ra és 2021-re túlnő a kibővített valóság a virtuális valóságon. A legnagyobb vállalatok már el is kezdték használni a kibővített valóságot. Vegyük csak az IKEA üzletláncot. Vásárlóik már azelőtt megnézetik, hogy néz ki lakásukban a bútor, mielőtt megvették volna, sőt, még azelőtt, hogy betették volna a lábukat az üzletbe.

Nagyobb social media fókusz

Mára mindenki elfogadta, hogy a közösségi média elengedhetetlen és óriási része az online marketingnek. Amit eddig viszont még viszonylag kevesen vettek észre az az, hogy mennyien vásárolnak social medián keresztül. Igen. Nem ilyen-olyan online boltokon keresztül ami feljön a hírfolyamban, hanem a közösségi médián át. Az Instagram felhasználók 60%-a, a Pinteres felhasználók 70%-a mondta azt, hogy ezen oldalak segítségével fedeztek fel új termékeket, és már vásároltak is ilyen módon.  Az elmúlt években az Instagram, Facebook és Pinterest már teljesen beépítette a mindennapjaiba azt, hogy termékeket lehessen megvásárolni a bejegyzéseiken belül, mondhatni megvehető postokat hoznak létre. A lentebbi példa alapján ha rákattintunk a képre, akkor megjelenik a termék és ára, ezek után a termékre kattintva megjelennek a termék részletei, az ehhez hasonló termékek és ha ez tetszik a vevőnek, akkor lehetősége van webshopból megvenni a terméket.

Összefoglalva mindezt, óriási meglepő változásokat nem lehet észrevenni 2019 és 2020 között. Inkább a folyamatosság figyelhető meg, hogy az eddig használt eszköztár mennyire erősödik fel, mik lesznek jelentősebbek és mik halványulnak el apránként. 15 éve még elképzelhetetlen lett volna, hogy az AI ekkora szerepet fog játszani a marketing világában, vagy, hogy 2020-ra, ha valaki nem fókuszál a digitális marketingre, akkor nem tud versenyképes lenni a piacon. Szerintetek mik azok, amik biztos nagyágyúk lesznek jövőre?

Hang alapú keresés statisztika: flimper.com

Nulladik kattintás eredmények: sparktoro.com

Juniper Research: juniperresearch.com

 


Ajánlott bejegyzések

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.