Menü

A Facebook véget vet a like vadászatnak!

Már majdnem egy hete aktív a Facebook frissítése ami arra hivatott, hogy felvegye a harcot a hamis, félrevezető, tekintet vadász és kattintáséhes posztokkal. A felület mostantól több, mint 9 nyelven képes felismerni az ilyen jellegű cikkeket.
Korábban, már 2014-ben kimutatták hogy a Facebook felhasználók előnyben részesítik az olyan jellegű headlineokat, amik magyarázó, de mégis lényegre törő jelleggel bírnak. Ennek következtében kiadtak egy Hírfolyam frissítést, ami vizsgálta és szelektálta a cikkeket azáltal hogy az olvasók mennyi időt töltenek az adott oldalon. Mint kiderült ez a frissítés csak részben tudta betölteni hivatását. Később 2016-ban egy újabb Hírfolyam változtatást tapasztalhattunk ami célba vette a felhasználói viselkedés mintákat a megosztott tartalmakkal kapcsolatban, de sajnos ez a megoldás sem bizonyult kellően hatásosnak. Így hát eljutottunk napjainkig, mikor többek között a korábban említett eljárások kombinációjával sikerült a
Facebooknak felvennie a harcot a hamis, félrevezető hírekkel, bejegyzésekkel.
Sőt mi több olyannyira jól sikerült az új frissítés hogy az angol nyelven kívül képes felismerni a német, arab, spanyol, francia, portugál, olasz, vietnámi, kínai és thai nyelven a kattintásvadász (clickbait) linkeket. A cég azért ezeket a nyelveket választotta állítása szerint, mivel ezek a legszélesebb körben használt nyelvek, illetve ezeken a nyelveken terjedtek el a legnagyobb mértékben az ilyen jellegű bejegyzések. A korábban említett nyelveken a rendszer képes felismerni a leggyakrabban előforduló clickbait kifejezéseket és címsorokat, így lehetősége van kizárni és visszatartani ezeket a tartalmakat.
De mi lesz a poénos és humoros bejegyzésekkel?
Nos, a Facebook azt állítja az olvasók jobban szeretik a tartalmakat egyenes, egyszerű címzéssel. Így hát a jó szándékú gúnyos vagy éppen humoros bejegyzések szerzői akik az ilyesfajta megközelítésre támaszkodtak is a háttérbe szorulhatnak. Ez azt vonhatja magával, hogy az ő számukra stílus váltás ajánlott, mivel a népszerűségük csökkenhet ezáltal. Mindezek után, végezetül a jó hír még az, hogy a legutolsó frissítéssel, ha egy oldal korábban már vétkezett, de mostantól visszatartja magát a kattintásvadász bejegyzésektől, akkor a bejegyzéseire már nem lesz hatással a rendszer, tehát mindenki tiszta lappal indulhat.

Facebook Can Now Recognise Clickbait In 9 More Languages

blog