Menü

6 alapelv a ragadós marketing üzenetekért

Miért égnek be azonnal a fejünkbe bizonyos szlogenek és üzenetek, míg másokat gyorsan elfelejtünk? Például miért emlékszünk egészen pontosan arra, hogy mi történt a Trónok Harca utolsó évadában (bár kitörölhetnénk az agyunkból...), és miért nem tudjuk felidézni, hogy mi hangzott el a múlthavi értekezleten? Ezt a kérdést járta körbe Chip és Dan Heath a Made to Stick című könyvükben, amiben azt vizsgálták, miért marad meg néhány ötlet, és mások miért tűnnek el nyomtalanul az emlékezetünkből. A "ragadósság" ezen gondolata mindig is központi kérdés volt a marketingesek számára, hiszen ezek az üzenetek segítik belevésni a márkát a célközönség elméjébe. Ma azonban a gyorsan pörgő social media felületeken mindennél fontosabb, hogy virális és jól megjegyezhető kampányokat hozzunk létre, amik akár futótűzként terjedhetnek a neten. Minél több jellemzőt tudhat magáénak egy adott üzenet az alábbi ragacs-alapelvek közül, annál valószínűbb, hogy tartósan emlékezni fognak rá a befogadók attól függetlenül, hogy B2B vagy B2C területről beszélünk éppen. Nézzük is meg, mire kell figyelnünk, ha ragadós kampányokat szeretnénk!

A szerzők kutatásai szerint azok a marketingüzenetek működnek a legjobban, amik minél több tételt kipipálnak a fenti listán. Emellett természetesen törekedni kell arra is, hogy az elkészült tartalom frappáns, rövid és aktuális legyen.

Pepper Group

blog